سناتور آمریکایی:

قیمت پایین نفت از سوی عربستان برای ضربه زدن به ایران طراحی شده است

سناتور آمریکایی گفت: کنگره باید آخرین حرف را درباره برنامه هسته‌ای ایران بزند و هچکس بهتر از نتانیاهو نمی تواند درباره تهدید ایران توضیح دهد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی هیل، سناتور لیندسی گراهام  گفت:به نظرم هیچکس بهتر از نتانیاهو نمی تواند تهدید ناشی از یک توافق بد با ایران را توضیح دهد. 

گراهام گفت اعراب و اسرائیلی ها به من گفته‌اند، که اگر شما به سمت یک معامله هسته‌ای با ایران بروید یک مسابقه تسلیحات هسته ای در منطقه به راه خواهید انداخت.

گراهام همچنین اذعان کرد که قیمت پایین نفت از سوی عربستان سعودی برای ضربه زدن به ایران طراحی شده است." 

گراهام که به تازگی با سران عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی درباره برنامه هسته‌ای ایران گفت‌وگو کرده، ادامه داد "عربستان تأکید کرده که نمی‌خواهد در حاشیه نشسته و دریافت قابلیت های هسته‌ای ایران را نظاره کند و اینکه آنها از رهبری آمریکا بسیار نا امید هستند." 

گفتنی است، درگیری های لفظی بین مقامات دولت آمریکا و نمایندگان کنگره بر سر تحریم ایران در روزهای گذشته شدت گرفته است. 

جمهوریخواهان در آمریکا تلاش می کنند طرحی را به تصویب برسانند که تحریم های بیشتری علیه ایران اعمال خواهد کرد؛ اقدامی که مورد حمایت نتانیاهو است.

از سوی دیگر، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه در سخنرانی سالانه خود با درخواست از کنگره برای خودداری از تصویب این طرح، اعلام کرد اگر چنین طرحی تصویب شود، آن را وتو خواهد کرد.

براساس گزارش رسانه ها در آمریکا، اوباما و دیگر مقامات کاخ سفید از دست نتانیاهو خشمگین هستند و می گویند وی به رئیس جمهور آمریکا بی اعتنایی و تنش در روابط بین این کشور و اسرائیل را تشدید کرده است.

اوباما هفته گذشته از نتانیاهو خواسته است به منظور لطمه نخوردن مذاکرات بین ایران و کشورهای گروه 1+5، برای اعمال تحریم های بیشتر علیه تهران تلاش نکند.



انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
-
racist
۱۰:۵۸ ۰۶ بهمن ۱۳۹۳
آیا واقعآ حق عربستان نیست موشک باران بشه؟
آخرین اخبار