آنچه در هشتم ربیع الثانی گذشت:

درخشش اختری که مژده وصال موعود عرش الهی را در رستاخیز به ارمغان داشت

حوریان بهشتی با کوله باری از شکوفه و شقایق‌های رضوانی درخشش نوری از نور طاها باب موعود عرش الهی را به ارمغان می آورند. او که طلوعی مژده وصال شاه رستاخیز را ارزانی می‌دارد....

تاپ5شنبه///درخشش اختری که مژده وصال موعود عرش الهی را در رستاخیز به ارمغان داشتبه گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران حوریان بهشتی با نواختن سرود رضوانی درخشش نوری از نور طاها را بر همگان مژده می‌دهند، تابش اختری از اختران دوازده گانه بوستان عرش الهی که بر عالمیان ارزانی می‌شود.
زمین و آسمان در صف دهمین اختر دوازده گانه اختران بوستان عرش الهی آوای دلنشین مبارک باش را  می‌سرانید.
با گام‌های رضوانی‌اش شکفتن شکوفه و شقایق‌های بوستان عرش الهی عالمیان رضوانی می‌شوند. خانه هادی امروز نور باران شده است.
 
آری! امروز ولادت دهمین اختر آسمان الهی حضرت حسن بن علی امام عسگری(ع) در روز هشتم ماه ربیع الاول الثانی سال 232 هجری قمری در شهر مدینه دیده به جهان گشود.
پدر بزرگوار ایشان امام هادی النقی(ع) و مادر گرامیشان حضرت حدیثه(س) و حسن، ابومحمد، زکی و عسکری از القاب امام حسن عسکری(ع) است.
آن حضرت (ع) در علم، زهد، کامل بودن عقل و خرد، عصمت، شجاعت، کرم و بزرگواری از تمام مردم زمان خود برتر بود. علاوه بر نصوص که از پیامبر(ص)  و امام قبل از ایشان درباره امامت امام حسن عسکری(ع) وارد شده بود، امام هادی(ع)، پدر بزرگوارشان نیز تصرع به امامت آن حضرت(ع) فرمودند.
امام هادی(ع) 4ماه قبل از شهادتشان امام عسکری(ع) را وصی خود قرار داد و به  امامت آن حضرت(ع) تصریح کرده و گروهی از دوستان و شیعیان را بر این امر گواه گرفت.
امام حسن عسکری(ع) در میان مردم و بزرگان و حتی افراد مخالف دارای احترام خاصی بود، در حدی که حتی ناخواسته آن حضرت(ع) را احترام می‌کردند بنا بر روایتی از ابن قولویه؛ احمد بن عبدالله بن خاقان متصدی املاک و خراج شهر قم بود که از طرف بنی عباس به این کار گماشته شده بود، روزی نام علویان و مذهب آنان، در مجلس او برده شد و او مردی بود که یا اهل بیت(ع) دشمنی بسیار داشت در این حال گفت: من مردی از علویان مانند حسن‌بن‌علی حضرت امام حسن عسکری(ع) در وقار آرامش، عفت، پاکدامنی و بزرگواری در نزد خاندان خود ندیده و نشناخته‌ام به طوری که همه فامیل او را بر سالمندان و بزرگان خود مقدم می‌داشتند همچنین همه سران لشگر و وزا و عموم مردم او ر ا بر سایرین مقدم دانست و احترام می‌کردند.
 
امام حسن عسکری(ع) پس از شهادت امام هادی(ع) در سن 22سالگی به امامت رسید.
ایشان حدود 6سال به ارشاد و هدایت مردم مشغول بودند و در سال 260هجری قمری به دسیسه معتمد عباسی در شهر سامرا به شهادت رسیدند.
 
پیکر مطهر ایشان  در کنار مرقد منور پدر بزرگوارشان امام هادی(ع) به خاک سپرده شد که میعادگاه شیعیان جهان است و عاشقان ولایت چون پروانه به دور شمع وجودش می‌چرخند.

*با امام حسن عسکری بیشتر آشنا شویم

امام حسن عسکری(ع) یازدهمین امام و هفتمین معصوم(ع) در کلیه صفات و ویژگی‌های مثبت شخصیتی زبانزد عام و خاص بود. در این میان شجاعت و صلابت روحی، قوت قلب، جرأت، شفاعت از ویژگی‌های شخصیتی ایشان به شمار می آید.
امام حسن عسکری(ع) به همه انسان‌ها عشق می‌ورزید و با آنان به نیکی احسان رفتار می‌کرد. نگاه  امام حسن عسکری(ع) تا اعماق جان نفوذ می‌کرد و پناهی مطمئن برای بی پناهان و امید ناامیدان بود.
ایشان در سختی‌ها و عبور از گذرگاه‌های  سخت و  پر پیچ  و خم، مانند چراغ روشنگر یاور شیعیان بود.
شیعیان ایشان را به نام‌های مختلف ابومحمد، حسن بن علی العسکری معروف به حسن عسکری، معصوم امامین  و همراه پدربزرگوارشان امام هادی(ع) عسکرین می‌خوانند،  زیرا در شهر نظامی سامرا(عسکر) زیر نظر خلفای عباسی بودند.
حسن، ابومحمد، صامت، زکی، خالص، نقی، هادی، رفیق ابن رضا و عسکری از القاب و کنیه و نام‌های امام حسن عسکری(ع) است.
خلفای معاصر امام حسن عسکری(ع) متعز عباسی، مهتدی عباسی و معتمد عباسی بودند.
ایشان بیش از 10شاگرد و راوی را به جهان اسلام اهدا کردند.
سرانجام امام هادی(ع) در سال 260هجری قمری به دسیسه معتمد عباسی و در شهر سامرا به شهادت رسیدند و پیکر مبارک ایشان در  کنار مرقد مطهر پدر بزرگوارشان امام هادی(ع) به خاک سپرده شد.

گزارش از زهره کلهر


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار