لیبرمن: کمیته حقیقت‌یاب درباره جنگ‌ غزه از ابتدا طرفدار فلسطینی‌ها بود

آویگدور لیبرمن، با استقبال از استعفای رئیس کمیته حقیقت‌یاب سازمان‌ملل درباره جنگ غزه، گفت که این کمیته از ابتدا طرفدار فلسطینی‌ها بود.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری النشره، آویگدور لیبرمن، وزیرخارجه رژیم صهیونیستی در سخنانی با استقبال از استعفای "ویلیام شاباس"، رئیس کمیته حقیقت‌یاب سازمان‌ملل درباره جنگ غزه، استعفای وی را در پی تلاش‌های دیپلماتیک وزارت‌خارجه اسرائیل عنوان کرد.

لیبرمن همچنین با بیان اینکه این گام‌ها همچنان ناکافی است اعلام کرد: این کمیته با تمامی مسئولان آن، از ابتدا طرفدار فلسطینی‌ها بودند.

گفتنی است، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز صبح امروز، در سخنانی با استقبال از استعفای شاباس، رئیس کمیته حقیقت‌یاب سازمان‌ملل درباره جنگ غزه، خواهان آن شده بود که این کمیته گزارش ارائه داده خودش را پس بگیرد.

همچنین شایان ذکر است که ویلیام شاباس نیز در پاسخ به اظهارات لیبرمن و نتانیاهو، گفته است: اظهارات این دو نفر وقیحانه است و تحقیقات همچنان درباره جنایاتشان که در نوار غزه و کرانه باختری مرتکب شده بودند، به منظور رسیدن به حقیقت و عدالت ادامه دارد.

وی در مصاحبه با شبکه دو تلویزیون اسرائیل گفت: سخنان لیبرمن و نتانیاهو سخنان وقیحانه‌ای است که از دو شخص وقیح صادر شده، من می‌خواهم به نتانیاهو و لیبرمن این اطمینان را بدهم که من استعفا کردم؛ اما تحقیقات پیرامون جنایت‌هایشان در نوار غزه و کرانه باختری به منظور رسیدن به حقیقت و عدالت ادامه دارد.

گفتنی است، که پرفسور ویلیام شاباس که ریاست کمیته حقیقت یاب درباره جنگ غزه را بر عهده داشت، شب گذشته از استعفای خود به سبب ادعاهای رژیم صهیونیستی پیرامون اینکه وی در گذشته مشاور سازمان آزادی بخش فلسطین بوده است، خبر داد؛ مسأله‌ای که با استقابل گسترده رژیم صهیونیستی همراه شده است.

شاباس که 64 سال دارد، در آگوست سال گذشته از سوی شورای حقوق‌بشر سازمان‌ملل در ژنو، برای تحقیقات درباره جنایاتی که رژیم صهیونیستی آنها را در خلال جنگ با غزه مرتکب شده بود، انتخاب شده بود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار