واعظی در کنفرانس وب و موبایل ایران؛

پهنای باند داخل تا دو هفته آینده به 2هزار گیگابیت در ثانیه می‌رسد/ وجود 20میلیون تلفن هوشمند در کشور

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: امروز پهنای باند داخلی 1800 گیگابیت بر ثانیه است که تا دو هفته آینده به 2هزار گیگابیت بر ثانیه می‌رسد.

پهنای باند داخل تا دو هفته آینده به 2هزار گیگابیت در ثانیه می‌رسد/ وجود 20میلیون تلفن هوشمند در کشور
به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز (دوشنبه) در کنفرانس وب و موبایل که در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد با اشاره به پهنای باند داخلی و بین‌المللی اظهار کرد: با توجه به برنامه ریزی‌های  انجام شده پهنای باند داخل که 1800 گیگابیت بر ثانیه است که تا دوهفته آینده به 2هزار گیگابیت بر ثانیه و پهنای باند بین‌الملل 180 گیگابیت بر ثانیه می‌رسد و امیدواریم این ارقام تا سال آینده به مراتب بیشتر شود.

وی با اشاره به اینکه جوانان کشورمان از جایگاه خوبی برخوردار هستند، افزود: حوزه فناوری اطلاعات از جمله حوزه‌های مهم کشورمان است و اگر از آن غافل شویم سال‌ها از تحولات دنیا عقب می‌مانیم به همین دلیل نیاز است که جوانان ما استعدادهای خود را شکوفا کنند و ما هم از انها حمایت خواهیم کرد.

واعظی در ادامه عنوان کرد: هیچ حریمی بین من و وزارتخانه جوانانی که به شکوفایی استعداد می‌پردازند وجود ندارد و ما زمانی در دولت و وزارت ارتباطات موفق هستیم که شرکت‌های خصوصی همکاری داشته باشند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به ابلاغ اقتصاد مقاومتی در سال گذشته افزود: در سال گذشته حرف‌ها و حدیث‌هایی مبنی بر حمایت از بخش خصوصی انجام می گرفت اما امروز با سیاست اقتصاد مقاومتی در ایران تبدیل به مسابقه شده و همه سعی می‌کنند که بخش خصوصی بیشتر حمایت کند.

واعظی با بیان اینکه در یکسال و نیم گذشته زیرساخت‌ها عقب افتاده بودیم تصریح کرد: پهنای داخلی ما در آن زمان 500گیگابیت بر ثانیه و پهنای باند بین‌الملل 71 گیگابیت بر ثانیه بود و کسانیکه مشترکان ای دی اس ال بودند تنها 3 میلیون بودند که این مقدار قابل قبول نبود و با بررسی‌های انجام شده جز 16کشور اول منطقه بودیم.

وی افزود: در برنامه پنجم توسعه ماده 46 قانونگزار باید تا پایان برنامه 100درصد کسب و کارها اینترنتی باشد اما تاکنون 1800 گیگابیت بر ثانیه داخل است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص ورود نسل سوم و چهارم تلفن همراه و با وجود اختلاف نظرها گفت: اپراتور در اواسط سال  جاری نسل سه و چهار تلفن همراه را راه اندازی کردیم و اعتقاد داریم اپراتورها به بخش خصوصی می‌توانند از تکنولوژی آزاد استفاده کرده و با رقابت سالم خدمات رسانی را انجام دهند چرا که رقابت موجب کاهش تعرفه و افزایش کیفیت می‌شود.

وی افزود: امروز حدود  20 میلیون تلفن هوشمند در  کشور داریم که نسبت به زمان کوتاه به نظر رشد خوبی است و هر ماه 1میلیون مشترک در حال اضافه شدن هستند.

وی با اشاره به اینکه تعداد مشترکان ای دی اس ال از 3میلیون به 8میلیون رسیده است عنوان کرد: موضوع اینترنت موضوعی است که تصمیم گرفتیم علاوه بر مراکز خاص در روستاها آن را گسترش دهیم و امسال توانستیم 8هزار روستا را به اینترنت متصل کنیم که تاپایان سال آینده به 30هزار روستا می‌رسد.

وزیر ارتبطات و فناوری اطلاعات در پایان گفت: تا آخر سال جاری 200 شهر نسل سوم تلفن همراه استفاده می‌کنند و 49 شهر از نسل چهارم که تا سال آینده این رقم افزایش پیدا می‌کند.

انتهای پیام/
برچسب ها: واعظی ، موبایل ، ارتباطات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
شادی
۰۸:۱۳ ۲۸ بهمن ۱۳۹۳
چرا به روستاها نمی رسید نسل سوم و چهارم را فعال نمی کنید مگر فقط شهرها از اينترنت استفاده می کند روستاها مثل شهرها به اينترنت نیاز دارند
آخرین اخبار