نوام چامسکی: امیدی به تشکیل کشور فلسطین نیست/انقلاب جدیدی در مصر بوقوع خواهد پیوست

نوام چامسکی در برنامه‌ای در شبکه الجزیره اعلام کرد؛‌ هیچ امیدی به تشکیل کشور فلسطین در مرزهای سرزمینهای اشغالی 1967 میلادی نیست.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی الجزیره نت، منتقد غربی با اذعان تلویحی به شکست مذاکرات سازش بین تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی گفت اگرچه درباره تشکیل کشور فلسطین اتفاق نظر بین‌المللی وجود دارد اما هیچ امیدی به تشکیل کشور فلسطین در مرزهای سرزمینهای اشغالی 1967 میلادی نیست.

نوام چامسکی درباره تحولات مصر پیش بینی کرد انقلاب جدیدی در این کشور به وقوع خواهد پیوست.

چامسکی در برنامه «دیدار امروز» شبکه الجزیره درباره انقلابهای عربی،‌ ظهور و بروز گروه تروریستی داعش و سیاست باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در ارتباط با جهان و به ویژه جهان عرب صحبت کرد.

چامسکی درباره کشور فلسطین گفت اسرائیل شهرک‌های خود را به کرانه باختری رود اردن متصل کرده و با این کار قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد را نقض کرده است.

وی افزود اسرائیل برای تقسیم کرانه باختری و غلبه کنترل بر دره اردن تلاش می‌کند.

چامسکی گفت آنچه پس از این طرح برای فلسطینیان باقی خواهد ماند عبارت از مناطق جدای از هم است که به دور از نوار غزه دارای اندکی استقلال خواهند بود و نوار غزه نیز همچنان تحت محاصره باقی خواهد ماند. 

چامسکی درباره اعلام کشور مستقل فلسطین گفت امیدی به تشکیل چنین کشوری وجود ندارد و تشکیل آن نیز به میل و اراده آمریکا بستگی دارد تا به جامعه بین المللی ملحق شود زیرا جامعه بین الملی برای حل این منازعه در مرزهای به رسمیت شناخته بین المللی یعنی مرزهای 1967 میلادی اتفاق نظر دارد اما آمریکا مانع تراشی می‌کند.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار