ساجدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

چاپ کاریکاتور علیه پیامبر(ص) نشان دهنده عمق خصومت غرب با جامعه اسلامی است

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: پیوستن فلسطین در دادگاه لاهه و به رسمیت شناخته شدن این کشور توسط 9 پارلمان اروپایی، موجب شد اسرائیلی‌ها نسبت به فرانسوی‌ها به عنوان کشور برتر اروپا خشمگین شدند.

"محمد ساجدی" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، در رابطه با حمله تروریستی اخیر به نشریه هتاک شارلی ابدو در فرانسه، اظهار داشت: حادثه اخیر تروریستی علیه نشریه شارلی ابدو از دو دیدگاه بین‌المللی و تحولات داخلی فرانسه قابل بررسی است. 
 
این کارشناس سیاست خارجی با اشاره به پیوستن فلسطین به دادگاه لاهه، اظهار داشت: زمانی که 9 پارلمان اروپایی فلسطین را به رسمیت شناختند اسرائیلی‌ها نسبت به فرانسوی‌ها به عنوان کشور برتر اروپا خشمگین شدند.

وی افزود: سفر غیرمتقربه و بدون دعوت نتانیاهو به پاریس و دعوت وی از یهودیان فرانسه برای بازگشت به سرزمین‌های اشغالی، نشان داد که اسرائیل در حوادث اخیر شارلی ابدو دست دارد و به نوعی به رسمیت شناخته شدن فلسطین توسط 9 پارلمان اروپایی را پاسخ داد.  
 
ساجدی ادامه داد: از دیدگاه داخلی هرچند وقت یکبار دنیای غرب به ویژه آمریکا و اروپا درصدد تست مراکز اسلامی بر می‌آیند و با اقدامی سعی می‌کنند میزان حساسیت جامعه جهانی را به وقایع مختلف بسنجند.  
 
این کارشناس سیاست خارجی تصریح کرد: هیچ شکی وجود ندارد که وقایع اخیر توسط خود فرانسه و اسرائیل اتفاق افتاده و آنها قصد آزمایش جهان اسلام را داشتند. 

وی افزود: در آمریکا 6 میلیون مسلمان وجود دارد اما یک نماینده هم در کنگره ندارند و در اروپا هم وضعیت اینطور است، مسلمانان به دلیل رشد فزاینده چهره‌ای تازه از اسلام را به دنیا نشان داده‌اند.  
 
سجادی ادامه داد: غربی‌ها به دلیل عدم درک واقعیت با ایجاد اسلام هراسی قصد دارند مردم اروپا را از اسلام بترسانند. اظهارات رابرت مرداک که مدعی شد مسلمانان باید پاسخگوی حوادث فرانسه باشند تصدیق کننده سیاست اسلام هراسی غرب است.
 
این کارشناس سیاست خارجی افزود: نماینده سوسیالیست اتحادیه اروپا که خود مسیحی است اعلام کرد که اگر قرار باشد ما به مسیح افتخار کنیم قطعا پس از مدتی افتخار نخواهیم کرد، این‌ها نشان می‌دهند که آنها قصدی جز به نمایش گذاشتن چهره خشن از اسلام را نداشته‌اند.
 
وی تصریح کرد: چاپ کاریکاتورهای موهن علیه پیامبر عظیم‌الشان اسلام یکی از ابزارهای غرب برای مبارزه با مسلمانان است، چاپ این کاریکتاتورها از عواقب وجود سلمان رشدی است و قبلا در دانمارک هم این اتفاق افتاده بود و چاپ این کاریکاتورها نشان دهنده عمق خصومت غرب با جامعه اسلامی است. 

انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار