رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب در زمینه امر به معروف و نهی از منکر؛

نهی از منکر ترس و خجالت بر نمی‌دارد/ بزرگترین حربه در مقابل گناه‌ها، گفتن و تکرار کردن است

رهبر انقلاب اسلامی گفتند: بزرگترین حربه در مقابل گناه‌ها، گفتن و تکرار کردن است، اگر در این میان یکی دچار ضعف نفس بشود یکی خجالت بکشد و یکی بترسد اینکه نهی از منکر نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، امر به معروف و نهی از منکر در مقیاس وسیع و عمومی خود حتی از جهاد بالاتر است و اساس جهاد را این فریضه استوار می‌کند اما اینکه امر به معروف و نهی از منکر چیست و ما در مقابل آن چه وظیفه‌ای داریم در آیات و روایات به صراحت بیان شده است.

امر به معروف و نهی از منکر یکی از ارکان اساسی اسلام و ضامن برپا داشتن همه فرایض اسلامی است و باید در جامعه ما احیاء شود و هر فردی از آحاد مردم، خود را در گسترش نیکی و صلاح و برچیده شدن زشتی و گمراهی و فساد، مسئول احساس کند.
 
با توجه به اهمیت احیا و انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر از این پس در صفحه حقوقی قضایی، دیدگاه‌ها و بیانات مقام معظم رهبری را در مورد این فریضه دینی مرور می‌کنیم.

**ضعف نفس، خجالت و ترس
 
مقام معظم رهبری در تاریخ 29 مهر 1371 در دیدار با قشر‌های مختلف مردم بیان کردند: بزرگترین حربه در مقابل گناه‌ها، گفتن و تکرار کردن است. اینکه یک نفر بگوید اما ده نفر ساکت بنشینند و تماشا کنند نمی‌شود اگر یکی دچار ضعف نفس بشود یکی خجالت بکشد و یکی بترسد اینکه نهی از منکر نخواهد شد.
 
**مهمترین حوزه
 
البته امر به معروف و نهی از منکر حوزه‌های گوناگون دارد که باز مهمترینش حوزه مسئولان است، یعنی شما باید ما را به معروف امر، و از منکر نهی کنید، مردم باید از مسئولان‌، کار خوب بخواهند، آن هم نه به صورت خواهش و تقاضا، بلکه باید از آنها بخواهند این مهمترین حوزه است، البته فقط این حوزه نیست؛ حوزه‌های گوناگونی وجود دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار