پیشخوان اجتماعی باشگاه خبرنگاران؛

از انبوه شدن طلب شهرداری از دولت تا رد پای مدیران دولتی در شبکه های فیلتر شده اجتماعی!

در صفحات اجتماعی روزنامه‌های امروز پیگیری موضوعات انبوه شدن طلب شهرداری از دولت، رد پای مدیران دولتی در شبکه‌های فیلتر شده اجتماعی، داغ‌شدن بازار دیپلم‌های جعلی، به چشم می خورد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با پیشرفت تکنولوژی و رشد روز افزون جمعیت کشور و نیازهای روزمره شهروندان در نقاط مختلف کشور بحث تردد و حمل و نقل در راه‌های شریانی کشور در جامعه دارای اهمیت بسیار خواهد شد.

در حقیقت برای تامین نیازهای اقتصادی و اجتماعی جامعه باید اقداماتی با همکاری نهادها و سازمان های مختلف صورت بگیرد .

یکی از مهمترین بحث‌های جامعه امروز سیستم حمل و نقل و راه‌های شریانی کشور است.

 در این میان سری می‌زنیم به صفحات اجتماعی روزنامه‌های کشور:

روزنامه صبح ایران خراسان:

این روزنامه در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع شرایط نامناسب راه‌های شریانی کشور می‌پردازد.
در این گزارش آمده است: ترافیک بالا و آلودگی‌های محیط زیست به دلیل مصرف زیاد سوخت شرایط سختی برای مردم ایجاد کرده است و روزانه میلیونها ساعت وقت مردم در ترافیک هدر می‌رود و بهره‌وری فعالیت‌های با ترافیک موجود کاهش یافته است.
در ادامه روزنامه صبح ایران خراسان: در این گزارش به موضوع‌های مختلف نبود ابزار مهم در راه‌های شریانی کشور لزوم هوشمند سازی یکپارچه جاده‌های کشور، بررسی وضعیت خودروهای سنگین ازجمله کامیون، تریلر، نبود سرمایه گذاری مناسب برای نگهداری جاده‌ها، اختصاص سهمیه سوخت به ماشین‌های سنگین جاده‌ای بر اساس طرح پیمانی بررسی ناوگان عمومی جاده‌ای حمل بار، بررسی آمار سوانح رانندگی می‌پردازد.
همچنین روزنامه در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع واگذاری اورژانس هسته‌ای به پدافند غیر عامل می‌پردازد.
در این گزارش موضوع های مختلف آخرین وضعیت تشکیل اورژانس هسته‌ای استفاده از کارگران ماهر و متخصص در ساخت و سازها لزوم آموز‌ش‌های تخصصی به نیروی انسانی در ساخت و سازها باهمکاری سازمان فنی و حرفه‌ای، واگذاری مسئولیت اورژانس هسته به پدافند غیر عامل بررسی می شود.
موضوع دیگر صفحه اجتماعی امروز صبح ایران خراسان:
پاسخگو نبودن بودجه پیشنهادی برای سازمان‌ بیمه سلامت ویژه بسته‌های جدید خدمتی است.
در این گزارش بررسی موضوع‌های ارائه پیشنهاد بودجه سازمان بیمه سلامت و رشد 14 درصدی بودجه بیمه ایرانیان در سال 94 نسبت به سال 93 پاسخگو نبودن بودجه سازمان بیمه سلامت ویژه بسته های جدید خدمتی ،تعریف نشدن بسته جدید خدمتی در سال 94، ایجاد محدودیت‌ها بر اساس پایین آمدن قیمت نفت و کم بودن منابع دولت صورت می گیرد.

*ردپای مدیران دولتی در شبکه‌های فیلتر شده اجتماعی

وجود شبکه‌های اجتماعی در جامعه و سوء استفاده برخی از افراد و کاربران اینترنتی از شبکه‌های اجتماعی مشکلات بسیاری را برای جامعه امروز به وجود آورده است.
شبکه‌های اجتماعی حضور آشکار معضلات و آسیب های اجتماعی مختلف به وضوح دیده می‌شود.
آمار روزافزون سو‌ء استفاده‌های اینترنتی و گسترش‌ آسیب های اجتماعی از مهمترین دغدغه‌های جامعه امروز است.
در این گزارش روزنامه وطن امروز در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع رد پای مدیران دولتی در شبکه های فیلتر شده اجتماعی پرداخته است.
در این گزارش آمده است ردپای برخی مسئولان عالی رتبه دولت در شبکه‌های اجتماعی فیلتر شده دهن کجی به قوانین است دو نوع نگاه در این حوزه وجود دارد  نگاه سلبی و نگاه انفعالی.
در این گزارش موضوع‌های نبود راههای عملی مناسب مدیران، نهادها و سازمان‌های دولتی، بی‌توجهی مسئولان به مسائل اخلاقی، لزوم محدود کردن شبکه‌های اجتماعی معضل آزاد انگاری در شبکه‌های اجتماعی از جمله تویتر، ایجاد تناقض در امر دولت مداری به دلیل سوء استفاده‌های شبکه‌های اجتماعی بررسی می‌شود.
روزنامه وطن امروز در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع وضعیت بحران بودجه آموزش و پرورش اختصاص سهم 23 هزار میلیاردی وزارت آموزش و پرورش از لایحه بودجه سال 94 کشور، رشد 21.4 درصدی بودجه سال 94 نسبت به سال 93، پرداخت 98 درصد اعتبار آموزش و پرورش ویژه حقوق فرهنگیان ، پاسخگو نبودن بودجه آموزش و پرورش به نیازهای آموزشی و فرهنگی کشور، وظایف آموزش و پرورش می‌پردازد.

*دود دیپلم جعلی به چشم متقاضی می رود

توجه بسیاری از شهروندان به مدارک جعلی از جمله مدارک مختلف تحصیلی شامل دیپلم،‌لیسانس، فوق لیسانس، باعث سوءاستفاده دلالان از این موضوع خواهد شد.

به طوری که این روزها با بازار داغ دیپلم های جعلی مواجه هستیم.

روزنامه ایراندر صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع بازار داغ دیپلم‌های جعلی و آثار مخرب آن بر متقاضیان می‌پردازند.
در این گزارش آمده است با وجود هشدار مسئولان وزارت آموزش و پرورش به خانواده ها و تاکید بر اینکه تنها نهاد رسمی صدور مدرک دیپلم آموزش و پرورش است و هیچ نهاد یا مرکز دیگری نمی‌تواند از سوی این وزارتخانه به افراد مدرک دیپلم ارائه کند. باز پای دلالان در بازار داغ دیپلم‌های جعلی دیده می‌شود.

این در حالی است که رئیس امنیت عمومی تهران بزرگ نیز به دستگیری سه متهم تحت پوشش شرکت قلابی که اقدام به جعل مدارک تحصیلی می‌کردند اشاره کرده است.

تبلیغات بسیاری برای جذب داوطلبان اخذ مدرک های جعلی ارائه می‌شود. با عناوین مختلف از جمله " چگونه آسان دیپلم بگیرید"
دیپلم بدون حضور در کلاس به آسانی دیپلم بگیرید و . . .
ادامه این روند تنها متقاضیان مدارک جعلی را تهدید می‌کند.

این روزها شهروندان شهر بزرگ تهران با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند و برای رفع مشکلات شهری خود از شهرداری تهران انتظار دارند تا آنها هر چه سریعتر دغدغه‌های این شهر بزرگ را برطرف کنند.

اما شهرداری تهران نیز از انبوه شدن طلب خود از دولت گله دارد.
روزنامه جوان و روزنامه آرمان: در صفحه‌های اجتماعی امروز خود به دغدغه‌های شهرداری تهران پرداخته‌اند.

روزنامه جوان :

*طلب شهرداری از دولت انبوه شده است.

این روزنامه در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع انبوه شدن طلب شهرداری از دولت پرداخته است.
در این گزارش آمده است روز گذشته قالیباف شهردار تهران بودجه 17 هزار و 406 میلیاردی شهرداری تهران را برای تصویب به شورا ارائه کرد.

این در حالی است که همچنان کمکهای دولت به شهرداری رقم ناچیزی است.

کم توجهی دولت یازدهم به شهرداری تهران در بحث بودجه در حالی صورت می گیرد که بسیاری از مقامات این دولت از منتقدان جدی دولت گذشته درکاهش کمک دولت به شهرداری تهران بودند.

آلاینده‌های محیط زیست، نبود امنیت کافی به ویژه امنیت اجتماعی، تاخیر در طرح‌های عمرانی شهر تهران، افزایش آسیبهای اجتماعی، مشکلات شهروندان در مناطق مختلف شهر تهران و . . .
معضلاتی است که این روزها شهر تهران و شهروندان با آن مواجهند اما همچنان کسی برای رفع این معضلات پاسخگو نیست.

روزنامه آرمان:

*بودجه شهرداری نفتی می ‌شود

روزنامه آرمان در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع بودجه‌بندی شهرداری تهران بر اساس قیمت نفت می‌پردازد.

در این گزارش آمده است روز گذشته در حالی که شهرداری تهران لایحه‌ بودجه را به شورای شهر تقدیم کرد اعضای شورا در جلسه علنی خود درباره مباحث مختلفی اظهار نظر کردندکه از بودجه بندی شهرداری بر اساس قیمت نفت تا بحث آلودگی هوا گسترده بود.

با دریافت بودجه شهرداری تهران و طراحی بودجه انقباضی میان منابع و مصارف و ایجاد تعادل در این زمینه برنامه پنجم سال دوم و تحقق حداکثری برنامه‌های عقب مانده شهرداری تهران صورت خواهد گرفت.

امیدواریم با تامین بودجه شهرداری تهران مشکلات و معضلات بزرگ شهر تهران و شهروندان این شهر بزرگ رفع شود.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار