در مستند "کدخدای بی‌دهکده" مطرح شد

اعتراف "ریچارد گِیج " به ساختگی بودن ماجرای 11 سپتامبر/ رؤیایی که تعبیر نشد/ هیلاری کلینتون: القاعده را ما ایجاد کردیم

سناتور آمریکا‌یی گفت: امروز می‌بینیم که حزب‌الله‌ قوی‌تر از چند سال گذشته بوده و امنیت اسرائیل را به خطر انداخته‌ و با وجود تلاش‌ها نتوانستیم اقدامی برای تضعیف حزب‌الله‌ انجام دهیم.

به گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، "حضرت آیت‌الله خامنه‌ای" رهبر معظم انقلاب اسلامی در مستند "کدخدای بی‌دهکده " که از "شبکه یک" سیما پخش شد، فرمودند: همه‌ واقعیت‌های منطقه ما (غرب آسیا) نشان می‌دهد که آمریکا در منطقه و بیرون از آن شکست خورده‌ است.
 
** آمریکا شکست‌خورده بزرگ
 
ایشان افزودند: آمریکا در لبنان، سوریه، غزه، فلسطین، عراق، پاکستان و افغانستان و بیرون از منطقه در اوکراین شکست خورده و در سال‌های متمادی متحمل شکست‌های پی در پی شده است.
 
در ادامه این مستند، "برژینسکی‌" تئوریسین آمریکایی اظهار داشت: پس از سقوط "اتحاد جماهیر شوروی" تنها در دنیا یک ابر قدرت وجود دارد، آن هم آمریکا است.
 
در ادامه مستند "کدخدای بی‌دهکده"، "جرج واکر بوش" (بوش پدر) رئیس‌جمهور اسبق آمریکا گفت: چیزی که در خطر بوده، مهم‌تر از یک کشور بزرگ است و جنگ خلیج فارس نخستین آزمون پدیدار شدن نظم نوین جهانی است.
 
** ساختمانی که فرو ریخت
 
در ادامه این مستند، "ریچارد گِیج" معمار آمریکایی با اشاره به نحوه فرو ریختن ساختمان تجارت جهانی، اظهار داشت: ساختمان در اثر عملیات کنترل شده فرو ریخته و ساختمانی که با آن هواپیما برخورد نداشته، در عرض 40 ثانیه فرو ریخت.
 
در ادامه مستند کدخدای بی‌دهکده،"جرج دبیلو بوش" (بوش پسر) رئیس‌جمهور سابق آمریکا گفت: ما پایگاه‌های "القاعده" را از بین می‌بریم.
 
وی ادامه داد: شهروندان آمریکایی من با ما و نیروهای ائتلاف در مرحله اول برابر خلع سلاح‌ و آزاد کردن مردم عراق در برابر خطری بزرگ هستند.
 
** آمریکا خالق القاعده
 
در ادامه این مستند "هیلاری کلینتون" وزیر خارجه سابق آمریکا با اشاره به نقش‌آفرینی این کشور در ایجاد القاعده عنوان کرد: دولت "رونالد ریگان" برای مقابله با نفوذ اتحاد جماهیر شوروی، القاعده را به وجود آورد و این ما بودیم که القاعده را ایجاد کردیم.

 
آمریکا خالق القاعده/شکست‌های پی در پی در منطقه و فرا منطقه/ماجرای ادعای واهی اوباما و جامکین علیه دولت بشار اسد/پیش روی ‌های ارتش سوریه در جبهه جنوب



** شکست راهبردی آمریکا

 
 در ادامه مستند‌ کدخدای بی‌دهکده، "جان مک کین" سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی گفت: بازگشت نیرو‌ها یک شکست راهبردی برای آمریکا و یک پیروزی برای رقبای ما و به ویژه‌ ایران محسوب می‌شود.
 
**ماجرای ادعای واهی/ خط قرمز آمریکا چیست؟
 
وی اظهار داشت: ادعای استفاده دولت "بشار اسد" از سلاح شیمیایی، همان‌طور که رئیس‌جمهور آمریکا (باراک اوباما) گفته بود خط قرمز ما بوده، اما دولت اوباما در سوریه شکست خورده است.
 
**اذعان به قدرت حزب‌الله
 
سناتور جمهوری‌خواه آمریکا‌ با اذعان به قدرت حزب‌الله‌ در منطقه یادآور شد: امروز می‌بینیم که حزب‌الله‌ قوی‌تر از چند سال گذشته بوده و امنیت اسرائیل( رژیم‌ صهیونیستی‌) را به خطر انداخته‌ و با وجود تلاش‌ها نتوانستیم اقدامی برای تضعیف حزب‌الله‌ انجام دهیم. دولت آمریکا در سوریه شکست خورده است.

 
آمریکا خالق القاعده/شکست‌های پی در پی در منطقه و فرا منطقه/ماجرای ادعای واهی اوباما و جامکین علیه دولت بشار اسد/پیش روی ‌های ارتش سوریه در جبهه جنوب
 

آرزوی رفتن بشار اسد! / رؤیایی که تعبیر نشد

در ادامه این مستند، "باراک اوباما" رئیس‌جمهور آمریکا با اشاره به خروج نیروهای آمریکایی از عراق، اظهار داشت: امروز می‌توانم گزارش دهم که نیروهای ما پس از 9 سال به خانه باز می‌گردند.
 
وی تأکید کرد: رویدادهای سوریه نشان می‌دهد که بشار اسد رفتنی است و تدابیر ما متمرکز‌ بر حرکات پس از سقوط اسد است!!!
 
** علاقه‌ای به جنگ نامحدود نداریم
 
 رئیس‌جمهور آمریکا گفت: گفته‌ایم که خط قرمز ما سلاح شیمیایی بوده(!) و ما در حال مشورت با متحدان خود هستیم و علاقه‌ای به جنگ‌ نامحدود نداریم. هیچ فرمول جادویی برای مشکل سوریه وجود ندارد.

 
***پیشروی‌ در "دیر العدس"، "دیر ماکر" و "قامشلی"
 
در ادامه مستند کدخدای بی‌دهکده، یک فرمانده ارتش سوریه با اشاره به پیروزی‌های راهبردی این کشور در مبارزه با تروریسم عنوان کرد: پیشروهای‌ ارتش سوریه در "دیر العدس" و "دیرماکر" ادامه دارد و این یک شکست برای اسرائیل (رژیم صهیونیستی) است.
 
یکی دیگر از رزمندگان ارتش سوریه گفت: ما در "قامشلی" پیشروی کردیم و این پیشروی‌‌ها ادامه خواهد داشت.
 
در ادامه این مستند "لئون پانتا " وزیر دفاع وقت آمریکا اظهار داشت: تردید نکنید بشار اسد سقوط می‌کند!!!
 
** شریک نامطمئن از نظر آمریکا
 
در ادامه مستند کدخدای بی دهکده، "حامد کرزای‌" رئیس‌جمهور سابق افغانستان درباره تلقی مسئولان آمریکایی از وی به عنوان شریک نامطمئن گفت: آن‌ها در جایی که می‌خواستند ما آن‌ها را همراهی کنیم و در کشته شدن غیر نظامیان سکوت کنیم، ما این کار را انجام ندادیم.
 
در ادامه این مستند، "کالین پاول" وزیر خارجه‌ اسبق آمریکا با اشاره به اتفاقات سال 2001 و حمله آمریکا به افغانستان اظهار داشت: اتفاقاتی که در افغانستان رخ داد، چیزی نبود که به دنبالش بودیم.
 
در ادامه مستند کدخدای بی‌دهکده‌، "ویکتوریا نولاند" معاون وزیر خارجه آمریکا درباره اتفاقات "اوکراین" و همکاری آمریکا با مخالفان، اظهار داشت: ما روابط عالی با مخالفان داریم و من با آن‌ها دیدار داشته‌ام و حمایت قاطع آمریکا را از آن‌ها اعلام کرده‌ام.
 
 ** آزادسازی جنوب لبنان
 
در ادامه مستند کدخدای بی‌دهکده، "امیل لحود " رئیس‌جمهور سابق لبنان گفت: رئیس‌جمهور لبنان باید کسی باشد که رشادت را باور داشته باشد، زیرا مقاومت تنها با سلاح و مبارزه مسلحانه توانست جنوب لبنان را آزاد کند.

 
آمریکا خالق القاعده/شکست‌های پی در پی در منطقه و فرا منطقه/ماجرای ادعای واهی اوباما و جامکین علیه دولت بشار اسد/پیش روی ‌های ارتش سوریه در جبهه جنوب


در پایان این مستند، "سرگئی لاوروف‌" وزیر خارجه فدراسیون روسیه درباره اتفاقات اوکراین و تلاش‌های آمریکا برای ایجاد توطئه‌ خاطر نشان کرد: تلاش‌ها برای منزوی کردن ما با شکست مواجه می‌شود و ما کشوری مستقل‌ و قدرتمندیم و می‌دانیم که چه می‌کنیم (چه تدابیری را می‌اندیشیم).
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار