سیفی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

حمایت از واقعی شدن قیمت حامل‌های انرژی/ برقی کردن موتورسیکلت‌ها به دلیل ارائه قیمت بالا مسکوت ماند

مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی سوخت با بیان این‌که با توجه به کاهش قیمت بنزین در بازار خلیج فارس شرایط برای آزادسازی قیمت بنزین مناسب است، گفت: از واقعی شدن قیمت حامل‌های انرژی حمایت می‌کنیم.

حمایت از واقعی شدن قیمت حامل‌های انرژی/ برقی کردن موتورسیکلت‌ها مسکوت ماندنصرت الله سیفی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ در خصوص مسکوت ماندن طرح برقی کردن موتورسیکلت‌ها اظهار داشت: متاسفانه به دلیل ارائه قیمت بالا این طرح منتفی اعلام شده و اجرای آن هنوز به تصویب نرسیده است.

وی تصریح کرد: قیمت‌هایی که در بازار عنوان شده بود باعث شبهه در اجرای این طرح شد و الزامی نیست برقی کردن موتور سیکلت‌ها با این قیمت اجرا شود.

سیفی تاکید کرد:  قیمتی که ما برای برقی کردن هر موتورسیکلت در نظر گرفتیم یک میلیون و 800 هزار تومان بود اما شرکت‌های خصوصی این میزان را 10 میلیون تومان اعلام کردند، ضمن اینکه شورای اقتصاد نیز آن را هنوز تصویب نکرده است.

مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت با اشاره به طرح تردد موتورسیکت‌های برقی در کلانشهرها، گفت: میزان آلایندگی اغلب موتورسیکت‌ها چندین برابر خودروها است، بنابراین طرح جایگزینی آنها با موتورسیکلت‌های برقی را آماده کردیم.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس طرح سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت، قرار شد که به هر موتورسیکلت برقی 500 دلار پرداخت شود.

 مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت گفت: برای افزایش استفاده از موتورسیکلت‌های برقی و کاهش قیمت، پیشنهاد داده‌ایم تعرفه واردات این موتورسیکلت‌ها صفر شود.

مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی سوخت با بیان این‌که با توجه به کاهش قیمت بنزین در بازار خلیج فارس شرایط برای آزادسازی قیمت بنزین مناسب است، گفت: از واقعی شدن قیمت حامل‌های انرژی حمایت می‌کنیم.

وی با تاکید بر این‌که آزاد‌سازی قیمت کلیه‌ حامل‌های انرژی ضرورت دارد، اظهار کرد: با توجه به نزدیک‌شدن قیمت بنزین براساس فوب خلیج فارس به قیمت بنزین در داخل کشور احتمال آزاد‌سازی قیمت بنزین در سال 1394 در قالب فاز سوم قانون هدفمند‌سازی یارانه‌ها وجود دارد که البته در این زمینه از تصمیم دولت بی اطلاع هستم.

وی با بیان این‌که پیشنهاد ما این است تا جایی که می‌توانیم به سمت اجرای قانون هدفمند‌سازی یارانه‌ها و رسیدن به 90 درصد قیمت فوب خلیج‌فارس حرکت کنیم، اضافه کرد: در شرایط فعلی وضعیت برخی حامل‌ها برای اجرای این قانون مناسب است که در بین این حامل‌ها بنزین وضعیت مناسب‌تری دارد و تاثیر کمتری بر روی هزینه خانوار خواهد داشت.
 
مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی سوخت ادامه داد: اکنون قیمت گاز در داخل کشور با فوب خلیج‌فارس فاصله زیادی دارد و در شرایط فعلی به نظر نمی‌رسد که آزادسازی در مورد قیمت گاز صورت گیرد البته این در حالی است که بنا بر قانون هدفمند‌سازی یارانه‌ها تا سال 94 قیمت کلیه حامل‌های انرژی در داخل کشور باید به 90 درصد فوب خلیج فارس می‌رسید.
 
گفتنی است در سالجاری تاکنون 11 میلیارد دلار پروژه در قالب بند "ق" تبصره دوم قانون بودجه سال 93 کشور به تصویب شورای اقتصاد رسیده است که قرارداد آن منعقد خواهد شد. براساس این تبصره برای از رده خارج کردن 400 هزار دستگاه موتورسیکلت بنزینی فرسوده شهر تهران و جایگزین شدن همان تعدادموتور سیکلت برقی با کاربردی مشابه در مدت پنج سال به ارزش 192 میلیون دلار اعتبار اختصاص یافته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار