گزارش باشگاه خبرنگاران/

دشمن در کدام عملیات از راکت آلوده به گاز خردل استفاده کرد؟ / نقش‌آفرینی گردان فجر لشکر 7 ولی‌عصر(عج)

دشمن در این عملیات از راکت آلوده به گاز خردل استفاده کرد که منجر به شهادت 90 نفر از رزمندگان شد.

 
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران ؛ تاریخ جنگ تحمیلی سرشار از رشادت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان اسلام در جبهه‌های حق علیه باطل است.
 
"مناطق عملیاتی جبهه" جنوب نقش بسیار مؤثری در سرنوشت کلی جنگ داشتند و این منطقه عملیاتی نشان‌دهنده شجاعت‌ها و رشادت‌های افراد مناطق عملیاتی جنوب و ملت ایران است.
 
لذا باشگاه خبرنگاران در نظر دارد تا با معرفی مناطق عملیاتی جبهه جنوب در جهت انعکاس هر چه بیشتر رشادت‌های رزمندگان اسلام نقش‌آفرینی کند. 

** جاده مرزی شهید کاظمی

جاده 13 کیلومتری "شهید منصوری" در شمال غربی خرمشهر و در کیلومتر 13 جاده اهواز – خرمشهر قرار دارد و این جاده به دژ مرزی و جاده مرزی "شهید کاظمی"  متصل می‌کند.

** محور اصلی عملیات کربلای 5

این جاده محور اصلی "عملیات کربلای 5 " بود و قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) در مجاورت این جاده قرار داشت.

پس از عملیات کربلای 5 و تثبیت منطقه شملچه، قرارگاه مهندسی صراط المستقیم که مدتی پس از آغاز جنگ به منظور بهره‌گیری از توان وزارتخانه‌ها و دولت در جنگ از سوی وزارت سپاه به فرماندهی "محسن صفوی" تشکیل شده بود، در کنار این جاده مستقر شد.

پس از شهادت "محسن صفوی" نام وی بر این جاده گذاشته شد.

در جریان عملیات کربلای 5 در حالی‌که رزمندگان "گردان فجر لشکر 7 ولی‌عصر (عج)" که از سه گردان "ابوالفضل(ع)"، "علی‌اکبر(ع)" و "قمربنی ‌هاشم(ع)" شهرستان "بهبهان" تشکیل شده بود، در این جاده استقرار داشتند.

** حمله شیمیایی صدامیان

این منطقه هدف اولین راکت شیمیایی آلوده به گاز "خردل" دشمن قرار می‌گیرد و تا ساعت یازده صبح، دو راکت دیگر آلوده به "سیانور" به محل استقرار این گردان اصابت می‌کند که به شهادت 90 نفر از رزمندگان گردان فجر منجر می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار