مقیمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران

حضور زنان در فعالیت های اقتصادی در گرو حمایت دولت

رییس هیات مدیره کانون بانوان بازرگان ایران گفت: لازمه فعالیت زنان در جامعه این است که حمایتهای لازم به عمل آید که این حمایت تنها جنبه مالی ندارد و تسهیلات نیز باید ارائه شود.

سیده فاطمه مقیمی رییس هیات مدیره کانون بانوان بازرگان ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با اشاره به مشکلات بر سر راه بانوان بازرگان در کشور گفت: یکسری مشکلات کلی کارآفرینی و ایجاد کسب و کار وجود دارد که این گونه مشکلات تفکیک جنیسیت ندارد.
 
وی افزود: به عنوان مثال شروع کسب و کار با کمبود سرمایه و قوانین دست و پا گیر و سایر مشکلات همراه است که اگر قانون بهبود فضای کسب و کار درست اجرا شود و آیین‌نامه‌های مناسبی تدوین شود مشکلات این بخش کاهش می‌ِیابد.
 
مقیمی ادامه داد: برای زنان در جامعه ما با توجه به محدودیتها مشکلات مازادی وجود دارد که نیازمند نگاه ویژه‌ای به این بخش است.
 
رییس هیات مدیره کانون بانوان بازرگان ایران تاکید کرد: یکی از این مسائل بحث آموزش است که باید برای راه‌اندازی یک کسب و کار آموزش در خور جامعه انجام شود .
 
مقیمی ادامه داد: ما منکر نقش زنان به عنوان مادر و همسر نیستیم اما اگر کسی توانایی و انرژی این را دارد که مسئولیتی فراتر داشته باشد باید وارد جامعه شود.
 
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران گفت: لازمه فعالیت زنان در جامعه این است که حمایتهای لازم به عمل آید که این حمایت تنها جنبه مالی ندارد و تسهیلات نیز باید ارائه شود.
 
وی تاکید کرد:پتانسیل خوبی در مجموعه زنان وجود دارد و در عمل با حضور زنان در هر مجموعه ای شاهد رخداد مطلوبی هستیم و انتظار ما این است که بستر لازم برای فعالیت بیشتر بانوان در جامعه فراهم شود.
 
رییس هیات مدیره کانون بانوان بازرگان ایران گفت:هنگامی که در جامعه زنان مانند مردان در تجارت فعالیت میکنند باید امکانات مشابه مردان برای آنان فراهم شود نه اینکه به عنوان مثال یک بانوی تاجر برای خروج از کشور هنوز باید اجازه همسر یا پدر خود را دریافت کند.
 
مقیمی ادامه داد:برای شروع کسب وکار باید زنان از تسهیلات حمایتی بیشتری برخوردار شوند و در این راستا باید اخذ ضمانت از اززنان با تامل بیشتری دنبال شود.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: حمایت ، تولید ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار