پیشخوان اجتماعی باشگاه؛

از طرح جدید وزارت رفاه برای افزایش دریافتی بازنشتگی تا پیشنهاد پرداخت وام برای خرید سربازی

روزنامه‌های کشور امروز به موضوعات مختلفی ازجمله ممنوعیت ورودموبایل به مدارس، پیشنهاد پرداخت وام برای خریدسربازی،طرح جدیدافزایش دریافتی بازنشستگی وبیمه به عنوان یکی ازالزامات دریافت شناسنامه پرداختند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، صفحات اجتماعی روزنامه‌های رسالت، ایران، خراسان و آرمان، امروز به موضوعات متعددی از جمله ممنوعیت ورود موبایل به مدارس، پیشنهاد پرداخت وام برای خرید سربازی ، طرح جدید وزارت رفاه برای افزایش دریافت بازنشستگی، بیمه به عنوان یکی از الزامات دریافت شناسنامه پرداخته است.

در ادامه با نگاهی گذرا به این صفحات می‌پردازیم.

روزنامه رسالت:
 
این روزنامه در صفحه‌ی اجتماعی خود در گزارشی با عنوان ورود موبایل به مدارس همچنان ممنوع است، پرداخته است و در آن آورده: معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: در مدارس ما همچنان براساس قانون ورود موبایل به لحاظ اینکه کاربری‌های متفاوتی دارد و قابل کنترل نیست ممنوع است.

کفاش در ادامه با اشاره به بیان اینکه مسئله ورود موبایل به مدارس تنها منحصر به ایران نیست، تصریح کرد: موبایل کاربری‌ها متعددی دارد و در هیچ کشوری اجازه‌ی ورود موبایل را با همه‌ی کاربری‌هایش به فضای آموزشی نمی‌دهند زیرا محفل آموزش است.

روزنامه‌ ایران:

این روزنامه در صفحه ی اجتماعی خود به موضوع پیشنهاد وام برای کسانی که می‌خواهند سربازی خود را بخرند پرداخته و آورده است:
دستغیب بیان کرد: بحث خرید خدمت سربازی از سوی دولت در لایحه‌ی بودجه‌ی سال 94 گنجانده شده است اما چون اینکه پیشنهاد از سوی ستاد کل مطرح شده ما نیز در کمیسیونهای آن بررسی می‌کنیم.

نماینده ی مجلس در ادامه با اشاره به اجرای این مصوبه اجحاف در حق طبقه ی محروم جامعه است، بیان کرد: ما پیشنهاد‌هایی در این باره داریم و می‌شود برای آن تدبیری کرد البته در پیشنهاد‌ها آمده که برای این افراد بعضی تسهیلات و وامهایی نیز در نظر گرفته شود...

روزنامه‌ خراسان:

این روزنامه در صفحه‌ی اجتماعی خود به موضوع طرح جدید وزارت رفاه برای افزایش دریافتی بازنشستگی پرداخته و آورده است:
وزیر کار و رفاه اجتماعی گفت: بسته‌ای را تعریف خواهیم کرد تا با حمایت دولت مردم بتوانند بیمه‌ی مناسبی را خریداری کنند تا تضمین زندگی بهتری برای آنها باشد.

ربیعی در ادامه افزود: کارهایی مطالعاتی این طرح به جلو پیش رفته است و امیدواریم بتوانیم آن را به سرانجام برسانیم.
وی با اشاره به همسان سازی دستگاه‌های بیمه‌گر گفت: انشاء‌اله به زودی بخشنامه‌های آن را انجام خواهیم داد. . .

روزنامه‌ آرمان:

این روزنامه در صفحه‌ی اجتماعی خود به موضوع بیمه با عنوان یکی از الزامات دریافت شناسنامه پرداخته  و آ‌ورده است: معاون توسعه‌ی مدیریت منابع سازمان بیمه‌ی سلامت ایران با اشاره به اینکه افرادی هستند که ممکن است تاکنون به هر دلیلی برای دریافت دفترچه بیمه همگانی اقدام نکرده باشند، اما مایل هستیم چتر بیمه‌ای روی سر همه‌ی مردم باشد، گفت: یکی از الزامات دریافت شناسنامه کودک برخورداری از بیمه باشد.

پور شبانان درباره‌ی جزئیات صدور دفترچه بیمه‌ی اجباری برای کودکانی که تازه متولد می‌شوند، تصریح کرد: دولت درصدد است طرحی را تصویب و ابلاغ کند که بر اساس آن پوشش بیمه‌ی همگانی سلامت را اجباری کند.

وی بیان کرد: بر این اساس همانگونه که وقتی برای دریافت خدمتی دولت باید کارت ملی ارائه داد باید شماره‌ای وجود داشته باشد که نشان دهد فرد تحت پوشش بیمه است.

این امر اکنون در دستور کار دولت قرار دارد تا برای خدمت اجتماعی مختلف نظیر ثبت نام در مدرسه و دریافت گذرنامه برخورداری از کد بیمه‌ای نیز الزامی باشد.

معاون توسعه‌ی مدیریت منابع سازمان بیمه‌ی سلامت ایران با بیان اینکه باید والدین را برای دریافت دفترچه بیمه هنگام به دنیا آمدن فرزندشان ملزم کنیم ، افزود: یکی از الزامات دریافت شناسنامه کودک تأییدیه بیمه سلامت مبنی بر ثبت نامش در سامانه باشد.


روزنامه وطن امروز:

این روز نامه در صفحه اجتماعی خود در گزارشی به موضوع راهکار پیشگیری از اعتیاد به شبکه های اجتماعی پرداخته وآورده است:

وایبر اینجا، وایبر آنجا، وایبر همه‌جا!

با یک نگاه به کوچه و خیابان سطح شهر، تاکسی و اتوبوس و مترو با انبوه مردمی مواجه می‌شویم که با خود مشغولند، ناگهان می‌خندند، زیر لب چیزی زمزمه می‌کنند یا اخم می‌کنند و بعضی وقت‌ها هم ناسزایی به لب می‌آورند! خلاصه سر به زیر حرکت می‌کنند و یک انگشتی در حال لمس گوشی‌های هوشمند خود هستند.  تا چند سال پیش سفره‌های غذا حرمت داشت، زمانی که سفره پهن می‌شد همه به احترام آن دست و روی خود را شسته و با شوق و ذوق مشغول خوردن غذا می‌شدند اما اکنون جوانان و حتی برخی از همان آدم‌های قدیمی را باید با خواهش و التماس بر سر سفره غذا حاضر کرد. حتی پس از آمدن، همزمان با خوردن غذا مشغول جواب دادن به دوستان خود در وایبر، لاین و واتس‌اپ می‌شوند.  چند روز پیش در یکی از همین شبکه‌ها، مطلبی به طنز نوشته شده بود که فرد نوجوانی گفته بود: «دیشب اینترنتم قطع شد رفتم یه ذره با خانواده نشستم، باهاشون آشنا شدم به نظر آدماى خوبى میان!!!» هرچند این مطلب طنز بود اما تلخی واقعیت را به رخ ما می‌کشد.

دوستی‌ها و خیانت‌های وایبری!

این فناوری‌های جدید خوب و مفید است اما چاقویی دو لبه است که گاه به جان زندگی و خانواده‌هایمان می‌افتد. بسیاری از زنان و مردان از طریق همین نرم‌افزار‌های نوین به جای سخن گفتن با اعضای خانواده، با دوستان و آشنایان وایبری خود حرف می‌زنند و طلاق عاطفی آسمان زندگی آنها را ابری کرده است. روابط و دوستی‌های به وجود آمده در وایبر اولش بسیار موجه است اما چون قدم به قدم پیش می‌رود، افراد متوجه نمی‌شوند که در حال شکستن خطوط قرمز هستند. روز اول یکدیگر را خانم و آقا صدا می‌کنند، روز بعد اسم هم را به تنهایی می‌گویند و روز بعد جانم و عزیزم!  از دیدگاه روانشناسی هر نوع رابطه خارج از عرف با جنس مخالف که شما آن را از همسرتان پنهان کنید یا در حضور او طور دیگری جلوه‌اش دهید نوعی خیانت محسوب می‌شود. 

کودکان و نوجوانان وایبری!

متاسفانه بتازگی این معضل گریبانگیر بسیاری از جوانان و حتی نوجوانان دانش‌آموز ما نیز شده است. بسیاری از نوجوانان بدون کمترین نظارت در شبکه‌های اجتماعی حضور دارند و والدین بدون هیچ قاعده‌ای به فرزندان خود اجازه می‌دهند در این شبکه‌ها فعال باشند. این روزها خانواده‌ها به‌درستی برای مراقبت از فرزندانشان در دنیای واقعی نکاتی را مانند شناسایی دوستان یا گرفتن سرویس مطمئن مدرسه رعایت می‌کنند اما با اینکه نوجوانان وقت زیادی را در دنیای مجازی و شبکه‌های اجتماعی می‌گذرانند، نسبت به روابطی که در این محیط‌ها شکل می‌گیرد بی‌تفاوت هستند. برای مقابله با اعتیاد به آنلاین بودن و جلوگیری از وابستگی به این نرم‌افزارها می‌توان از چند راهکار ساده استفاده کرد.

جدیت در کنار گذاشتن شبکه‌های اجتماعی: با درک و اشراف کامل به مضرات و معایب دنیای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، خود را ملزم به ترک عادت استفاده مداوم از گوشی، تبلت، رایانه و پرسه زدن در شبکه‌های اجتماعی کنید و وقت خود را بیشتر به تفریح، مطالعه، گفت‌وگوی رودررو با خانواده و دوستان اختصاص دهید.

تفریح و رسیدگی به خانواده: به اعتقاد کارشناسان آنچه یک رابطه زناشویی را سالم و شاد نگه می‌دارد، گفت‌وگوی صمیمانه، تفریحات مشترک و شنیدن دغدغه‌های همدیگر است. قرار نیست تفریحات گران باشد، حتی اگر نمی‌خواهید به کنسرت یا تئاتر یا سینما بروید، همین که به پارک سری بزنید کافی است.

برای وقت خود ارزش قائل شوید: بهترین راه برای مصون ماندن از غرق شدن در شبکه‌های اجتماعی کم‌کردن ساعت‌های آنلاین بودن و  مدیریت و برنامه‌ریزی استفاده از آن است. زمان مشخص و محدودی را در شبانه‌روز برای آن اختصاص دهید و سعی کنید زمانی‌هایی که در اتوبوس، تاکسی و مترو هستید یا در مواقع فراغت به آن بپردازید و زمان‌های دیگر را به برنامه‌های اصلی زندگی خود اختصاص دهید.
استفاده از یک نرم‌افزار واحد و حذف نرم‌افزارهای مشابه: ارتباط اصلی‌ترین و مهم‌ترین فایده این شبکه‌هاست، پس ما از یک در باید وارد شویم نه از چند در. همه ما تقریباً دوستان ثابت و مشخصی داریم. با تعدادی در وایبر در ارتباط هستیم، با همان‌ها کمی بیشتر یا کمتر در لاین هم مرتبط هستیم، همین افراد ما را در اینستاگرام هم پیگیری می‌کنند و خلاصه یک ارتباط در چند نرم‌افزار گسترده شده است و همه آنها مطالب ما را مشاهده و پیگیری می‌کنند. پس بهتر است به جای داشتن چندین نرم‌افزار مختلف که وقت زیادی از ما برای چک کردن می‌گیرد یک نرم‌افزار نصب کرده و از طریق آن با دوستان در ارتباط باشیم.

هر گروهی ارزش عضو شدن ندارد: سعی کنید در گروه‌هایی عضو شوید که به اعتقادات، ارزش‌ها و اصالت‌های دینی و ملی پایبند باشند و ادب و احترام را رعایت کنند. حضور در شبکه‌های اجتماعی که اعضای آن غریبه و ناآشنا هستند نیز از آن جهت که ممکن است افرادی با دسترسی به اطلاعات شخصی قصد مزاحمت داشته باشند ضروری به نظر نمی‌رسد. باور کنید نبودن در بسیاری از گروه‌ها هیچ اثر منفی در زندگی ما نمی‌گذارد همانطور که تا قبل از آن نداشته است!

آشنایی فرزندان با مضرات شبکه‌های اجتماعی: ضمن در نظر گرفتن شرایط سنی فرزندان خود به منظور دسترسی به گوشی‌های هوشمند، در نشستی صمیمانه با جوان و نوجوان خود درباره مضرات اعتیاد به این شبکه‌ها و حضور مداوم در گروه‌های وایبر و هدر دادن وقتشان صحبت کنید….
 
روزنامه همشهری:

این روز نامه در صفحه حوادث خود به موضوع سفر گونی‌های پول پشت نیسان آبی  پرداخته وآورده است:

 واژگونی خودروی حمل پول، مسئولان بانکی در استان کهگیلویه و بویراحمد را مجبور کرد برای ادامه مسیر و انتقال چند میلیارد پول از یک وانت استفاده کنند.

اين ماجراي عجيب و غريب از اين قرار بود كه چند روز قبل اسكناس‌هاي فرسوده بانك‌هاي استان كهگيلويه و بويراحمد جمع‌آوري شد تا به بانك مركزي در تهران منتقل شود. مسئولان بانك بعد از بسته‌بندي اسكناس‌ها آنها را داخل كاميون ويژه حمل پول بار زدند و به سوي تهران به‌راه افتادند اما در نزديكي اصفهان، خودروي حمل پول به‌دليل بارندگي شديد و لغزندگي جاده از مسير منحرف و واژگون شد. به‌دنبال اين حادثه پول‌هاي داخل كاميون كه بالغ بر چند ميليارد تومان بود بيرون ريخت اما مأموران قبل از آنكه كسي متوجه اين ماجرا شود پول‌ها را جمع‌آوري كردند.

به‌دنبال اين حادثه خودروي حمل پول كه قادر به ادامه مسير نبود با خودروي ديگري جايگزين شد. مأموران بانك كه بايد زودتر پول‌ها را به مقصد مي‌رساندند از يك دستگاه خودروي وانت نيسان استفاده كردند و در نهايت بدون اينكه دست سارقان به چند ميليارد پول داخل گوني‌ها برسد پول‌هاي فرسوده به مقصد رسيد. به‌دنبال اين ماجرا و انتشار عكس‌هايي از نيسان آبي‌رنگ در شبكه‌هاي مجازي كه حامل چند ميليارد تومان اسكناس بود، شايعات زيادي نيز منتشر شد اما در نهايت محمدرشيد جبا، مدير امور شعب بانك ملي ايران در كهگيلويه و بويراحمد با تأييد اين حادثه گفت: خودروي حمل پول بعد از اين سانحه با خودروي ديگري تعويض و درحالي‌كه توسط خودروي ديگري اسكورت مي‌شد به مقصد رسيد.

 وي ادامه داد: در اين سانحه دست يكي از كارمندان بانك نيز دچار شكستگي شد كه وي به بيمارستان انتقال يافت.
 در همين حال سرهنگ غلامعباس غلام‌زاده فرمانده نيروي انتظامي كهگيلويه و بويراحمد در اين‌باره به آنا گفت: هيچ اتفاق مشكوكي مثل سرقت از بانك يا مؤسسات مالي در استان صورت نگرفته و اين خودرو هيچ تخلفي ندارد جز اينكه 80هزار تومان خلافي دارد.

وي ادامه داد: هيچ حادثه مشكوكي در استان رخ نداده و هيچ تخلفي براي اين خودرو در استان ثبت نشده است و تصاوير منتشر شده در اين‌باره نمي‌تواند، متعلق به حادثه مشكوكي باشد...


انتهای پیام/
برچسب ها: بیمه ، سلامتا ، ممنوعیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۷ ۱۷ آبان ۱۳۹۴
اقا این جرایم را به هیچ وجه نمیشود پرداخت کرد اخه انصاف هم خوب چیزیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۷ ۱۷ آبان ۱۳۹۴
اقا این جرایم را به هیچ وجه نمیشود پرداخت کرد
آخرین اخبار