سياست‌های اقتصاد مقاومتی بر پايه استقلال اقتصادی استوار است

مديرعامل سابق بانک تجارت گفت: اقتصاد کشور در چرخه اي از تورم و رکود گرفتار شده است و براي برون رفت از آن بايد دست به گريبان اقتصاد مقاومتي شويم.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، فلاح در کنگره ملي اقتصاد مقاومتي اظهار داشت: اقتصاد مقاومتي از دو بخش اقتصاد و مقاومت تشکيل شده است و مقاومت زماني ايجاد مي شود که اقتصاد دچار بحران و ضربه اي از خارج شده باشد و طبيعي است اقتصادي که مي خواهد مبتني بر ارزش هاي اسلامي پايه گذاري شود از سوي دشمنان اين نظام دچار حمله هاي فراواني مي شود. 

وي افزود: براي مستحکم کردن اين اقتصاد بايد شرايط و جوانب اين تحريم ها را ديد و براي مقابله با آنها راهکارهايي در نظر گرفت.

فلاح در ادامه به تفاوت اقتصاد مقاومتي و اقتصاد رياضتي پرداخت و گفت: اقتصاد رياضتي يعني در شرايط کنوني چيزي براي خوردن نداريم اما اقتصاد مقاومتي اصل را بر استقلال اقتصادي گذاشته است.

فلاح به هدف سياست هاي اقتصاد مقاومتي اشاره کرد و ادامه داد: طبق فرموده  مقام معظم رهبري بايد با استفاده از اقتصاد مقاومتي به اقتصاد برتر منطقه  و رتبه اول منطقه در سال 1404 برسيم.

مدير عامل سابق بانک تجارت به وظيفه مردم، مسئولان و رسانه ها در اجراي  اين امر خطير اشاره کرد و گفت: مسئولان وظيفه دارند به همراه مردم  سياست هاي ابلاغي اقتصاد مقاومتي را اجرايي کنند و رسانه ها نيز بايد شرايط رسيدن به اين سياست ها را براي مردم تبيين کنند. در اقتصاد مقاومتي به دنبال آن هستيم که اقتصادي شفاف داشته باشيم و يکي از مزاياي اقتصاد مقاومتي بانکداري بدون ربا و پايين آوردن ريسک بانک هاست.

فلاح با انتقاد از روند اقدامات اقتصادي دولت يازدهم افزود: دولت در يک سال اخير نتوانسته است اقدام و گام خاصي در اجراي کردن اقتصاد مقاومتي بردارد. البته از جزئيات بودجه 94 بي اطلاع هستم اما اطلاعات کمي که دارم نشان مي دهد قرار نيست در سال 94 نيز اتفاق خاصي بيفتد.

فلاح در پايان به ضرورت توجه به بنگاه هاي کوچک اشاره کرد و گفت: در بحث اقتصاد مقاومتي توجه ويژه اي به بنگاه هاي کوچک شده است و دولت نيز بايد از بنگاه هاي کوچک حمايت کند تا آنها رشد کنند.

انتهای پیام/
برچسب ها: اقتصاد ، مقاومتی ، استقلال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار