نوید در همایش مراکز برتر آموزشی:

نظام آموزشی باید به یک نهاد فرهنگی تبدیل شود

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: طرحی با عنوان صنایع تحول بنیادی تنظیم شده که هدف اصلی آن تبدیل نظام آموزشی به یک نهاد فرهنگی آموزشی است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران مهدی نوید دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش صبح امروز (یکشنبه) در همایش مراکز برتر آموزشی در خصوص هدف برگزاری این همایش اظهار کرد: بررسی عملکرد نهادها و دستگاههای آموزشی یکی از اهداف برگزاری این همایش بوده و در حال حاضر با سرمایه گذاری و برنامه ریزی نهادهای آموزشی دستاوردهای قابل تأملی را کسب کرده ایم.

وی در ادامه با اشاره به تحول و رشدی که پس از انقلاب در مراکز آموزشی ایجاد شده افزود: در گذشته ۷۰ درصد دانش آموزانی که نیاز به تعلیم داشتند تحت پوشش بودند که این آمار اکنون به ۹۸ درصد رسیده و همچنین در گذشته تعداد ۱۴۰ هزار دانشجو در ۱۰۰ مرکز آموزشی داشتیم که امروز به ۴ میلیون دانشجو در ۳ هزار مراکز آموزشی افزایش یافته است.

دبیر کل آموزش و پرورش تأکید کردتلاش مراکز آموزشی در بخشهای مختلف کمک کرد که مناسبات انسان با محیط بیرون از خود به نوعی مسلط شده و در واقع از منابع استفاده بهینه را به عمل آورد.
نوید در پایان تصریح کرد
طرحی با عنوان صنایع تحول بنیادی آموزش و پرورش تنظیم شده که اصلی ترین و اساسی ترین هدف آن این است که نظام آموزشی به یک نها فرهنگی تبدیل شود به طوری که زمینه تربیت پذیری فرزندان در آن متناسب با فرهنک ایرانی باشد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار