آغاز مرحله اول واکسیناسیون فلج اطفال برای 450 هزار کودک زیر 5 سال استان سیستان و بلوچستان

بیش از 450 هزار کودک زیر 5 سال استان در مرحله اول طرح واکسیناسیون فلج اطفال توسط تیم های بهداشتی بر علیه ویروس فلج اطفال واکسینه خواهند شد.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از (وب دا)؛ دکتر طباطبایی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در مراسم آغاز برنامه واکسیناسیون در مرکز سید الشهداء زاهدان گفت: فلج اطفال یک بیماری عفونی حاد ویروسی است که می‌تواند سبب فلج دائمی در اندامها و باعث مرگ شود و در هر سنی می‌تواند اتفاق بیفتد ولی احتمال فلج شدن در کودکان  و نوجوانان بیشتر است.

 به گفته وی خوراندن قطره فلج اطفال موجب قطع انتقال چرخه ویروس وحشی این بیماری و پیشگیری از ابتلاء کودکان می شود.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی با بیان این که ریشه کنی فلج اطفال یکی از برنامه های مهم بهداشتی در جهان است، گفت: تنها مخزن این بیماری انسان است وگردش این ویروس در جهان کاهش یافته و امکان ریشه کنی آن وجود دارد.

 وی تصریح کرد: بیش از 450 هزار کودک زیر 5 سال استان در مرحله اول طرح واکسیناسیون فلج اطفال توسط  تیم های بهداشتی استان بر علیه ویروس فلج اطفال واکسینه خواهند شد.

 دکتر طباطبایی در ادامه از همکاری خوب داوطلبان سلامت و همیاران واکسن در برنامه های بهداشتی تقدیر کرد و ادامه داد بیش از 680 همیار واکسن و 5000 داوطلب سلامت  درحوزه تحت پوشش دانشگاه زاهدان  در این طرح به تیم های سلامت دانشگاه در اجرای تهیه برنامه واکسیناسیون همکاری خواهند کرد.

 گفتنی است این طرح از شنبه 4 بهمن ماه بصورت همزمان در سراسر کشور آغاز شده است و تا 7 بهمن ماه ادامه خواهد داشت و تمامی تیم های سلامت برای تکمیل چرخه واکسیناسیون بصورت خانه به خانه این طرح را پوشش خواهند داد.

 آخرین مورد بیماری فلج اطفال سال 79 در استان گزارش شده است و هم اکنون این استان عاری از بیماری فلج اطفال است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار