فانی در مراسم زنگ گلبانگ انقلاب عنوان کرد:

رمز پیروزی انقلاب اسلامی و مشی امام در فتح قلب‌ها بود

وزیر آموزش و پرورش گفت: مشی امام و رمز پیروزی انقلاب اسلامی در سطح قلبها بود و با امام با قدوم ارزشمند خود انقلاب اسلامی و استقلال و آزادی را به ارمغان آورد.


به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش امروز(یکشنبه) در مراسم زنگ گلبانگ انقلاب اسلامی که در مدرسه شاهد حضرت معصومه(س) در منطقه 6 برگزار شد با اشاره به آغاز سی و هفتمین بهار انقلاب اسلامی اظهار کرد: امام خمینی ره با قدوم ارزشمند خود انقلاب اسلامی ،جمهوری اسلامی و آزادی را به ارمغان آورد.

وی افزود: در آن سال مدارس کشور تعطیل و منتظر امام خمینی ره بودند و هر روز دانش آموزان‌، دانشجویان و اقشار مختلف مردم با حضور گسترده در صحنه‌های مختلف زمینه  ساز پیروزی انقلاب اسلامی شدند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه حضور دانش آموزان‌ و فرهنگیان در پیروزی انقلاب اسلامی مثال زدنی است عنوان کرد: امام خمینی ره قرار بود زودتر از 12 بهمن وارد کشور شود اما رژیم شاه در آن زمان فرودگاه‌ها را بست و روحانیون مبارز سراسر کشور به عنوان اعتراض در مسجد دانشگاه تهران تحسن کردند و بنده از نزدیک درجریان فعالیت‌های این روحانیون مبارز قرار داشتند.

فانی در ادامه گفت: روز 12 بهمن‌ماه که امام خمینی ره وارد کشور شد نور امید، خوشحالی و شعف مثال زدنی در کشور بر قرار شد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به سقوط پادگان عشرت آباد در 12 بهمن‌ماه افزود: در آن زمان که پادگان به دست مردم افتاد مردم با نیروهای رژیم شاهنشاهی درگیر بودند؛ زمانی که  نیروهای رژیم شاه تسلیم می‌شدند مردم همانند برادران خود آنان را در آغوش می‌گرفتند.

وی با بیان اینکه رمز پیروزی انقلاب اسلامی و مشی امام در سطح قلبها بود عنوان کرد: ساعت 2 بعد از ظهر روز 12 بهمن ماه وقتی که رادیو را روشن کردیم گوینده اخبار خبر اینجا ایران است صدای انقلاب مردم ایران را بازگو کرد و در آن زمان متوجه شدیم که انقلاب اسلامی به پیروزی رسیده است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: پیروزی انقلاب اسلامی زمینه ساز آشنایی مردم ایران و دنیا با اسلام ناب محمدی شد و آن اسلام واقعی که با برنامه ریزی استکبار و رژیم شاهنشاهی به عقب رفته بود مجددا احیا گردید.

فانی با در ادامه تصریح کرد:  امام خمینی ره با خط مشی‌ای که داشت موجب شد که امروز در اقصا نقاط دنیا شاهد حرکتهای اسلامی،‌آزادی بخش و استکبار ستیزی باشیم.

وی عنوان کرد: وجود داعش امروز حرکتی است بر علیه جریان مردمی و اساسی و مبنای فکری که امام در احیای اسلام داشته است.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه امروز وظیفه خود می‌داند که بر تبیین  اسلام ناب و تربیت ایران اسلامی منطبق بر دیدگاه‌های امام خمینی ره و مقام معظم رهبری حرکت کنند گفت: اجرای سند تحول در نظام آموزش و پرورش کشور در حقیقت نقشه راهی برای تحقق دیدگاه‌های امام خمینی است و ما امیدواریم که بتوانیم پیرو
امام خمینی ره و مقام معظم رهبری باشیم.

وزیر آموزش و پرورش در پایان عنوان کرد: در دوران دفاع مقدس شاهد شهادت‌ها و جانبازی‌های افرادی بودیم و همزمان در چنین روزی در دوران دفاع مقدس مدرسه زینبیه و ثار‌الله در این میان  مورد اصابت نیروهای بعثی قرار گرفت و تعدادی از دانش آموزان‌ در چنین روزی به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/ 
برچسب ها: مراسم ، گلبانگ ، مدارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.