رئیس کمیسیون امنیتی شورای استانی دیاله:

ائتلاف بین‌المللی مقابله با داعش جدی عمل نمی‌کند/فتوای مرجعیت عامل مهمی در موفقیت نیروهای مردمی بود

صادق الحسینی، رئیس کمیسیون امنیتی شورای استانی دیاله عراق در سخنانی اعلام کرد؛‌ ائتلاف بین‌المللی مقابله با داعش جدی عمل نمی‌کند.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شفق نیوز، عضو کمیسیون امنیتی شورای استانی دیاله با انتقاد از عملکرد نیروهای ائتلاف بین المللی علیه داعش در عراق، این ائتلاف را در مقابله با تروریست‌ها جدی ندانست.

صادق الحسینی، رئیس کمیسیون امنیتی شورای استانی دیاله گفت: غرب در گذشته و حال در مبارزه علیه داعش و حمایت نظامی از عراق جدی نبود و در آینده نیز نخواهد بود. بی‌توجهی ائتلاف بیانگر آن است که برای مقابله با ویرانی کشور باید به نیروی خودی و ملی دل ببندیم و در فکر کمک نیروهای خارجی نباشیم.

وی از استان‌های تحت تصرف داعش خواست در مبارزه با این گروه راهی را در پیش بگیرند که استان دیاله آزموده و بر اساس آن  موفق شد بدون اتکا به ائتلاف بین‌المللی به پیروزی‌هایی دست یابد.

الحسینی با اشاره به نقش مرجعیت دینی و همچنین با اشاره به فتواهای مرجعیت که با استقبال مردم عراق مواجه شده است، از این فتوا به عنوان عاملی در مسیر موفقیت نیروهای خودی در مناطق دیاله و دیگر استان های تحت تصرف داعش یاد کرد و افزود: نقش تردید آمیز برخی از کشورهای حاضر در ائتلاف بین المللی در حمایت از تروریست های داعش، که با ارسال مواد غذایی و تسلیحات در ماه گذشته آشکار شده است از عوامل تقویت داعش و حفظ این گروه در عراق است.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار