بیانیه مهم اتحادیه مستقل خطاب به وزیر امور خارجه؛

آقای ظریف! شما در جایگاه پاسخگویی به منتقد و موافق، مسئول و غیر مسئول هستید

در نامه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه های سراسر کشور خطاب به وزیر امور خارجه آمده است: خوب است بدانید که در نظام جمهوری اسلامی شما در جایگاهی قرار دارید که باید ضمن انجام خدمت، به آحاد ملت اعم از منتقد و موافق، مسئول و غیر مسئول پاسخگو باشید.

آقای ظریف! شما در جایگاه پاسخگویی به منتقد و موافق، مسئول و غیر مسئول هستید
به گزارش حوزه احزاب و تشکل‌های باشگاه خبرنگاران،‌ اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور نامه‌ای خطاب به محمدجواد ظریف نوشت.

متن این نامه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

وَلَن يَجْعَلَ اللّهُ لِلْكَافِرِينَ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ سَبِيلاً  (نسا -141)

 خداوند هرگز بر [زيانِ‏] مؤمنان، براى كافران راه [تسلّطى‏] قرار نداده است.

جناب آقای دکتر محمد جواد ظریف
وزیر محترم امور خارجه

سلام علیکم
چندی است که در پی نامه نگاری‌ها و بیانیه‌های مختلف بدنبال این بودیم که در نشستی مستقیم با شخص شما نکات و سوالات خود پیرامون وضعیت و اقدامات دستگاه دیپلماسی کشور بیان کنیم و جواب‌های شما را بشنویم. اما متاسفانه از سوی شما مورد قبول واقع نشد. با خود فکر می‌کردیم شاید مشغله زیاد باعث جلوگیری از برگزاری چنین جلسه میمون و مبارکی شده است. اما ناباورانه شما در مصاحبه‌ای اعلام کردید "هر چقدر می خواهند انتقاد کنند، پاسخی از من نمی‌شنوند". جناب آقای وزیر خوب است بدانید که در نظام جمهوری اسلامی شما در جایگاهی قرار دارید که باید ضمن انجام خدمت، به آحاد ملت اعم از منتقد و موافق، مسئول و غیر مسئول پاسخگو باشید.

جناب آقای دکتر ظریف

ما می خواستیم از شما بپرسیم، که چرا برخلاف باورها و اصول دینی و انقلابی در مقابل دشمنان قسم خورده ملت، با لبخند و نرم خویی رفتار می کنید ولی در مقابل خودی های خون دل خورده برای کشور، تندخو و بی پروا سخن می‌گویید؟

می‌خواستیم بپرسیم، مگر این نیست که کشور های غربی پیرو رئالیسم در سیاست خارجی هستند و شما هم بارها گفته اید که باید واقع بین بود؛ سلّمنا. آیا گمان نمی کنید رفتارهای اخیر نه تنها واقع بینی نیست بلکه خوشبینی مفرط است؟ چه اینکه بر اساس تجربه سی و چند ساله می بایست بدبینی را به سیاست خارجی آنهم در مواجه با آمریکا و کشورهای غربی لحاظ کرد.

می خواستیم بپرسیم، مگر این نیست که بنا بر حکم قرآن، دشمنان اسلام هیچگاه از مومنین راضی نمی شوند تا اینکه آنها دست از دین خود بردارند. پس چطور شما می خواهید با حفظ خطوط قرمز و حیثیت اسلامی از راه تعامل با غرب؛ آمریکا و کشورهای غربی که دشمن قسم خورده این مردم هستند را راضی کنید؟

می خواستیم بپرسیم، چرا در مقابل تمام هجمه هایی که کشورهای غربی علیه ملت ایران انجام دادند از فریبکار خواندن ملت ایران که شما نیز جزئی از آن هستید گرفته تا ملاقات با عاملین فتنه تا توهین به مقدسات اسلامی، سکوت کردید؟ البته وقتی از شما پرسیده شد، چرا واکنشی در خور انجام نمی دهید پاسخ دادید که این صحبت ها برای مصرف داخلیشان است. پس چرا شما حداقل برای مصرف داخلی در کشور موضع محکم و قویی نمی‌گیرید؟

می‌خواستیم بپرسیم، چرا در طول مذاکرات بگونه‌ای رفتار می‌کنید تا این گمان برود که شما آماده برقراری ارتباط با آمریکا هستید و باز هم این رفتار را طوری ادامه می دهید که انگار نه تنها آماده بلکه مشتاق برقراری این رابطه شوم و ننگین هستید؟ که اگر این طور باشد بدانید این رابطه، رابطه گرگ و میش و این دست دادن و ارائه لبخند ، دست دادن و لبخند زدن به شیطان اکبر است.

می خواستیم بپرسیم، که آیا پیاده روی خود با آقای کری آن هم در وسط مذاکرات را غیر از پروژه عادی سازی روابط با آمریکا قلمداد می کنید؟

می خواستیم بپرسیم، که چرا در هنگامه توهین به پیامبر رحمت و مهربانی(ص) در مذاکرات بجای اخم و اعتراض به کسانی که از این توهین حمایت کردند، لبخند زدید و بعد هم به پاریس رفتید و از بهبود روابط با فرانسه که حامی توهین کنندگان و بازیچه دست صهیونیست هاست ابراز خرسندی کردید؟

می خواستیم بپرسیم، مگر هنگام لبخند زدن و پیاده روی صدای فریاد مسلمین و مبارزان جهان و اشک دیده کودکان مظلوم آواره فلسطینی را ندیده اید و نشنیده اید؟ یا اینکه نمی دانید جوانان لبنانی و عراقی و یمنی و فلسطینی و پاکستانی و همه جوانان عدالت خواه و استکبار ستیز جهان، چشمانشان به رفتار و مقاومت مردم و مسئولین ایرانی دوخته شده است؟

می خواستیم بپرسیم، مگر نشنیده اید که مردم کشور آذربایجان گفته‌اند که "از بعد از انقلاب آقا خمینی(ره) اگر ایرانی‌ها خندیده‌اند ما هم خندیده‌ایم و اگر گریه کرده اند ما هم گریسته ایم" پس چرا باز هم با لبخند حاکی از اشتیاق به برقراری رابطه با آمریکا، با دشمن خونین مسلمان دست دادید؟

می خواستیم بپرسیم، بعد از تمام این اقدامات چرا لااقل عذرخواهی نکردید و چرا هنوز هم حاضر به عذرخواهی از مسلمانان بخاطر این رفتار تاسف بار نیستید؟

می خواستیم بپرسیم، نتیجه دیپلماسی لبخندتان چه بوده است؟ آیا چیزی جز توطئه نفتی آمریکایی- سعودی عاید ملت کرده است، که هم ترمزی است برای چرخیدن سانتریفیوژها و هم اقتصاد و معیشت مردم؟ یا غیر از این بوده است که دانشجویان ایرانی را از نروژ اخراج کرده اند، و حتی پس از یک سال به نماینده معرفی شده دولت برای حضور در سازمان ملل ویزا ندادند و دولت ناچار شد با معرفی فرد دیگر، از موضع خود عقب نشینی کند یا غیر از این است که تحریم های جدید را در دستور کار خود قرار دادند و شما فقط گفتید به روح توافق ژنو ضربه می زند؟

جناب آقای دکتر ظریف

دیدید که ما نه بی شناسنامه‌ایم و نه بی‌سواد و نه می‌خواهیم در کنار شیطان به جهنم برویم و نه مخالف مذاکره و توافق خوب هستیم بلکه دانشجویانی هستیم که از سر آرمان خواهی و استکبار ستیزی با شما سخن می‌گوییم. و اینها سوالات ما از شما بود که متاسفانه نیامدید تا جوابهای شما را بشنویم. اما این سوال‌ها را پرسیدیم که به آنها فکر کنید و اگر خواستید پاسخ آنها را بدهید. هر چند ما از پاسخگویی شما نا امید شدیم و مجبوریم چاره‌ای دیگر بیاندیشیم.

جناب آقای وزیر

مجبوریم که به بند میم وصیت نامه پیر سفر کرده مان عمل کنیم چرا که خود را فرزندان انقلابی این ملت می دانیم و هر چه به شما مسئولین تذکر می دهیم باز راه خود را می روید و به آرمان های انقلاب توجه نمی کنید. پس مجبوریم که خود دست به کار شویم.

قُلْ إِنَّمَا أَعِظُكُم بِوَاحِدَةٍ أَن تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَى وَفُرَادَى ثُمَّ تَتَفَكَّرُوا مَا بِصَاحِبِكُم مِّن جِنَّةٍ إِنْ هُوَ إِلَّا نَذِيرٌ لَّكُم بَيْنَ يَدَيْ عَذَابٍ شَدِيدٍ (سبا-46)

بگو: «من فقط به شما يك اندرز مى‏دهم كه: دو دو و به تنهايى براى خدا به پا خيزيد، سپس بينديشيد كه رفيق شما هيچ گونه ديوانگى ندارد. او شما را از عذاب سختى كه در پيش است جز هشداردهنده‏اى [بيش‏] نيست.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار