شبکه تلویزیونی روسیا الیوم گزارش داد : شیوه دفاعی و نبرد نیروهای کرد در کوبانی می‌تواند به الگویی برای دیگران در جنگ با داعش قرار گیرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، جنگجویان یگان های حمایت از کردها توانستند یک سوم از روستاهای موجود در حومه شهر کوبانی سوریه نزدیک مرز ترکیه را از اشغال عناصر تروریستی داعش بازپس بگیرند. این  دستاورد و موفقیت باعث شده است برخی در صدد تعمیم دادن این تجربه موفق ، انتقال و به کارگیری آن در دیگر مناطق تحت اشغال داعشی ها شوند.

ابوطالب البوحیه خبرنگار روسیا الیوم در شهر کوبانی گزارش داد کوبانی بار دیگر به دامن کردهای سوریه بازگشت. کردهای ساکن کوبانی بعد از پیروزی بر تروریست ها به جشن و پایکوبی در آن پرداختند. این شادی بعد از چندین ماه تحمل سختی و درد ناشی از تجاوز نظامی عناصر داعش به کوبانی محقق شد. پیروزی نیروهای کرد بر تروریست های داعش در کوبانی همه را غافگیر کرد و نیروهای ائتلاف را به بازنگری در پیش بینی های خود که گفته بودند جنگ علیه تروریسم چند سال طول می کشد واداشت. آن چه که در کوبانی رخ داد تا حد زیادی شایعات گروه تروریستی داعش را مبنی بر شکست ناپذیر بودن نقش بر آب کرد. 

"محمد ابیش" عضو فرماندهی اتحاد دموکراتیک کردهای سوریه در این خصوص گفت دستاورد کردها در کوبانی این ادعا را که ریشه کنی داعشی ها زمان طولانی می برد باطل کرد. حامیان و کسانی که داعش را ایجاد کردند به خوبی می دانند که عناصر وابسته به این گروه چه تسلیحات و تجهیزات پیشرفته ای در اختیار داشتند. ولی نتیجه مقاومت یگان های حمایت از مردم و زنان عکس این ادعا را ثابت کرد. 

در ادامه گزارش آمده است عملیات یگان های مردمی کرد که تلاش کرد اعلام کند حومه شهر کوبانی و اطراف آن از عناصر داعش پاکسازی و تخلیه شده برخی را ترغیب کرده است تا این شیوه مبارزه و مقابله را برای آزاد سازی دیگر مناطق تحت اشغال تعمیم دهند.



انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۷ ۲۳ بهمن ۱۳۹۳
درود بر تمام اكراد بويژه كردهاي كوباني يا عين العرب .دست شماها را مي بوسم اي دلاور مردان و دلاور زنان كه علي وار و زينب وار جنگيديد و نياسوديد و حالا هر چند تلفاتي بود ولي مزه پيروزي آن در كامتان شيرين و گوارا باد .مباركباد برشما ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۲۲ بهمن ۱۳۹۳
درود بر دلاور زنان و شیرمردان کرد.شجاعت حقیقی در وجود کرد است.این به دنیا ثابت شد.
Iran (Islamic Republic of)
کوبانی
۱۲:۰۲ ۲۲ بهمن ۱۳۹۳
درود بر کوبانی وکورد
آخرین اخبار