آیت‌الله امامی کاشانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:

نامه رهبر انقلاب به جوانان غربی، یک تذکر بود/ نمایش اوج وحشی‌گری داعشی‌ها با سوزاندن خلبان اردنی

خطیب موقت تهران گفت: گروه تروریستی داعش با زنده سوزاندن خلبان اردنی، اوج وحشی‌گری و خشونت طلبی خود را به نمایش گذاشت.

نامه رهبر انقلاب به جوانان غربی، یک تذکر بود/ نمایش اوج وحشی‌گری داعشی‌ها با سوزاندن خلبان اردنیبه گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، آیت‌الله «امامی‌کاشانی» نماز جمعه عبادی سیاسی این هفته تهران را اقامه کرد.

وی  در خطبه اول نماز جمعه این هفته پیرامون امید و رجا به آینده اظهارداشت: امید به آینده و سعادت زندگی با کلمه رجا تعبیر می‌شود و اگر آدم اسباب و شرایط آن را فراهم نکند و امید به سعادت در دنیا داشته باشد، چنین چیزی محقق نمی‌شود و اگر اصلاً نه به دنبال اسباب و شرایط آن باشد و نه امیدی به سعادت داشته باشد، این را تمنی و تمنا گویند.

 آیت‌الله امامی‌کاشانی گفت: در امور دنیوی و اخروی بایستی اسباب رجا و امید به آینده را فراهم کرد، انسان بایستی به دنبال این باشد که علل و قوانینی که خدا آفریده برای موفقیت چیست؟ این سعی و کوشش است که انسان را در دنیا و آخرت به کمال می‌رساند.
 
خطیب نماز جمعه این هفته افزود: اگر سعی انسان در طریقی بود که دنیا را دالان آخرت دید، این سعی و کوشش ارزشمند است ولی اگر متوقف به دنیا شود و تلاش انسان تنها صرف امور دنیوی شود، معنا پیدا نمی‌کند.
 
از رحمت خدا ناامید نباشیم


وی با اشاره به دوران پس از وفات امام حسن عسگری(ع) گفت: در آن دوران شخصی به نام محمدبن ابراهیم بود که اموال امام حسن عسکری(ع) پس از وفات‌شان در اختیار این فرد بود و ارتباطات امام زمان(عج) در آن دوران محدود به برخی اشخاص خاص که به نواب معروف هستند، بود که این موضوع با توجه به حساسیت دستگاه حاکمه وقت در خصوص جانشینی امام یازدهم و دوران غیبت امام زمان(عج) بود. محمدبن ابراهیم با توجه به این شرایط نسبت به امامت امام زمان(عج) به عنوان فرزند و جانشین امام حسن عسگری(ع) تردید داشت،‌ پس از چندی نامه‌ای از سوی امام زمان(عج) به این فرد می‌رسد که در آن ایشان اشارات دقیق و ریزی به مواردی که آن فرد از اموال پدرشان تا آن زمان خرج کرده بود و این که آن اموال پیشتر کجا بوده و اکنون در کجا قرار دارد، داشتند و این موجب تعجب و تحول محمدبن ابراهیم شد و وی بلافاصله اموالی را که با آن پول‌ها خرید کرده بود را برگرداند.
 
آیت‌الله امامی‌کاشانی افزود: پس از آن این فرد زندگی همراه با شرمساری داشت؛ تا جایی که گفته شده وی حتی سر خود را به نشانه شرمندگی هنگام نماز خواندن بالا نمی‌آورد.
 
وی اضافه کرد: نامه دیگری از سوی امام زمان (عج) به وی رسید که در آن نامه امام این فرد را به وکالت خود برگزیده بود. محمدبن ابراهیم با خود گفت چگونه می‌شود امام زمان من را با این شک و تردیدی که نسبت به ایشان داشتم و اعمال ناصوابی که در حق اموال ایشان مرتکب شده بودم مورد رحمت خود قرار داده و به عنوان نماینده و وکیل خود منصوب کرده‌اند.
 
خطیب نماز جمعه این هفته تصریح کرد: آری، رحمت خداوند برای کسانی که صدق و راستی را می‌فهمند و متوجه هستند، گسترده است ولو این که این متوجه شدن در بین راه باشد، محمدبن ابراهیم نیز چنین بود، او در بین راه برگشت، توبه کرد و اظهار پشیمانی کرد.
 
آیت‌الله امامی‌کاشانی در پایان خطبه اول تصریح کرد: خداوند دست همه را می‌گیرد، امام زمان به عنوان امام عصر ما و اهل بیت(ع) دست انسان‌ها را می‌گیرند، بنابراین اگر ما اهل گناه هستیم، بایستی توبه کنیم، اظهار پشیمانی کنیم، در حال خواندن قرآن اشک بریزیم و بعد اگر تقوا نداشتیم بگوییم دیگر از این به بعد تقوا پیشه می‌کنیم، عذرخواهی می‌کنیم و این آن حالی است که بایستی در زندگی تا پیش از مرگ پیدا کنیم.

پرتاب موفقیت آمیز ماهواره فجر نشانه تلاش دانشمندان ایرانی است

آیت‌الله امامی کاشانی با بیان تلاش‌های ملت ایران برای رسیدن به انسجام و تعالی اظهارداشت: دنیای استکبار به خاطر انسجام مردم به جمهوری اسلامی طمع کرده و این حرکت است که این چنین ارزشمند شده و این انسجام است که وزارت خارجه می‌تواند با قاطعیت با دشمن صحبت کند و بگوید از حقوق ملت ایران عقب نشینی نمی‌کنیم و این حرکت نشانه قدرت ماست.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به پرتاب موفقیت آمیز ماهواره ملی فجر و چرخیدن آن به دور زمین، تصریح کرد: این حرکت ارزشمند نشان دهنده نقطه اوجی است که جهان اسلام باید به دنبال آن باشد.

وی با بیان تلاش‌های دشمن برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی، گفت: آن‌ها بعد از آنکه در مقابله با این انقلاب شکست خوردند، به ساخت گروه‌هایی مانند طالبان و داعش روی آوردند تا با این عنوان که آن‌ها مسلمان هستند، به جنگ اسلام آیند و به مردم بگویند اسلام این است.

اهانت به پیامبر اسلام در راستای پروژه ایران هراسی صورت گرفت

آیت‌الله امامی کاشانی ادامه داد: آن‌ها کتاب‌ها، تصاویر و کاریکاتورهایی علیه پیامبر(ص) تهیه کردند و اسلام هراسی به راه انداختند تا بی‌تفاوتی سایر ادیان به اسلام را رقم بزنند.

امام جمعه موقت تهران با شکست خورده نامیدن این اقدامات افزود: تا دیروز به فکر این بودند که اسلام را از ایران بگیرند و حالا که به همه جا صادر شده می‌خواهند از جهانیان بگیرند.

نمایش اوج وحشی‌گری داعش با سوزاندن خلبان اردنی

آیت‌الله امامی کاشانی اقدام داعش در راستای سوزاندن خلبان اردنی را محکوم و در پاسخ به ادعای آن‌ها مبنی بر عمل کردن به آیه قرآن، گفت: این آیه در جنگ احد نازل شده و وقتی که در آن جنگ حضرت حمزه شهید شد، پیامبر اسلام(ص) فرمود؛ در برابر حمزه ۷۰ نفر را می‌کشم و از جانب خدا آیه نازل شد که؛ «تو حق نداری و فقط می‌توانی یک نفر را بکشی، اما اگر صبر و عفو کنی بهتر است».

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: در اینجاست که انسان می‌فهمد چقدر پیام مقام معظم رهبری بجا بود.

وی با تاکید بر اینکه پیام مقام معظم رهبری سیاسی نبود و نمی‌خواست به یهود و مسیحیت بگوید که بیایید مسلمان شوید، خاطرنشان کرد: این نامه دعوت به اسلام نبود و رادیوهایی که گفتند رهبر ایران دعوت به اسلام کرده، دروغ گفتند.

نامه رهبر انقلاب اسلامی به جوانان غربی یک تذکر بود

وی افزود: این نامه تنها در جهت تذکر بود و ایشان به جوانهای غرب که نسبت به پدر و مادرهای خود به فطرت خویش نزدیک‌تر هستند، تذکر دادند و به آن‌ها گفتند فقط تاریخ و سیره پیامبر (ص) را بخوانید تا ببینید حقیقت چیست.

امام جمعه موقت تهران، این پیام را حاوی دو نکته برشمرد و گفت: یک نکته آن به جوانان اروپا و آمریکا و نکته دیگر آن به مسلمانان جهان است.

آیت‌الله امامی کاشانی با بیان اینکه عده‌ای از جوانان مسیحی و یهودی در عیاشی هستند و عده‌ای دیگر می‌خواهند بفهمند که حقیقت چیست، تصریح کرد: به آن‌ها گفته شده بیایید قرآن را بخوانید تا ببینید چقدر به انسان ارزش داده و چقدر به رعایت حقوق مردم تاکید شده و اینکه اسلام را خشن جلوه می‌دهند، کار سیاستمداران جهان است. 

مسلمانان جهان، حقیقت اسلام را نشر دهند

امام جمعه موقت تهران در راستای بازبینی و تحلیل این نامه گفت: دراین پیام به جوانان تاکید شده به رسانه‌ها و پیام‌های دروغ گوش ندهید و به سراغ کتاب‌های اسلام و سیره پیامبر (ص) بروید.

آیت‌الله امامی کاشانی این اقدام مقام معظم رهبری را یک تکلیف شرعی برشمرد و بیان داشت: رهبر انقلاب احساس کردند این وظیفه شرعی است و این اقدام را انجام دادند.

وی در توضیح نکته دوم که مربوط به مسلمانان جهان است، اظهار داشت: برهمه مسلمانان به عنوان یک تکلیف و وظیفه شرعی واجب است که این نامه را انتشار دهند.

امام جمعه موقت تهران خطاب به اساتید دانشگاهی، تجار و دانشگاهیان، گفت: در حالی که رسانه‌های دشمنان اسلام تلاش می‌کنند اسلام را بد جلوه دهند، شما وظیفه دارید کتاب‌های اسلامی و قرآن را تهیه کرده و به کلیسا‌ها و دانشگاه‌ها بفرستید و در تماس‌هایی که با دنیا دارید، این مطالب را ارسال کنید.

آیت‌الله امامی کاشانی ادامه داد:‌ ای مسلمانانی که در اروپا زندگی می‌کنید، شما وظیفه دارید چهره واقعی اسلام را نشان دهید.

ولایت فقیه و انسجام ملت، انقلاب اسلامی را پیروز کرد

وی سپس به مقوله پیروزی انقلاب اسلامی وارد شد و گفت: آن چیزی که این انقلاب را پیروز کرد، ولایت فقیه و انسجام ملت در پیروی از امام و داشتن معنویت و تقوا بود و ما باید به تقوا و خداپرستی برگردیم و به حقوق و فضایل اخلاقی توجه کنیم و فضای جامعه را باتقوا سازیم.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه من به دو ارگان وزارت ارشاد و صدا و سیما توصیه می‌کنم که به معنویت توجه کنند، اظهار داشت: مبادا حرکت‌ها طوری باشد که تقوا را در جامعه تضعیف کند و اگر انسان چنین کند آثار وضعی در زندگی او می‌گذارد.

آیت‌الله امامی کاشانی با تشکر ویژه از همافران به خاطر پیوستن آن‌ها به امام راحل و مردم در روز ۱۹ بهمن، گفت: آن حرکت ارزنده بود و تشکر می‌کنم که با این اقدام کشور ایران به انسجام و تعالی بالایی رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار