کلاهبرداری 700 میلیونی از 150 راننده خودروهای عبوری/ سو استفاده از احساسات مردم با ادعای داشتن بیمار صعب العلاج

کلاهبردار حرفه‌ای که از طریق کارت عابر بانک از شهروندان و رانندگان عبوری اقدام به کلاهبرداری می‌کرد، توسط پلیس آگاهی شهرستان بابل شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران،برابر گزارش پلیس آگاهی شهرستان بابل در پی وقوع چند فقره کلاهبرداری از طریق کارت عابر بانک از شهروندان و رانندگان عبوری، موضوع شناسایی متهم و جلوگیری از کلاهبرداری احتمالی دیگر به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان آن پلیس قرار گرفت.

در حین تحقیقات کارآگاهان با توجه به اعلام مشخصات ظاهری شخص کلاهبردار و اخذ تصاویر چهره کلاهبردار از طریق دوربین‌های مداربسته موفق به شناسایی متهم به هویت معلوم گردیده و با توجه به اینکه متهم مجهول المکان بوده لذا با انجام کار اطلاعاتی و تلاش شبانه روزی و با هماهنگی مقام قضایی در یک عملیات غافلگیرانه در حالی که متهم در منزل یکی از دوستانش مخفی گردیده توسط عوامل آن پلیس دستگیر و جهت انجام تحقیقات تخصصی به مقر آگاهی منتقل شد.

در تحقیقات به عمل آمده توسط کار آگاهان متهم ابتدا به بیش از ۱۵۰ فقره کلاهبرداری به صورت عددی معترف شد که اذعان داشت هویت تعداد زیادی از متضرران را به جهت گذشت زمان نمی‌شناسد و در ادامه برابر تحقیقات فنی مشخصات ۴۷نفراز افرادی که از آنان اقدام به کلاهبرداری نموده بود را مجموعاً ۴۰ میلیون تومان اعلام کرد .

در پایان متهم از شیوه و شگرد خود چنین پرده برداشت که در شهر محل سکونت و شهرستان‌های همجوار سوار برخودروهای عبوری و در حین مسیر به بهانه اینکه شخصی از شهرستان قصد انتقال وجه به حساب وی را دارد و دارای بیمار صعب العلاج می‌باشد و کارت عابر بانک به همراه ندارد لذا از راننده درخواست کارت و شماره رمز آن را می‌نمود و در اولین فرصت به دستگاه ATM بانکهای مسیر مراجعه و با مشاهده موجودی کارت سریعا محل را ترک و متواری شده و بلافاصله در کمترین زمان ممکن در پوز‌های فاقد دوربین و پمپ بنزین‌ها و فروشگاه‌های بزرگ اقدام به خرید کالا و برداشت وجه می‌نموده است.

متهم در آخرین اقدام خود مبادرت به برداشت مبلغ 34/000/000 تومان از شخصی نموده و با وجوه موجود در حساب شاکی اقدام به خرید یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ و طلاجات نموده بوده که توسط مامورین آگاهی دستگیر و طلاجات و خودرو توقیف متهم به مرجع قضایی معرفی و با صدور قرار روانه زندان گردید.



"مخاطبان گرامی می‌توانید از طریق آدرس اینترنتی havades@yjc.ir مشکلات انتظامی خودتان را برای ما ارسال کنید."
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار