جنتی در افتتاحیه دوازدهمین نمایشگاه یاد یار مهربان:

کشور به آسیب‌های فرهنگی متعدد گرفتار است/ کاهش تیراژ کتاب‌ها از 3 هزار شماره به 700 نسخه

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: کشور دچار آسیب‌های فرهنگی متعددی از سوی ماهواره‌ها و فضای مجازی است بنابراین باید از تمام امکانات در این راستا بهره گیریم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز(پنج‌شنبه) در مراسم افتتاح دوازدهمین نمایشگاه یاد یار مهربان با اشاره به اینکه نقش کتاب و کتابخوانی در ارتقای سطح فرهنگ جامعه انکار ناپذیر است، اظهار کرد: با توجه به اینکه ماهیت انقلاب اسلامی که یک انقلاب فرهنگی مبتنی بر ایدئولوژی اصیل اسلامی است باید به کتاب و کتابخوانی توجه بیشتری شود.

وی با اشاره به اینکه درصد دهه‌ی گذشته نیز مقام معظم رهبری(مدظله العالی) بر ضرورت توجه به موضوع کتاب و کتابخوانی تاکید داشته‌اند، گفت: آمار مراجعین به کتابخانه‌های عمومی و شمارگان کتاب های منتشر شده در کشور نشان می‌دهد که امر کتاخوانی در سالهای اخیر کاهش یافته است.

جنتی ادامه داد: در سال جاری نسبت به سال گذشته از نظر تعداد و عناوین کتاب منتشر شده شاهد رشد بودیم اما شمارگان کتاب ها رو به کاهش است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: در گذشته تیراژ کتاب‌ها 3000 هزار شماره بود اما در حال حاضر تیراژ کتابها به 700 نسخه رسیده است بنابراین آمارها ایجاب می کند به امر کتابخوانی توجه بیشتری شود.

جنتی با بیان اینکه مدارس بهترین فضا برای گسترش امر کتاب و کتابخوانی هستند، افزود: برگزاری نمایشگاه کتاب یاد یار مهربان در تهران به نوعی الگویی برای انتهای دیگر کشور خواهد بود به طوری که درسه استان کشور شاهد برگزاری این نمایشگاه‌ها هستیم.

وی ادامه داد: برگزاری این نمایشگاه‌ها ضمن ایجاد شوق مطالعه در افراد موجب حمایت از صنعت نشر نیز می‌شود زیرا که این صنعت امروز نیاز به حمایت و پشتیبانی دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه عنوان کرد: در شرایطی که دچار آسیبهای فرهنگی متعدد از سوی ماهواره‌ها، فضای مجازی و بازی های رایانه‌ای هستیم باید از همه‌ی امکانات بهره گیریم تا در کنار کتاب که میراث مکتوب است از کتاب های دیجیتال نیز استفاده کرده و آن را در مدارس توسعه دهیم.

جنتی با تاکید بر اینکه باید از تولید بازی‌های یارانه‌ای حمایت کرده و از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی نیز بهره ببریم، گفت: این روزها شاهد هجمه عناصر وابسته به بیگانه و ضد اسلام نسبت به پیامبر اکرم (ص) هستیم که در این راستا کمپینی در شبکه‌های اجتماعی برنامه من عاشق محمد(ص) هستم راه‌اندازی شد که این موضوع می‌تواند موجب گسترش فرهنگ اسلام شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: ارشاد ، کتابها ، فرهنگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۵:۱۱ ۰۲ بهمن ۱۳۹۳
وقتی کتاب الکترونیکی هست چه نیاز به نسخه کاغذی است که محیط زیست را هم نابود کند
آخرین اخبار