رئیس جمهور گفت: انقلاب اسلامی ایران در واقع برای دستیابی مردم به آرمان‌های بلندشان بود، این مردم در طول یک قرن گذشته دو بار انقلاب کردند، ابتدا انقلاب مشروطه بود که به تشکیل پارلمان و مجلس شورای ملی انجامید و دیگری انقلاب اسلامی ایران در سی و شش سال گذشته بود.

ملت ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در برابر انواع توطئه‌ها از نظام و انقلاب حراست کردندبه گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در جمع سفرا و نمایندگی‌های خارجی گفت: به بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و به همه شهیدانی که برای این انقلاب جانفشانی کردند، درود می‌فرستم.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران در واقع برای دستیابی مردم به آرمان‌های بلندشان بود، این مردم در طول یک قرن گذشته دو بار انقلاب کردند، ابتدا انقلاب مشروطه بود که به تشکیل پارلمان و مجلس شورای ملی انجامید و دیگری انقلاب اسلامی ایران در سی و شش سال گذشته بود.

رئیس جمهور تصریح کرد: هدف این انقلاب‌ها دستیابی به استقلال، عدم وابستگی به قدرت‌های بیگانه، آزادی به ویژه آزادی بیان، رای و انتخاب مسئولان کشور و همچنین احترام به ارزش های دینی و ملی بود.

دکتر روحانی ادامه داد: تشکیل نظامی که در از یک سو در چارچوب موازین دینی مورد احترام باشد و از سوی دیگر با آرای مردم شکل بگیرد و دو کفه اسلامیت و جمهوریت در کنار هم قرار بگیرند.

رئیس قوه مجریه اظهار داشت: ملت بزرگ ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در برابر انواع فشارها و توطئه‌ها نسبت به آرمان‌هایشان از نظام و انقلاب حراست و حفاظت کردند، زمان چندانی از انقلاب ما نگذشته بود که بر این ملت جنگی را تحمیل کردند و این ملت در طول هشت سال توانستند از نظام و انقلاب دفاع کنند و به بهانه‌های مختلف بر مردم فشار و تحریم وارد شد اما مردم همچنان مقاوم در مسیر آرمان‌های خود ایستادگی کردند.

وی افزود: امروز شاهد تحولات بسیار مثبت در بخش اقتصادی، علمی، امنیتی و فرهنگی در جامعه هستیم، جامعه‌ای که امروز می‌بینیم در برابر همه فشارهای اقتصادی که بر آن وارد شده، این دولت توانسته در طول 18 ماه گذشته تورم را از بالای 40 درصد به کمتر از 17 درصد کاهش دهد.

 رئیس جمهور کشورمان ادامه داد: از لحاظ رشد اقتصادی کشور را از رشد منهای 6.8 درصد به رشد مثبت و در شش ماه گذشته در مجموع کشور دارای رشد 4 درصدی شده است.
 
وی افزود: هم چنین در زمینه ثبات و آرامش بازار، کاهش اتکا به نفت و تبدیل نفت از پایه اقتصاد به وسیله‌ای برای توسعه و رشد در کشور که در سال جاری در بودجه تنها 30 درصد آن به نفت متکی بود و برای اولین بار کشور را در اداره اقتصادی از وابستگی به نفت کاهش دادیم که این به معنای برنامه ریزی درست دولت برای پیشرفت اقتصادی است.
 
حجت الاسلام و المسلمین روحانی ادامه داد: در زمینه بخش‌های مختلف اقتصادی از جمله صنعت، کشاورزی، نفت و گاز شاهد رشدهای مطلوب و قابل قبولی در طول یک سال گذشته بودیم.
 
رئیس جمهور کشورمان تصریح کرد: سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران بر مبنای تعامل سازنده بنیان گذاری شده و این دولت بر اصل تعامل سازنده با جهان همواره تاکید دارد، در سایه این سیاست‌ها امروز روابطمان با کشورهای مختلف از جمله با همسایگانمان به مراتب از گذشته بهتر است.
 
حجت الاسلام روحانی تاکید کرد: در زمینه پرونده هسته‌ای توانسته‌ایم مذاکرات سازنده‌ای در مسیر حل و فصل و تفاهم از سوی دو طرف داشته باشیم و ما همواره معتقد به یک توافق برد برد هستیم و امروز هم بر چنین توافقی تاکید داریم.

رئیس‌جمهور کشورمان خاطرنشان کرد: در ماه‌های گذشته جمهوری اسلامی ایران انعطاف لازم را در حل و فصل این مسئله از خود نشان داد و ما امیدواریم طرف مذاکره کننده ما هم اراده سیاسی لازم را برای حل و فصل این موضوع بیش از گذشته از خود نشان دهد چرا که اگر این اراده باشد در زمان کوتاهی بسیاری از مسائل که مورد بحث و اختلاف است قابل حل و فصل خواهد بود.
 
وی ادامه داد: در مسائل خارجی همواره معتقدیم که سرمایه گذاری خارجی در ایران مورد استقبال قرار بگیرد و ما امروز شرایط لازم را برای فعالیت سرمایه گذاران خارجی فراهم کرده‌ایم و خوشبختانه در یک سال گذشته در موارد متعددی از جمله معدن، صنعت، حمل و نقل، راه آهن و.... شاهد حضور سرمایه گذاران خارجی در بخش‌های مختلف بوده ایم.
 
حجت‌الاسلام روحانی اظهار داشت: تصمیم و اراده دولت بر همکاری مشترک بین ایران و کشورها برای توسعه اقتصادی است چرا که جمهوری اسلامی ایران جهاد را در فضای علم و اقتصاد به کار می‌برد و عمل می‌کند از جمله جهاد دانشگاهی، جهاد کشاورزی، جهاد علمی، جهاد اقتصادی و..... که این جهاد به معنای کوشش مستمر یک ملت برای دستیابی به اهداف بلند در جامعه است.
 
رئیس جمهور کشورمان ادامه داد: خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران امروز در جایگاه رفیعی قرار دارد و ما در زمینه‌های هوا و فضا، هسته‌ای، بیوتکنولوژی، نانو تکنولوژی و.... جزو رتبه‌های بالا در سطح جهانی و در بعضی زمینه‌ها در رتبه اول منطقه قرار داریم.
 
وی تصریح کرد: رشد علمی و فرهنگی در کشور ما همواره مورد تاکید بوده و ایران امروز علاوه بر استعدادها و قابلیت‌های جغرافیایی، دارای قابلیت‌های علمی و انسانی است که می‌تواند شرایط را برای سرمایه‌گذاری سرمایه گذاران فراهم کند.
 
حجت الاسلام و المسلمین روحانی گفت: ما معتقدیم برای توسعه منطقه همه کشورهای منطقه باید برای ثبات و امنیت به هم کمک کنند و در شرایطی که ما امروز قرار داریم در منطقه ناامنی‌های فراوانی وجود دارد و این در حالی است که روزگاری بود که ما تنها شاهد بودیم که مردم فلسطین زیر بار ظلم و جور و تروریسم قرار داشتند که متاسفانه امروز این ناامنی‌ها گسترده شده است.  
 
رئیس‌جمهور کشورمان اظهار داشت: یکی از عوامل گسترش ناامنی مداخله قدرت‌های خارجی در مسائل منطقه است البته فقر اقتصادی، فقر علمی و برنامه‌ریزی اطلاعاتی برخی کشورها هم عواملی بوده که منطقه را به سمت بی‌ثباتی کشانده است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران معتقد است که باید همه کشورها با عوامل بی ثباتی، تروریسم، افراطی گری، دزدی دریایی، ناامنی دریایی، جنایات سازمان یافته، مواد مخدر و.... مقابله کنند که خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران در همه این زمینه به کمک کشورهای منطقه به پا خواسته است.  
 
حجت الاسلام روحانی تصریح کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران در برابر گروه‌های تروریستی مقاومت می‌کند و امروز کشور ما برای امنیت کشتیرانی در منطقه به پا خواسته و برای مقابله با مواد مخدر در صف مقدم مقابله با توزیع آن قرار دارد.
 
رئیس جمهور کشورمان خاطر نشان کرد: ما معتقدیم ثبات و امنیت در صورتی حاصل می شود که همه کشورهای منطقه با عوامل بی‌ثباتی در حال مبارزه باشند و راهی نداریم جز این که همه ما جهانی را بسازیم که عاری از خشونت و تروریسم باشد که این کار تنها در سایه همکاری با یکدیگر امکان پذیر است.
 
رئیس جمهور گفت: همان طور که در مقام عمل نشان دادیم در کنار همه کشورهایی خواهیم بود که در قبال خشونت و افراطی گری ایستادگی می‌کنند.
 
حجت الاسلام روحانی بیان داشت: بی تردید ما در صورتی شاهد توسعه در منطقه خواهیم بود که شاهد ثبات در منطقه باشیم همان طور که امروز می‌بینیم در آسیای شرقی تحولات مثبت اقتصادی هم به آن منطقه و هم سایر مناطق کمک کرده اگر فردا شاید ثبات و توسعه در آسیای غربی باشد می‌تواند هم به توسعه این منطقه و هم به توسعه جهانی کمک کند.  
 
وی افزود: انقلاب اسلامی ایران شعارش اسلام رحمانی بوده اسلام اعتدالی بوده از آغاز با تحجر و افراطی گری موافقتی نداشته و در برابر افراط ایستادگی کرده امروز نیز این انقلاب به همین مسیر و همین راه خود ادامه خواهد داد.  
 
رئیس جمهور کشورمان در پایان خاطر نشان کرد: برای شما آرزوی بیشترین موفقیت در دوران ماموریت در جمهوری اسلامی ایران دارم. 

انتهای پیام/


برچسب ها: قضات ، ضرورت ، تغییر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار