پارلمان اوکراین "یانوکوویچ" را برای همیشه از عنوان ریاست‌جمهوری محروم کرد

پارلمان اوکراین قانونی را به تصویب رساند که به موجب آن ویکتور یانوکوویچ، رئیس‌جمهور پیشین این کشور را برای همیشه از عنوان ریاست جمهوری محروم کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین هوا، پارلمان اوکراین روز چهارشنبه قانونی را به تصویب رساند که به موجب آن ویکتور یانوکوویچ، رئیس جمهور پیشین این کشور را برای همیشه از عنوان ریاست جمهوری محروم کرد.

دفتر مطبوعاتی پارلمان اوکراین اعلام کرد برای تصویب چنین قانون لازم بود که دست کم 226 نماینده از مجموع 450 کرسی پارلمان این کشور به این قانون رای مثبت بدهند.

بر اساس قانون اساسی اوکراین، روسای جمهور این کشور برای همیشه از عنوان ریاست جمهوری برخوردار هستند مگر آنکه این افراد به دلایل اتهاماتی به دادگاه احضار شوند.    

پس از آنکه ویکتور یانوکوویچ به دنبال چند ماه تظاهرات خیابانی در اوکراین در زمینه خودداری از امضای توافق با اتحادیه اروپایی، کیف را ترک کرد، در فوریه سال 2014 میلادی نیز پارلمان اوکراین وی را از سمت ریاست جمهوری خلع و اعلام کرد وی بر اساس قانون اساسی این کشور نمی تواند در سمت خود باقی بماند.

در اواسط ماه ژانویه امسال (2014 میلادی)، پلیس بین الملل (اینترپل) نیز با توجه به درخواست مقامات اوکراین، دستور بازداشت ویکتور یانوکوویچ را به اتهام فساد در کشور صادر کرد.

یانوکوویچ در فوریه سال 2010 میلادی به عنوان رئیس جمهور اوکراین انتخاب شده بود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار