سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد

اکثر مناطق کشور تحت تاثیر سامانه بارشی فعال/ تهران، ابری و بارانی و 10 درجه

بنا بر اعلام سازمان هواشناسی کشور؛ سامانه بارشی فعالی بر روی ترکیه و دریای مدیترانه مستقر است که امواج ارسالی از آن به تناوب تا پایان هفته اغلب مناطق کشور را تحت تاثیر قرار داده و سبب ابرناکی، بارش باران، رعد و برق، وزش باد و در مناطق مرتفع بارش برف خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران از سازمان هواشناسی کشور، امروز "یکشنبه 19 بهمن ماه 93" اعلام شد که سامانه بارشی فعالی بر روی ترکیه و دریای مدیترانه مستقر است که امواج ارسالی از آن به تناوب تا پایان هفته اغلب مناطق کشور را تحت تاثیر قرار داده و سبب ابرناکی، بارش باران، رعد و برق، وزش باد و در مناطق مرتفع بارش برف خواهد شد.

همچنین، شدت بارش در 24 ساعت آینده در جنوب غرب کشور پیش بینی می‌شود؛ همچنین در سه روز آینده وزش باد شدید جنوبی در استان های اردبیل و گیلان رخ می دهد و طی امروز و فردا در پاره ای نقاط سواحل دریای خزر افزایش دمای 5 تا 10 درجه سانتیگراد رخ خواهد داد.

براساس این گزارش، در سه روز اینده در استان های خوزستان، ایلام، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، اصفهان، شرق کرمان، یزد و سیستان و بلوچستان وزش باد شدید پیش بینی می شود از این رو، پدیده باد و گرد و خاک در این نواحی دور از انتظار نیست. همچنین در سه روز اینده به سبب وزش باد شدید خلیج فارس مواج و طوفانی خواهد بود.

شایان ذکر است، امروز بارش باران گاهی با رعد و برق در بعضی ساعات وزش باد شدید در ایلام، خوزستان و بارش باران گاهی با رعد و برق در بوشهر، غرب فارس و بارش باران گاهی با رعد و برق و بارش برف در لرستان، چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، تهران، البرز و قزوین و در استان های خوزستان، چهارمحال بختیاری و لرستان پدیده تگرگ دور از انتظار نیست.

گفتنی است، امروز سردترین مرکز استان تا کنون شهرکرد با کمینه دمایی 10- درجه و کرمانشاه و بیرجند با کمینه دمایی 3- درجه و کردستان و کرمان با کمینه دمای 2- درجه و همچنین گرمترین مرکز استان اهواز با بیشینه دمایی 27 درجه گزارش شده است.

لازم به ذکر است، آسمان تهران امروز، کمی ابری بتدریج افزایش ابر در پاره ای نقاط بارش پراکنده و فردا، نیمه ابری در بعضی ساعات ابری در پاره ای نقاط بارش پراکنده و روز سه شنبه، نیمه ابری تا ابری در پاره ای نقاط بارش باران و شهر تهران امروز، ابری و بارانی پیش بینی می شود و استان تهران در بیشینه دمای خود به 16 درجه بالای صفر و در کمترین حالت به 6 درجه بالای صفر خواهد رسید و همچنین دمای شهر تهران در حال حاضر 10 درجه بالای صفر است.

نام استان

بیشینه دما

کمینه دما

نام استان

بیشینه دما

کمینه دما

آذربایجان شرقی

10

3

فارس

17

1

آذربایجان غربی

9

1

قزوین

12

1-

اردبیل

12

8

قم

19

2

اصفهان

19

0

کردستان

16

2-

البرز

16

5

کرمان

18

2-

ایلام

15

4

کرمانشاه

16

3-

بوشهر

22

15

کهکیلویه و بویراحمد

13

1-

تهران

16

6

گلستان

14

2

چهارمحال و بختیاری

16

10-

گیلان

10

7

خراسان جنوبی

17

3-

لرستان

14

1

خراسان رضوی

17

4

مازندران

15

5

خراسان شمالی

17

0

مرکزی

16

2

خوزستان

27

12

هرمزگان

25

15

زنجان

12

1

همدان

14

1-

سمنان

16

4

یزد

21

5

سیستان و بلوچستان

15

4

 

 

 

          
          
انتهای پیام/
برچسب ها: باران ، رگبار ، برف ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار