یزد؛

افزایش 8درصدی صادرات یزد

50 درصد کالاهای صادراتی استان یزد به عرلق صادر می شود

افزایش 8درصدی صادرات یزدبه گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکزیزدمدیر کل گمرک استان یزد با اشاره به رشد 8 درصدي ارزش صادرات یزد، از تراز مثبت 319 می لیون دلاري صادارت این استان در ده ماهه نخست سال جاری خبر داد.

چاوشی زاده با گرامیداشت ایام الله دهه فجر اظهارداست: در ده ماهه نخست سال جاری ارزش کالاهای صادراتی 8 درصد رشد و ارزش واردات از این گمرک 14 درصد کاهش یافته است.

وی که به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی سخن می گفت خاطرنشان کرد: در دهه ماهه منتهی به بهمن سال جاری یک میلیون و 255 هزار و 283 تن کالا به ارزش 443 میلیون و 335 هزار و 228 دلار از گمرک استان یزد به خارج کشور صادر شده است که از حیث ارزش 8 و از نظر وزن 10 درصد رشد را نشان می دهد.

چاوشی زاده ادامه داد: در این مدت 23 هزار و 346 تن کالا به ارزش 123 میلیون و 895 هزار و 184 دلار از طریق گمرک استان یزد وارد شده است که از حیث وزن و ارزش 14 کاهش را نشان می دهد.

مدیرکل گمرک استان یزد تراز بازرگانی استان یزد در این مدت را 319 میلیون و 440 هزار و 44 دلار مثبت ارزیابی کرد.

چاوشی زاده همچنین کاشی و سرامیک، پسته و مغر پسته، شیشه ساختمانی، میلگرد صنعتی، نایلون، هیدروکربن سبک، کابل مخابراتی و اکسید مولیبدن را به ترتیب مهمترین کالاهای صادراتی استان یزد در دهه ماهه نخست سال جاری عنوان کرد.

وی با اشاره به سهم 55 درصدی کاشی و سرامیک از کل ارزش صادرات استان یزد اظهارداشت: عراق، افغانستان، پاکستان، هلند، ترکیه، جمهوری عربی سوریه، ترکمنستان، هند، گرجستان، امارات متحده عربی و آلمان به ترتیب مهمترین مقصد کالاهای صادراتی استان یزد در این مدت بوده اند.

مدیرکل گمرک استان یزد با بیان اینکه 50 درصد کالاهای صادراتی استان یزد به عرلق صادر می شود خاطرنشان کرد: گمرک استان یزد در دهه ماهه نخست سال جاری از 29 کشور واردات قطعی داشته است.

انتهای پیام/ز
برچسب ها: صادرات ، کالا ، یزد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.