دادستان کل کشور تاکید کرد

افزایش سوءاستفاده‌ مالی در نظام بانکی/ برخورد جدی دستگاه قضا با عوامل ارائه وام‌های کلان بدون وثیقه

دادستان کل کشور گفت: دستگاه قضا با عوامل ارائه وام‌های کلان بدون وثیقه برخورد جدی خواهد داشت تا این پدیده شوم از فضای مالی و اقتصادی کشور محو شود.

افزایش سوءاستفاده‌های بانکی/ برخورد جدی دستگاه قضا با ارائه کنندگان وام‌های کلان بدون وثیقه
به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدابراهیم رئیسی» شب گذشته در برنامه گفتگوی ویژه خبری که از شبکه دو سیما پخش شد به تشریح مساله وام‌های چند هزار میلیاردی بدون وثیقه پرداخت.

دادستان کل کشور در این زمینه افزود: بانک‌ها به عنوان متولیان سیستم مالی کشور نسبت به پیگیری معوقات و سوء استفاده‌های بانکی اقدام نمی‌کنند.

وی ادامه داد: مدیران باید در حوزه‌های مسئولیت خود با حساسیت عمل کنند چرا که آنها مرزبانان نظام اقتصادی کشور به شمار می‌روند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی با تاکید بر ضرورت تایید صلاحیت افراد قبل از پرداخت تسهیلات گفت: سیستم بانکی کشور پس از احراز صلاحیت باید نسبت به اخذ تضامین معتبر در قبال پرداخت تسهیلات اقدام کنند.

وی ارایه لیست از سوی بانک مرکزی را فاقد کارآیی لازم اعلام کرد و افزود: شفافیت در پرداخت‌ها، چگونگی پرداخت، محل پرداخت و جدول مربوط به این پرداخت‌ها باید به قوه قضاییه ارائه شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی عملکرد دستگاه قضایی در برخورد با بدهکاران بانکی را نشانه عزم جدی این قوه در مبارزه با این گونه افراد دانست.

دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: دستگاه قضا با عوامل ارائه وام‌های کلان بدون وثیقه برخورد جدی خواهد داشت تا این پدیده شوم از فضای مالی و اقتصادی کشور محو شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار