نیمی از مبتلایان به استرس مزمن دچار اختلالات خواب هستند

نتایج یک تحقیق نشان داد که حدود نیمی از مبتلایان به استرس مزمن دچار اختلالات خواب هستند و به خصوص این افراد در طول خواب شبانه، به طور مکرر از خواب بیدار می‌شوند.

محسن عابدینی‌نیا روانپزشک در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: اگر استرس‌های معمولی به موقع درمان نشود و در واقع تحت کنترل قرار نگیرد، در آن صورت خطر تشدید استرس و تبدیل آن به حالت مزمن وجود خواهد داشت.

وی افزود: افرادی که دچار استرس مزمن هستند، بیشتر از دیگران دچار بیماری‌ها و اختلالات خواب می‌شوند و موارد بروز سردرد در آنها بیشتر است.

عابدینی‌نیا، تاکید کرد:‌ نتایج یک تحقیق نشان داد که حدود نیمی از مبتلایان به استرس مزمن دچار اختلالات خواب هستند و به خصوص این افراد در طول خواب شبانه، به طور مکرر از خواب بیدار می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه خواب‌ها به طور معمول جنبه مثبت دارند، یادآور شد:‌ البته افرادی که دچار استرس مزمن‌ هستند، در طول خواب خود مدام از خواب بیدار می‌شوند و روند خواب آنها دچار اختلال و مشکل می‌شود.

عابدینی‌نیا افزود:‌ بروز اختلالات خواب در مبتلایان به استرس مزمن با کنترل و مقابله با استرس به وجود آمده، تا حد بسیار زیادی کاهش یافته و فرد مبتلا می‌تواند به بر طرف شدن مشکل خود امیدوار باشد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار