بازداشت فرمانده طالبان و دو مهاجم انتحاری در ننگرهار "افغانستان"

بازداشت فرمانده طالبان و دو مهاجم انتحاری در ننگرهار، گشایش شبکه خبرنگاران افغان و پاکستان در کابل، کشته شدن 5 سرباز ارتش در مناطق مختلف این کشور و کشته شدن 2 پلیس مرزی افغانستان بر اثر انفجار در ننگرهار از رویدادهای مهم روز شنبه از افغانستان است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، اداره امنیت ملی افغانستان روز شنبه با انتشار بیانیه از بازداشت یک فرمانده طالبان، 2 مهاجم انتحاری و 8 تروریست دیگر در استان ننگرهار در شرق این کشور خبر داد.

براساس این بیانیه، نیروهای امنیت ملی با اطلاعات قبلی ،دو مهاجم انتحاری را که قصد انجام حملات انتحاری را در شهرستان 'بهسود' ننگرهار داشتند قبل از رسیدن به هدف 2 عدد جلیقه انتحاری بازداشت کردند.

در عملیات دیگر این نیروها 8 تروریست را در شهرستان 'پچیراگام بازداشت و 3 تن دیگر را از پای در آوردند.



**گشایش شبکه خبرنگاران افغانستان و پاکستان در کابل

شبکه خبرنگاران افغانستان و پاکستان با هدف اطلاع رسانی و هماهنگی میان خبرنگاران افغانی و پاکستانی در کابل گشایش یافت و اداره دیده بان حمایت از رسانه های آزاد افغانستان (نی) هم از ایجاد این شبکه حمایت کرد.

'صدیق الله توحیدی' ، رییس نی هدف از ایجاد این شبکه را هماهنگی میان رسانه های مطرح افغانستان و پاکستان عنوان کرده و آن را در بخش تبادل تجارب میان خبرنگاران دو کشور موثر خواند.

توحیدی افزود که این شبکه زمینه را برای خبرنگاران افغانستان و پاکستان مساعد می سازد تا سالانه دو بار از رسانه های یکدیگر دیدن کرده و تبادل نظر کنند.



**5 سرباز ارتش افغانستان کشته شد

وزارت دفاع افغانستان از کشته شدن 5 سرباز ارتش این کشور در عملیات های ارتش علیه طالبان در مناطق مختلف این کشور خبر داد.

این وزارتخانه روز شنبه با انتشار بیانیه اعلام کرد که 5 سرباز ارتش در 48 ساعت گذشته در درگیری با طالبان و انفجار بمب های کنار جاده ای کشته شدند.



**کشته شدن دو پلیس در ننگرهار بر اثر انفجار بمب

رسانه های افغانستان روز شنبه از انفجار بمب مغناطیسی در خودرو پلیس ننگرهار در شرق این کشور خبر داد و افزود: بر اثر این انفجار دو پلیس کشته و دو تن دیگر نیز زخمی شدند.

انفجار پیش از ظهر امروز در شهر ننگرهار رخ داد که پلیس مرزی این استان را هدف قرار داد. براساس گزارش ها در این انفجار به غیر نظامیان آسیب نرسیده است.

**کشف 9 تن مواد منفجره در ننگرهار افغانستان

فرمانده پلیس استان ننگرهار در شرق افغانستان از کشف و ضبط 9 تن مواد منفجره که از آن در ساخت بمبب های کنار جاده ای استفاده می شود در این استان خبر داد.

'فضل احمد شیرزاد' روز شنبه به رسانه های محلی افغانستان گفت: این مواد را که تروریست ها از آن در ساخت بمب های کنار جادهای از آن استفاده می کنند در دو عملیات جداگانه بدست نیروهای پلیس افتاد.

وی افزود: بیش از 8 تن این مواد از شهرستان بهسود کشف شد و نزدیک به یک تن آن هم از یک خودرو در شهرستان 'مومن دره' کشف بدست نیروهای پلیس افغانستان افتاد.

فرمانده پلیس ننگرهار گفت: 3 نفر را به تهام انتقال این مواد به افغانستان بازداشت کرده اند و تحت بازجویی های پلیس قرار دارند.

استان ننگرهار در شرق افغانستان و هم مرز با کشور پاکستان است که تروریست همواره مواد منفجره و سلاح را از پاکستان برای انجام حملات تروریستی وارد این کشور می سازند.
/انتهای پیام
منبع:ایرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.