سجادی در نشست خبری:

احمدی‌نژاد در برنامه‌های جبهه پیروان قرار نمی‌گیرد/اصولگرایان باید منافع حزبی را کم کنند تا فرصت خدمت را از دست ندهند

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: اصولگرایان باید منافع حزبی خود را کم کنند و نباید فرصت خدمت را از دست بدهند.

وزارتخانه‌ها و رایزنان فرهنگی با جدیت درباره پیام مقام معظم رهبری اطلاع رسانی‌ کنندبه گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، سید کمال‌الدین سجادی سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری در نشست خبری خود و در ابتدای اظهاراتش با اشاره به نامه مقام معظم رهبری به جوانان غرب و آمریکای شمالی گفت: مقام معظم رهبری با ادبیاتی نرم ولی پرسشگر به جوانان غرب و آمریکای شمالی پیامی مهم، خلاقانه و تاریخ‌ساز را ارسال کردند، علاوه بر جوانان روشنفکران و نخبگان فرهنگی و دینی غرب هم می‌توانند مخاطب این پیام باشند.  
 
وی در ادامه افزود: برخی رسانه‌ها هم چون صدا و سیما، وزارتخانه‌ها و رایزنان فرهنگی باید با جدیت تمام در نشر و اطلاع رسانی جوانان غرب تلاش کنند.
 
سجادی در ادامه صحبت‌هایش و با بیان این که جبهه پیروان از حدود 16، 17 تشکل سیاسی تشکیل شده است اظهار داشت: فعالیت جبهه پیروان محدود به دوران انتخابات نمی‌شود و در این راستا رئیس جبهه پیروان، بنده و حتی بعضی از نواب رئیس مسائل و بیانیه‌هایی را مطرح می‌کنند.
 
سخنگوی جبهه پیروان با ذکر این مطلب که معتقد هستیم در فضای سیاسی کشور برای فعال‌تر شدن اصولگرایان نیاز به همگرایی و انسجام داریم گفت: اصولگرایان یک سری زیرساخت‌هایی دارند که این زیرساخت‌ها از جمله اعتقاد به اسلام، ولایت فقیه و هم چنین حضور گروه‌های مرجع اصولگرایی مانند جامعتین و علمای اعلام می‌تواند به این انسجام کمک کند.
 
وی تصریح کرد: تجربه ثابت کرده است که هر گاه اصولگرایان از کمک‌های این گروه‌های مرجع بهره بردند توانسته‌اند در نیل به اهداف خود موفق باشند.  
 
سجادی افزود: اصولگرایان باید همگرایی خود را بیشتر کنند؛ گام‌هایی برداشته شده است اما این گام‌ها کافی نیست.
 
سخنگوی جبهه پیروان گفت: پرداختن به انتخابات مجلس از همین حالا را زود هنگام می‌دانیم، اما این موضوع نباید مانع از فعالیت‌های احزاب و گروه‌ها باشد.
 
وی اظهار داشت: جبهه پیروان در حال جمع آوری اطلاعات از حوزه‌های انتخابیه و مطالعات امکان سنجی است.
 
سجادی با اشاره به این مطلب که رژیم صهیونیستی با به شهادت رساندن سردار شهید الله‌دادی یک اشتباه استراتژیک را مرتکب شده است گفت: جمله دو کلمه‌ای سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان آرامش صهیونیست‌های ترسو را به هم زده است؛ رژیم جعلی صهیونیستی یک زاید در منطقه غرب آسیا محسوب می‌شود که دیر یا زود تکلیف این رژیم باید مشخص شود.

سجادی با بیان اینکه جبهه پیروان اقدام زشت و خبیثانه نشریه فکاهی شارلی‌ابدو در انتشار کاریکاتوری موهن از پیامبر اسلام و حوادث تروریستی پیش آمده پس از آن را محکوم می‌کند، گفت: گروه‌های ترویستی همچون داعش هیچ ارتباطی با اسلام ندارند. این گروه‌های تروریستی محصول مشترک آمریکا و صهیونیست‌ها هستند.
 
سخنگوی جبهه پیروان گفت: دنباله‌‌هایی که پش از وقایع تروریستی در فرانسه به وجود آمد مستمسکی برای اسلام هراسی بود و گرنه چه دلیلی دارد که به پیامبر اکرم توهین کنند؛ توهین به پیامبر اسلام توهین به همه پیامبران محسوب می‌شود.
 
وی تأکید کرد: اقدام نشریه فکاهی شارلی ابدو ننگی بر آزادی غربی است. چرا که به بهانه آزادی بیان به معنویات و ارزش‌ها توهین می‌شود.
 
سجادی در ادامه صحبت‌هایش گریزی هم به مذاکره ایران با شش قدرت جهانی زد و در همین رابطه اظهار داشت: جبهه پیروان معتقد است که مذاکرات هسته‌ای باید با توجه به خطوط اصلی که رهبر معظم انقلاب مدنظر دارند پیش برود.
 
سخنگوی جبهه پیروان با اشاره به اینکه ما از زحمات و رنج‌های گروه مذاکره کننده ایرانی تشکر می‌کنیم گفت: در این مدت مشخص شد که آمریکایی‌ها قابل اعتماد نیستند؛ از یک طرف برای مذاکره اشتیاق نشان می‌دهند و از طرف دیگر دست به تحریم می‌زنند.
 
وی در ادامه صحبت‌هایش افزود: انتظاری که ما از هیأت مذاکره‌کننده علاوه بر رعایت خطوط قرمز رهبر معظم انقلاب داریم این است که در تمام رفتارهای خود، عزت و شأن نظام و مردم انقلابی ایران را حفظ کنند.
 
سجادی با بیان اینکه من قابلیت‌های دکتر ظریف را می‌شناسم گفت: در شرایطی که به ساحت حضرت محمد توهین شده است و بعضی از سیاستمداران غربی همراه با رژیم صهیونیستی در فرانسه راهپیمایی کردند، واقعا چه ضرورتی داشت وزیر امور خارجه کشورمان در ژنو با کری پیاده‌روی کند؟
 
سخنگوی جبهه پیروان افزود: آیا مخابره تصاویر پیاده‌روی وزیر امور خارجه کشورمان با کری در جهان به نفع ما بود؟ آیا واقعا این پیاده روی‌ها در نتیجه مذاکرات تأثیری دارد؟
 
وی تأکید کرد: امیدواریم دکتر ظریف در قبال این مسأله پاسخ قانع‌کننده‌ای را به نمایندگان مجلس شورای اسلامی ارائه کند.
 
سجادی گریزی هم به فعالیت‌های جاری احزاب در کشور زد و در این‌باره ابراز کرد: بعضی احزاب و گروه‌ها و حتی افراد فعالیت‌های انتخاباتی خود را در استان‌ها آغاز کردند؛ البته اصلاح‌طلبان از اختلاف افکنی در میان اصول‌گرایان دریغ نمی‌کنند.
 
سخنگوی جبهه پیروان با اشاره به این مطلب که کارگروه جبهه پیروان در حال جمع‌آوری اطلاعات از استان‌ها است گفت: در عین حال که به جمع‌آوری این اطلاعات اقدام شود، راهبردها و راهکارهای جبهه پیروان مورد توجه قرار می‌گیرد؛ راهبردها و راهکارهای جبهه پیروان کمک به ایجاد انسجام با سایر برادران و خواهران در جریان اصول‌گرایی است.
 
وی با اشاره به اینکه جبهه پیروان با جامعتین یک ارتباط ارگانیک و سنتی دارد اظهار داشت: حدود یک ماه قبل به حضور حضرت آیت‌الله محمد یزدی رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم رسیدیم؛ مهم‌ترین محور بحث ما در این جلسه اتخاذ راه‌هایی برای انسجام و وحدت در میان اصول‌گرایان بود.
 
سجادی افزود: در همین راستا قصد داریم که با جامعه روحانیت مبارز و حضرت آیت‌الله موحدی کرمانی دیدار داشته باشیم.
 
سخنگوی جبهه پیروان تأکید کرد: شخص مهندس باهنر و یا حتی برخی احزاب زیرمجموعه جبهه پیروان با دیگر گروه‌های اصول‌گرا دیدار دارند.
 
وی با ذکر این مطلب که انتخابات مجلس دهم انتخابات پرشوری خواهد بود گفت: اصول‌گرایان با تمام قوا وارد انتخابات خواهند شد؛ این انتخابات شامل سه ضلع اصلاح‌طلبان، اصولگرایان و مستقلین خواهد بود.
 
سجادی در ادامه افزود: اگر اصول‌گرایان انسجام و همگرایی خودشان را با افکار پیشرفته‌تر بیشتر کنند، مجلس همانند مجلس نهم البته با یک سری تغییرات را خواهیم داشت.
 
سخنگوی جبهه پیروان با بیان اینکه جبهه پایداری برادران اصول‌گرای ما هستند گفت: جبهه پایداری فاصله خود را با رئیس جمهور دولت قبل حفظ کرد که این نکته مثبتی بود؛ مشترکات زیادی میان ما و جبهه پایداری وجود دارد و می‌توانیم به ائتلاف و ارائه لیست دست پیدا کنیم.
 
وی افزود: اصول‌گرایان باید منافع حزبی خود را کم کنند و نباید فرصت خدمت را از دست بدهند.
 
سجادی با اشاره به اینکه جبهه پیروان هیچ ارتباطی با احمدی‌نژاد نداشته ندارد و نخواهد داشت گفت: جبهه پیروان در ارتباط با مشایی نامه مفصلی را به احمدی‌نژاد نوشت؛ البته احمدی‌نژاد زحماتی را برای کشور کشید اما دیگر زمان وی سپری شده است.
 
سخنگوی جبهه پیروان تصریح کرد: اگر احمدی‌نژاد هر اقدامی می‌خواست انجام دهد در دوره ریاست جمهوری‌اش انجام می‌داد؛ امیرکبیر سه سال در قدرت بود و کارهای زیادی را در همین بازه زمانی انجام داد بنابراین احمدی‌نژاد در موضوع بحث جبهه پیروان قرار نمی‌گیرد.
 
وی با اشاره به اینکه دکتر روحانی از کلمه اعتدال و تدبیر برای جذب آرای عموم استفاده کرد گفت: احمدی‌نژاد در سال 84 از شعارهایی استفاد کرد که باعث شد مردم نسبت به وی اقبال نشان دهند.
 
سجادی افزود: نظام هشت سال را در اختیار احمدی‌نژاد قرار داد؛ اما از بابت اینکه آیا نظام فرصت دیگری را در اختیار وی قرار می‌دهد یا نه تردید دارم.
 
سخنگوی جبهه پیروان با اشاره به اینکه قوه قضاییه صرفنظر از چهره، موقعیت و پیشینه قبلی اشخاص حکم صادر می‌کند گفت: این مسئله مایه امید مردم است. چرا که قوه قضاییه مصالح کل نظام را در نظر دارد.
 
وی خاطرنشان کرد: اصلاح‌طلبان نباید از پرونده‌هایی همچون پرونده قضایی محمدرضا رحیمی سوء‌استفاده کنند و محکومیت وی را به کل جریان اصولگرایی تسری دهند؛ ما اقدام قوه قضاییه را تأیید ولی سوء‌استفاده از احکام این قوه را محکوم می‌کنیم.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: جبهه ، پیروان ، امام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار