اعتبار 5 ميليارد دلاري دولت براي گازرساني به 2,3 ميليون خانوار جديد

2,3 ميليون خانوار بدون گاز کشور تا سه سال آينده با اعتبار پنج ميليارد دلار از نعمت گاز برخوردار مي شوند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، مدير برنامه ريزي شرکت ملي گاز ايران، گفت: با گازرساني به اين تعداد خانوار در روستاهاي کشور سالانه از مصرف سه ميليارد ليتر نفت سفيد و 1,5 ميليون تن گاز مايع جلوگيري مي شود.
 
صرفه جويي 2,5 ميليارد دلاري با گازرساني به روستاها حسن منتظر تربتي با بيان اين که پس از اجراي بند «ق» تبصره دو بودجه امسال، روستاهاي بالاي 20 خانوار تحت پوشش شبکه گاز قرار مي گيرد، افزود: با جايگزيني گاز با اين فرآورده ها 2,5 ميليارد دلار در سال صرفه جويي ارزي ايجاد مي شود.

وي با بيان اين که اعتبار اجراي اين پروژه از بند «ق» تبصره دو بودجه امسال تامين مي شود، يادآور شد: اين طرح از جمله پروژه هايي است که در شوراي اقتصاد تصويب شده و اعتبار آن از محل صرفه جويي در مصرف سوختهاي مايع و با همکاري بخش خصوصي فراهم مي شود.

به گفته وي، اين خانوارها در شهرها و روستاهايي هستند که از شبکه گاز دور بودند.

مدير برنامه ريزي شرکت ملي گاز ايران تصريح کرد: بررسي اقتصادي نشان مي دهد که گازرساني به اين روستاها به دليل صرفه جويي در مصرف فرآورده هاي نفتي توجيه اقتصادي دارد و اعتبارهاي هزينه شده در اين پروژه از فروش اين محصولات قابل بازگشت است.

تربتي ادامه داد: براي گازرساني به اين مناطق از روشهاي مختلفي از جمله خط لوله و سي ان جي استفاده مي شود.

مدير گازرساني شرکت ملي گاز ايران نيز پيشتر گفته بود: خانوارهاي بدون گاز بيشتر در استانهاي آذربايجان شرقي، آذربايجان غربي، کرمان و فارس هستند و تعدادي نيز در ديگر استانها قرار دارند.

به گفته ناصر ابراهيمي، اعتبار و بودجه بندي گازرساني هر منطقه بر اساس امتياز بندي هاي تعريف شده انجام مي شود و در مناطق سردسير اين امتياز بندي داراي ضريب خواهد بود و سردسير بودن منطقه نيز در امتياز بندي تاثير خواهد داشت./

انتهای پیام/
برچسب ها: اعتبار ، گازرسانی ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار