مولاوردی:

بدون تکیه به سرمایه انسانی زنان راه حلی برای بحران دیرپای اجتماعی پیدا نخواهد شد

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: بدون جلب مشارکت زنان و اتکا به سرمایه‌های اجتماعی‌شان راه حل پایداری برای بحران دیرپای اجتماعی پیدا نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران، "شهین‌دخت مولاوردی" معاون امور زنان رئیس جمهور در نشست خود با مشاوران وزرا، امور زنان در خانواده در دستگاه‌های کشور در روز شنبه 18 بهمن در محل فرهنگی ورزشی تلاش برگزار شد، ضمن تشکر از میزبانی وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای برگزاری این مراسم اظهار داشت: ظرفیت‌های خوبی در وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی وجود دارد که می‌توان به توانمندسازی، اشتغال، مهارت‌های آموزشی، رفاه و تأمین اجتماعی اشاره کرد.
 
وی افزود: یکی از دغدغه‌های اصلی دولت تدبیر و امید این است که در حوزه توانمندسازی زنان و اشتغال آنان تلاش کرده و شکاف جنسیتی کاهش پیدا کند.
 
مولاوردی تأکید کرد: علی‌رغم پیشرفت‌ها در عرصه آموزشی و بهداشتی پس از 36 سال از سالگرد انقلاب اسلامی همچنان شکاف جنسیتی در دو حوزه به چشم می‌خورد. زنان ما آگاه‌تر و سالم‌تر حاضر به خدمت‌گذاری به نظام پیشبرد اهداف کشور هستند و در آن هیچ شکی نیست.
 
وی اضافه کرد: میزان پیشرفت ما در همه حوزه‌ها به یک اندازه نبوده و برای پر کردن شکاف‌های جنسیتی باید عزم ملی و جدی در دستور کار قرار بگیرد.
 
معاون امور زنان رئیس جمهور با اشاره به بیانات امام راحل، اظهار داشت: ایشان فرمودند اگر زنان نبودند اجتماعات عظیم شکل نمی‌گرفت و امام همواره بر این امر تأکید داشتند که زنان همواره در اجتماع نقش‌آفرین هستند و می‌توانند در کشور سودمند باشند.
 
وی تصریح کرد: کشور در آستانه تدوین برنامه ششم توسعه با تهدیدهایی مواجه است و سعی داریم با یک شناخت درست از وضعیت موجود به سمت وضع مطلوب و تحقق اهداف در سند چشم‌انداز توسعه نظام گام برداریم.
 
مولاوردی تأکید کرد: بدون جلب مشارکت زنان و اتکا به سرمایه انسانی آنان راه‌حل پایداری برای بحران دیرپای اجتماعی پیدا نخواهیم کرد. امروزه نقش زنان در اصلاح الگوی مصرف، محیط زیست بسیار چشم‌گیر است با توجه به این که امروز قیمت نفت در بازارهای جهانی پایین آمده ما درصدد هستیم اقتصاد کشور را از تک محصولی نجات داده و به سمت جایگزینی نفت باشیم.
 
وی اضافه کرد: نقش زنان در اصلاح سبک زندگی الگوی زندگی ایرانی اسلامی و روی آوری به سمت کالاهای داخلی بسیار پررنگ است و فعالیت‌هایشان در سازمان فنی و حرفه‌ای مورد توجه قرار می‌گیرد.
 
در پایان این نشست تفاهم‌نامه مشترک معاون امور زنان وخانواده رئیس جمهور و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مؤلفه‌های مشخص و تعیین سیاست‌ها و خط مشی حوزه زنان به امضا رسید.
 
لازم به ذکر است مشاور امور بانوان و خانواده دستگاه‌های اجرایی ضمن تبادل نظر راه‌کارهایی را در زمینه زنان ارائه دادند، همچنین در خصوص تدوین برنامه ششم توسعه گزارشی از سوی این مشاوران ارائه شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار