احمد رمضان زاده در برنامه «یک فیلم یک سلام»:

عشق ناجی بشر در شرایط سخت است/ تلخی بیان فجایع حلبچه با عشق قابل تحمل می‌شود

کارگردان فیلم سینمایی «حکایت عاشقی» گفت: «حکایت عاشقی» یک فیلم عاشقانه است که حال و هوای حلبچه و فاجعه بمباران شیمیایی را نشان می‌دهد. تمام تلاشمان این بود که در کنار این فجایع عشق را به تصویر بکشیم و تلخی این فاجعه را با یک عشق قابل تحمل کنیم.

به گزارش خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران؛ نشست مطبوعاتی فیلم «حکایت عاشقی» صبح امروز با حضور احمد رمضان زاده کارگردان،‌ آزیتا موگویی مجری طرح و بهمن زرین پور و شیلان رحمانی بازیگران و ارشک رفیعی آهنگساز این فیلم در پردیس ملت برگزار شد.

بنابراین گزارش احمد رمضان زاده کارگردان فیلم گفت: برای این فیلم سه سال تلاش شده است. من خودم جز اهالی آن  منطقه هستم و از آن وقایع تاثیر گرفته‌ام در واقع کار با ورود خانم موگویی آغاز شد.

وی افزود: همیشه در شرایط سخت عشق انسان را دلگرم می‌کند و نجات دهنده بشر است.

رمضان زاده عنوان کرد: «حکایت عاشقی» یک فیلم عاشقانه است که حال و هوای حلبچه و فاجعه بمباران شیمیایی را نشان می‌دهد. تمام تلاشمان این بود که در کنار این فجایع عشق را به تصویر بکشیم و تلخی این فاجعه را با یک عشق قابل تحمل کنیم.

رمضان‌زاده در پایان گفت: این فیلم حکایت انسان‌دوستی تمام آدم ها است و پس از 25 سال از واقعه‌آی حرف می‌زند که ممکن است نسل جدید آن را فراموش کرده باشد.

آزیتا موگویی مجری طرح بیان کرد: این فیلم بسیار سخت تولید شد هر چند که سخت بودن فیلم به معنای خوب بودن آن نیست اما در مورد این فیلم سختی و کیفیت با هم همراه بوده است.

وی در ادامه گفت: نسبت ریشه‌ای رمضان زاده و زرین پوربا با منطقه کردستان به ساخت فیلم کمک کرد ضمن اینکه ما در مناطقی که گروه تروریستی داعش در آنجا مستقر بود نیز رفت و آمد داشتیم اما تمام این سختی‌ها را به خاطر این فیلم تحمل کردیم.

موگویی تصریح کرد: باید بگویم که فاجعه حلبچه بالاتر از هیروشیما است علت پیوستن من به این گروه فیلم، فیلمنامه، رمضان زاده و مسعود جعفری جوزانی بود.

وی در خصوص وضعیت اکران فیلم‌ها گفت: من در خصوص وضعیت استقبال و گیشه نمی توانم اظهار نظر کنم چون جریان فیلم‌سوزی اگر بخواهد مثل سال 93 در سال آینده هم اتفاق بیفتد یک فاجعه است.

مجری طرح «حکایت عاشقی» افزود: این فیلم در بخش های مختلف مورد توجه قرار خواهد گرفت، فضاسازی و استاندارد سازی این فیلم بسیار خوب انجام شده است و می توانم بگویم این فیلم کاملا یک دست و مناسب است و همه چیز سر جای خودش قرار دارد امیدوارم به استقبالی که شایستگی‌اش را دارد برسد.

موگویی در پایان گفت: تمام قهرمانان مشهور و گمنام جنگ در این فیلم به تصویر کشیده می‌شوند، پیش‌بینی شده امسال در جشنواره فیلم‌های عاشقانه زیادی حضور خواهند داشت. من درخواست دارم ضمن توجه به بخش عاشقانه فیلم به موضوع اصلی فیلم که به بزرگترین واقعه تاریخی یعنی جنگ ایران و عراق پرداخته، توجه کنید.

بهمن زدین‌پور بازیگر این فیلم گفت: من به دلیل اینکه مدتی بود خسته بودم و حوصله بازیگری نداشتم در ابتدا استقبال نکردم ولی وقتی فیلمنامه را خواندم با شناختی که از رمضانزاده دارم داستان برایم جذاب بود.

وی ادامه داد: در فضایی که جنایت در حال موج زدن است یک نیلوفر آبی از داخل لجن بیرون می‌آید که هیچ اثری از آن لجن ندارد. نقش من نقش پیرمردی است که از دار دنیا فقط یک نوه برایش باقی مانده است و همه کار برای حفظ و مراقبت از آن می‌کند.

زرین‌پور در ادامه گفت: وقتی کار تمام شد خستگی‌ جسمانی من یک هفته طول کشید چون کار بسیار سختی را به پایان رساندیم با شناختی که از رمضانزاده داشتم می‌دانستم از عهده کار برمی‌آید. بعدها وقتی صحنه‌ها را مرور کردم متوجه شدم که فیلم خوبی می‌شود. قبل از من 4 نفر تست این نقش را داده بودند و در نهایت من انتخاب شدم و از این انتخاب و ایفای نقش خوشحالم.

وی گفت: شعار این فیلم "تبلور عشق در حکایت عاشقی" است.

ارشک رفیعی آهنگساز این فیلم گفت: من در فیلم ایران برگر فعالیت می‌کردم که این کار به من پیشنهاد شد و جوزانی از من خواست که موسیقی این فیلم را در مدت کوتاه بسازم. برای ساخت این موسیقی از عده‌ای از آهنگسازان کمک گرفتم.  

این آهنگساز بیان کرد: باید گفت که موسیقی کرد موسیقی مبانی و ساز قالب تنبور است. من دو هفته روی آن موسیقی کار کردم و باید از زحمات بهروز طاهری که در خارج از کشور، با وجود بیماری به ما کمک‌های بسیاری کرد، تشکر کنم.

وی در پایان گفت: ما برای این موسیقی یک ساز به نام شمشال نیاز داشتیم که سازنده و نوازنده آن در تهران نبود. برای این کار از یکی از اهالی کرد دعوت کردیم و وی بدون دریافت هیچ دستمزدی این ساز را نواخت و تاکید کرد فقط برای این فیلم استفاده شود.

پس از نمایش چند سکانس از فیلم حکایت عاشقی ارشک رفیعی جای خود را به شیلان رحمانی داد.   
این بازیگر بیان کرد: از این که این نقش به من داده شد خیلی خوشحال بودم.

رحمانی عنوان کرد: وقتی فیلمنامه را خواندم از شدت تاثیری که فیلم‌نامه بر روی من گذاشته بود، ناخودآگاه گریه‌ام گرفت. من امیدوار بودم که این نقش را به من بدهند و خوشبختانه همین طور هم شد.

وی پس از ارائه توضیحاتی در مورد سابقه خود در تئاتر و همکاری خود در پروژه‌های سینمایی گفت: در این فیلم نقش اول را داشتم و خوشحالم که با یک گروه حرفه‌ای کار کردم.

پس از صحبت‌های بازیگران این فیلم پوستر موقت فیلم توسط احمد رمضانزاده رونمایی شد.


انتهای پیام/ رس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.