نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه مطرح کرد:

پاسخگویی به موقع به ارباب رجوع موجب رضایتمندی مردم است

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه اظهارکرد:مسئولان دفاتر باید با تکریم ارباب رجوع و پاسخگویی به موقع، رضایت مردمی را بدست آورند.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ،حجت الاسلام و المسلمین محمدی صبح امروز در نشست مسئولان دفاتر ، کارشناسان پیگیری و هماهنگی و مسئولان دبیرخانه معاونت ها و ادارات کل ستادی و ادارات کل اوقاف و امور خیریه استانها ضمن تبریک ایام دهه فجر به نامه 53 امام علی (ع) در نهج البلاغه که خطاب به مالک اشتر برای انتصابش به والی مصر است ، اشاره کرد و اظهارداشت : این نامه دارای 157 فراز است که فرازهای 87 تا 94 آن ، مربوط به نویسندگان و منشی هاست که می تواند منشوری برای عملکرد مسئولان دفاتر ادارات باشد.

وی با تاکید بر تکریم ارباب رجوع تصریح کرد: مردم در مراجعه به ادارات، اولین شخصی را که ملاقات می کنند، مسئولان دفاتر هستند که وظیفه دارید ضمن حفظ احترام و رعایت ادب در گفتمان و ارتباط مردمی ، پاسخگوی خواسته ها و درخواست های آنان باشید و البته این معنای برآوردن تمام خواسته ها نیست.

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه توجه به اولویت ها و دوری از روزمرگی باید در دستور کار قرار گیرد ، افزود : برنامه ها و اقدامات ادارات کل را براساس اولویت های سازمان و ادارات تنظیم کنید، زیرا زمانی معاونتی و یا اداره کلی برای انجام برنامه ای مامور می شود ، وظیفه دفتر آن، اولاتر و بالاتر است.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه دارا بودن روابط عمومی و ارتباطات مردمی حسنه مسئولان دفاتر را از نکات برجسته توصیف و تصریح کرد : این سفارش قرآن کریم است که باید با مردم به خوبی و نیکی سخن گفت و عملکرد و فعالیت مسئولان دفاتر به عنوان پیشانی ادارات، بسیار با اهمیت تر است.

حجت الاسلام محمدی افزود:میزان رضایت مردم ، رضایت مسئولان و پیشرفت در امور و فعالیت ها را می توان از شاخص های عملکردی مسئولان دفاتر و دبیرخانه های ستادی و استانی تعریف کرد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه اوقاف امانتدار واقفین و مردم است ،تصریح کرد : باید با اطلاع رسانی برخی اطلاعات و موارد، موجب جلب اعتماد مردم شویم .

وی طولانی شدن سیر مکاتبات و پاسخگویی به درخواست ها و مراجعات مردم را موجب ایجاد آثار مخرب برای سازمان اوقاف توصیف و تاکید کرد : باید با پاسخگویی به موقع به مکاتبات و انتظارات مردم و بویژه مکالمات و تماس های مردمی ، رضایت مندی مردم را بدست آوریم.

حجت الاسلام محمدی در پایان گفت: مسئولان دفاتر به مثابه چهره و صورت هر دستگاه و مجموعه ای هستند و مردم نیز در برخورد اولیه با هر فردی از چهره و صورت وی درباره عملکرد و رفتارش تصمیم گیری می کنند و بدین منظور مسئولان دفاتر باید با احترام و ادب با مراجعان برخورد کنند.

انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار