در مجاورت حرم مطهر امام (ره) برگزار می‌شود؛

برگزاری نخستین نمایشگاه و همایش بین المللی ایمنی، امنیت و بحران در سوانح طبیعی

نخستین نمایشگاه و همایش بین المللی ایمنی، امنیت و بحران از 28 بهمن ماه جاری تا یکم اسفند ماه در مرکز نمایشگاهی شهر آفتاب در مجاورت حرم مطهر امام (ره) برگزار می شود.

برگزاری نخستین نمایشگاه و همایش بین المللی ایمنی، امنیت و بحران در سوانح طبیعیبه گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران‌،به نقل از اعلام دبیرخانه این همایش، از جمله محورهای مورد توجه نخستین نمایشگاه و همایش بین المللی ایمنی، امنیت و بحران در سوانح طبیعی مخاطره طبیعی با منشا اقلیمی ( ریزگردها، سیل، خشکسالی، کویرزایی، طوفان و ...)، مخاطرات طبیعی با منشا زمین ساختی (زلزله، آتشفشان، رانش زمین، سونامی و غیره، تاریخچه مخاطره طبیعی در ایران و مخاطرات طبیعی و نقش آن در امنیت ملی است .
 
مخاطرات طبیعی و نقش آن در توسعه پایدار، فن آوری های نوین و نقش آنها در مخاطره طبیعی (سنجش از دور، اینترنت، جی ای اس، جی پی اس و غیره، مدیریت بحران مخاطرات طبیعی و کاهش خطرپذیری، روش های پیش بینی مخاطرات طبیعی و روش های پیشگیرانه از مخاطرات طبیعی نیز از دیگر محور های همایش بین المللی ایمنی، امنیت و مدیریت بحران در سوانح طبیعی است.
 
وزارت نفت گارگروه تخصصی سوخت و مواد نفتی، وزارت کشور کارگروه تخصصی تشکل های مردم نهاد کارگروه تخصصی امنیت و انتظامات، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت نیرو کارگروه تخصصی سیل و ...، وزارت راه و شهرسازی کارگروه تخصصی حمل و نقل، وزارت جهاد کشاوری کارگروه تخصصی خشکسالی و ...، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کارگروه بهداشت درمان، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات کارگروه تخصصی مجازات و ارتباطات و غیره از دیگر حامیان این همایش هستند.
 
پروژه مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب در جنوب شهر تهران در زمینی به مساحت 138 هکتار در مجاورت مرقد مطهر امام خمینی (ره) و به فاصله اندکی از فرودگاه امام خمینی (ره) در مسیر اتوبان تهران - قم واقع شده است. این مجموعه دارای یک ورودی شرقی از طریق اتوبان تهران – قم و یک ورودی از کمربندی شهرآفتاب است.
 
جمعیت هلال احمر، سازمان انرژی اتمی، سازمان پدافندغیرعامل کشور، سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور و بنیاد مسکن از دیگر حامیان برگزار این همایش هستند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار