مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران از انتشار کتاب الگوهایی برای نوسازی خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، عبادالله فتح اللهی مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با اشاره به انتشار کتاب الگوهایی برای نوسازی، اظهار کرد: به همت اداره پژوهش وتوسعه معاونت هماهنگی و برنامه ریزی سازمان نوسازی شهر تهران کتاب الگوهایی برای نوسازی منتشر شد.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران گفت: این کتاب پیش درآمدی بر تسهیلگری در بافت های فرسوده شهری و کتابی است که با هدف تسهیل نوسازی در بافت های فرسوده شهرهای ایران نگاشته شده است.

وی با بیان اینکه منظور از الگو در این کتاب نمونه و سرمشقی است که با آن بتوان به تحقق نوسازی در همه ابعاد پرداخت و با استفاده از آن ها موضوع نوسازی را بهتر درک کرد، تصریح کرد: الگوهای مورد توجه در این کتاب حاصل پژوهش و تجربیاتی است که در بعد کالبدی و اجتماعی بافت های فرسوده محلات شهر تهران گردآوری شده است.

فتح اللهی عنوان کرد: این کتاب به الگوهایی می پردازد که در آن استراتژی های ورود به محله، استقرار در محله و چگونگی داشتن منشور و نقشه راه و ... طبق تجربیات مثبت بیان شده است و در ادامه به توانمندسازی اجتماعی، با توجه به الگوهایی همچون آموزش شهروندی، کارآفرینی، ایجاد منزلت و ارزش های انسانی و کالبدی و ... توجه شده است.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران افزود: در کتاب الگوهایی برای نوسازی، از الگوها و تصویرها برای ایجاد حکم هایی برای تسهیل گری نوسازی نیز استفاده شده است.

فتح اللهی در پایان گفت: کتاب الگوهایی برای نوسازی به سفارش سازمان نوسازی شهر تهران تالیف و توسط انتشارات نشر شهر به چاپ رسیده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.