نایب رییس اتاق بازرگانی عنوان کرد:

لزوم توجه به اخلاق در اقتصاد کشور / اقتصاد کشور نیازمند بخش خصوصی توانمند است

سلطانی گفت: آنچه که اقتصاد کشور به آن نیاز دارد توجه به اخلاقیات است که موجب کاهش فساد و رانت در کشور می‌شود.

لزوم توجه به اخلاق در اقتصاد کشور / اقتصاد کشور نیازمند بخش خصوصی توانمند استبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران پدرام سلطانی نایب رییس اتاق بازرگانی ایران امروز در نشست خبری ائتلاف برای فردا با اشاره به شرایط کنونی اقتصاد کشور گفت: اقتصاد امروز ایران شرایط خاصی دارد که لازم است بخش خصوصی در کنار دولت حرکت بالفعل خود را حفظ کند.

وی افزود: در شرایط که اقتصاد و صحنه سیاسی کشور دوران سختی را سپری می‌کند و نیز با توجه به کاهش قیمت نفت بخش خصوصی باید در کنار دولت به عبور از این شرایط کمک کند.
 
سلطانی تاکید کرد: هم اکنون باید اقتصاد کشور بر شانه‌های مدیران توانمند باشد نه بر روی قیمت نفت.

وی در ادامه با اشاره به هشتمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی گفت: این انتخابات بسیار مهم و سرنوشت‌ساز است و امیدواریم در آن اخلاقیات رعایت شود.

نایب رییس اتاق بازرگانی تصریح کرد: آنچه که اقتصاد ما نیاز دارد توجه به اخلاقیات است که منجر به کاهش فساد و رانت در کشور می‌شود گفتنی در این جلسه از بیانیه حضور در انتخابات ائتلاف برای فردا رونمایی شد.

متن بیانیه به شرح زیر است:  
اقتصاد کشور پس از چند سال پرچالش که حاصل آن فشارهای مضاعف و همه جانبه به بخش خصوصی کشور بود در برهه‌ای قرار گرفته است که نه در سطح کلان ظرفیت پذیرش خطا دارد و نه در سطح خرد تاب پیامدهای چنین خطایی را می‌آورد.

امروز بخش خصوصی کشور در حالی  منتظر گشایشهایی در روابط بین الملل و بهره‌گیری از هم‌افزایی اقتصادی است که کاهش چشمگیری قیمت نفت دولت را برای عبور از این گردنه بیشتر نیازمند بخش خصوصی ساخته است لذا دولت و بخش خصوصی با فهم نگرانی‌ها هم امید متقابل بسته‌اند و خطای هر کدام موجب لطمه به دیگری می‌شود.

بخش خصوصی که همواره چشم به حمایت دولت دوخته بود اکنون نیازمند تکیه به توان خود است و شناخت و استفاده از ظرفیت درون زای خود است بخش خصوصی باید هوشمندانه‌تر و جامع‌تر از گذشته تصمیم‌گیری و حرکت کند امروز نه مدیریت واپس‌نگر و پاسخگو است و نه نقد بی‌عمل و بخش خصوصی باید گلچینی از نخبه‌گان خود را به میان آورد.

اعتماد برای فردا با فهم این شرایط و درک این نیاز برخاسته است با توجه به این که زمان به هر روی می‌گذرد اما فرق است بین اینکه او بر ما مسلط شود ویا ما بر او چیره شویم.و این دومی یک عزم جدی‌تر از آنچه تا کنون بوده نیاز دارد هم درایت تجربه بزرگان نیاز دارد و هم انرژی جوانان و بی‌شک گسترده مشارکت بیشتری از حوزه مختلف اقتصادی می‌طلبد و حضور و ورود کسانی که در فعالیتهای اقتصادی خود و در مدیریتهای تشکلی و اجتماعی موفق بودند و ملی نگریسته‌اند.

ائتلاف برای فردا با اعتقاد به اینکه ظرفیت اتاق و تشکل اقتصادی بسیار بالاتر از آن است که به فعل آمده است و به کارگیری بهینه ظرفیتهای اتاق یک گزینه اجتناب‌ناپذیر است برای انجام این ماموریت به تصمیم رسیده است ما با تکریم تمام بزرگان و افرادی که در ادوار در اتاق حضور داشتند و تلاش نموده اند  و با تقدیر از اقداماتشان که منجر به نتایج خوبی شده است دفتر تاریخ بخش خصوصی برای نگارشتن فردای مطلوب ورق خواهیم زد نیاز فردای اقتصادی کشور بخش خصوصی توانمند است و نیاز بخش خصوصی توانمند اتاق کار است.

انتهای پیام/
برچسب ها: اتاق ، اقتصاد ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار