آیت الله نوری همدانی؛

زنان و مردان تفاوتی با یکدیگر ندارند/ زنان باید در تربیت دختران خود به عنوان مادران آینده تلاش زیادی کنند

آیت الله العظمی نوری همدانی گفت: به منظور تاثیرگذاری انسان ها در جامعه، ابتدا باید هر کس در تربیت و اصلاح خود تلاش کند و پس از آن به فکر تربیت جامعه باشد.

به گزارش خبرنگار معارف باشگاه خبرنگاران؛ آیت الله العظمی نوری همدانی روز گذشته در جمع گروهی از بانوان طلبه حوزه علمیه فاطمةالزهرا(س) اظهار داشت: یکی از با اهمیت ترین مسائل در این عالم، تربیت صحیح یا همان انسان سازی است.

وی افزود: پیامبران الهی دارای رسالتی عظیم با وظیفه انسان سازی بوده اند و امامان معصوم(ع) نیز همین روش را پس از حضرت محمد(ص) پی گرفتند.

آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه جهان هستی مرکز تکامل انسان به شمار می رود خاطرنشان کرد: استعدادی خدادادی در انسان ها نهفته است که از آن به فطرت یاد می شود و رسالت پیامبران الهی نیز احیای این فطرت و استعداد در بشریت بوده است.

این مرجع تقلید ادامه داد: انسان سازی دارای اصول و راهبردهایی است که باید به آنها توجه داشت؛ این اصول شامل پنج بخش هستند و برای اینکه آدمی در مسیر کمال و ایمان برای اعتقاد اصیل خویش گام بردارد نیازمند تربیت درونی و قلبی، عقل برای تشخیص صحیح از ناصحیح، اخلاق برای دوری از تکبر و غرور و عمل برای انجام مسائل مختلف است.

وی با اشاره به اینکه در 80 آیه از قرآن کریم در مورد ضرورت تعلیم و تربیت و تکریم علما مطالبی وجود دارد؛ گفت: همچنین در 750 آیه درباره ایمان به خداوند و روز قیامت سخن به میان آمده است.

آیت الله نوری همدانی تصریح کرد: پیامبران و امامان بندگان کامل خدا بودند در حالیکه دیگر انسان ها همواره نقص هایی دارند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه پیامبران از سوی خدا برای راهنمایی و تربیت انسان ‌ها به میان آنها فرستاده شده اند گفت: فلسفه رسالت انبیا این است که بندگان بتوانند در مسیر رشد و سعادت گام بردارند.

وی عنوان داشت: به منظور تاثیرگذاری انسان ها در جامعه، ابتدا باید هر کس در تربیت و اصلاح خود تلاش کند و پس از آن به فکر تربیت جامعه باشد.

آیت الله نوری همدانی افزود: بانوان در اسلام دارای جایگاهی رفیع هستند؛ زنان بیش از مردان در ساخت جامعه و بشریت نقش آفرین هستند و به همین دلیل دین مبین اسلام توجه‌ ویژه به بانوان دارد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه زنان امروز باید در تربیت دختران خود به عنوان مادران آینده تلاش زیادی داشته باشند خاطرنشان کرد: نکته حائز اهمیت اینکه اسلام هیچ فرقی میان انسان ها قائل نیست و زنان و مردان تفاوتی با یکدیگر ندارند مگر در تقوا که ملاک برتری است.

وی با اشاره به اینکه زنان ایرانی در طول تاریخ دوشادوش مردان در صحنه‌ های مختلف حضور داشته اند تصریح کرد: حضور بانوان در جامعه ما همواره موفق بوده است.

آیت الله نوری همدانی عنوان داشت: در دهه مبارک فجر به سر می بریم و لازم است در این روزها مردم و مسئولان بیشتر به وظیفه خود فکر کنند البته اصل اساسی این است که در همه حال از جمهوری اسلامی ایران حمایت کنیم چون ایران به رهبری امام خمینی (ره) و حضرت آیت الله العظمی خامنه ای، توانسته است از زیر سلطه مستکبران خارج شود و به همین دلیل باید قدردان این نعمت باشیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار