توسعه حمل و نقل چند وجهي در بندر شهيد رجايي

مديرکل بنادر و دريانوردي هرمزگان با اشاره به توسعه حمل و نقل چند وجهي در بزرگترين بندر تجاري ايران، از جابجايي310 دستگاه خودرو وارداتي در بندر شهيد رجايي از طريق شبکه ريلي خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از  شبکه اطلاع رساني جامعه دريايي ايران( مانا) ، ابراهيم ايدني گفت : روزهاي گذشته 310 دستگاه خودرو وارداتي از چين با استفاده از 31 دستگاه واگن مخصوص حمل خودرو به تهران حمل شد.

وي اضافه کرد: جابجايي نخستين محموله خودروهاي وارداتي حمل شده با ناوگان ريلي پس از يک دهه تلاش و پيگيري اداره کل بنادر و دريانوردي و شرکت راه آهن و بر اساس تعاملات دو مجموعه انجام گرفت.

مديرکل بنادر و دريانوردي هرمزگان در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به ظرفيت‌هاي ايجاد شده در زمينه گسترش شبکه ريلي در بندر شهيد رجايي و توسعه زيرساخت‌هاي حمل‌ونقل چندوجهي افزود : اين بندر به‌دليل وسعت مناسب خطوط ريلي، اتصال به شبکه سراسري ريلي و حضور در کريدور شمال-جنوب به‌عنوان يکي از نقاط محوري و مسيري مطمئن براي ترانزيت دريايي- ريلي کالا به کشورهاي همسايه به شمار مي‌رود.

ايدني با اشاره به پتانسيل بسيار بالاي اين بندر در ارائه خدمات حمل‌ونقل ريلي براي انواع کالاهاي کانتينري، محموله هاي فله خشک و مايع و کالاهاي متفرقه،  بيان کرد: خطوط ريلي در بين انبارها و محوطه‌هاي انبار کالا، تجهيزات و امکانات مناسب براي تخليه و بارگيري واگني کالا شرايط مناسبي را براي صاحبان کالا فراهم کرده است.

وي با اشاره به اينکه بخشي از حمل کالاهاي وارداتي، صادراتي و ترانزيتي در بندر شهيد رجايي از طريق 54 کيلومتر خط ريل (با احتساب ريل جرثقيل) در اين بندر انجام مي شود، افزود: سهم حمل و نقل ريلي کالا در اين بندر تا پايان سال جاري از 5 درصد به بيش از 10 درصد افزايش خواهد يافت.

مديرکل بنادر و دريانوردي هرمزگان از اتصال ريلي بندر شهيد رجايي به 22 کشور خبر داد و گفت : اداره کل بنادر و دريانوردي استان دسترسي آسان به شبکه ريلي در تمام 2400 هکتار محوطه فعلي بندر را در دستور کار خود دارد.

ايدني کاهش هزينه سوخت به ميزان حداقل يک ششم حمل ونقل زميني، به حداقل رسيدن تصادفات جاده اي و کاهش زمان حمل از دلايل بازار پسندي جابجايي کالا از طريق شبکه ريلي دانست.

مديرکل بنادر و دريانوردي هرمزگان در پايان يادآور شد: توسعه ظرفيت‌ها و زيرساخت‌هاي ريلي در بزرگ‌ترين بندر تجاري کشور به‌منظور تحقق منويات مقام معظم رهبري، تاکيدات رئيس جمهوري در سفر به بندر شهيد رجايي و دستور وزير راه و شهرسازي درخصوص ضرورت توسعه زيرساخت‌هاي حمل‌ونقل چندوجهي صورت مي‌گيرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: رجایی ، حمل و نقل ، ریل ، جاده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار