دانشمندفرد:کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش به قدرت بوکس ایران ایمان دارند/مسابقات آبادان را در تقویم بوکس آسیا ثبت می کنیم

دبیر فدراسیون بوکس گفت: بوکس ایران با نتایجی که در سال‌های اخیر بدست آورده،اعتماد کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان را به خود جلب کرده است.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ دبیر فدراسیون بوکس به با ارزش بودن اردوی
مشترک با قزاقستان اشاره داشت و تصریح کرد:پیش از این قرار بود پس از پایان اردو یک هفته‌ای قزاقستان یک تورنمنت 4 جانبه با حضور ایران،قزاقستان،ازبکستان و روسیه برگزار شود که با انصراف روسیه و ازبکستان این تورنمنت لغو شد و تیم ملی بوکس ایران با برگزاری اردویی یک هفته ای و دو دیدار تدارکاتی با قزاقها به کشور بازگشت.

وی با بیان این مطلب که با حمایت دکتر سجادی و آقای مناف هاشمی توانستیم تیم را به اردوی تدارکاتی قزاقستان اعزام کنیم گفت:روشن است که برگزار نشدن تورنمنت 4 جانبه سطح اردوی قزاقستان را پایین آورد اما همین تن به تن شدن با مشتزنان قزاق برای تیم ملی بوکس ایران تجارب گران سنگی را در بر داشت که می توان تاثیرات آن را در آینده مشاهده کرد.

وی افزود:پیش از دهه مبارک فجر با مسئولین پالایشگاه نفت آبادان نشستی داشتیم که در آن مقرر شد تا این پالایشگاه مسئولیت اسپانسر مسابقات شکست حصر آبادان و گرامی داشت دهه مبارک فجر را بر عهده بگیرد.

دانشمندفرد ادامه داد:این مسابقات با حضور دو تیم ملی از ایران،یک تیم از خوزستان به نام پالایشگاه آبادان، و چند تیم خارجی از بیستم اسفند ماه جاری برگزار خواهد شد و ما در تلاش هستیم تا این رقابتها را در تقویم بوکس آسیا به ثبت برسانیم.

وی از کشورهای عراق،داغستان،لتونی،افغانستان و ترکیه به عنوان تیمهایی که حضورشان در تورنمنت آبادان قطعی شده است نام برد و افزود:برخی کشورها بنا به مشکلات زیست محیطی موجود در آبادان از حضور در این مسابقات عذرخواهی کردند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این مسابقات تاثیری در ستاره دار شدن مربیان و داوران دارد یا خیر؟گفت:فدراسیون بوکس ایران در نظر دارد همزمان با برگزاری مسابقات بوکس در آبادان از مدرسان مربیگری و داوری آیبا دعوت به عمل آورد تا بتوانیم علاوه بر ستاره دار کردن  داوران و مربیان ایران،در آینده ای نزدیک مدرسانی از کشورمان در سطح آیبا داشته باشیم.

دبیر فدراسیون بوکس  با بیان این مطلب که در حال حاضر بوکسورهای نوجوان و جوان کشورمان در اردو به سر میبرند افزود:طبق تقویم فدراسیون جهانی بوکس "آیبا"،مسابقات بوکس کنفدراسیون آسیایی نوجوانان را  فروردین ماه سال آینده در پیش داریم که در تلاش هستیم تا این مشتزنان با انگیزه را که آینده سازان بوکس کشور هستند به این مسابقات اعزام کنیم.

دانشمندفرد در پایان ضمن تشکر از زحمات مسئولین کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان اظهار داشت: در جریان مشکلات مالی این ارگانهای ورزشی کشور هستیم اما انتظار داریم تا نگاه ها به رشته های المپیکی مثل بوکس ویژه تر از گذشته باشد.ما در بازیهای آسیایی اینچئون از 6 بوکسوری که به مسابقات اعزام کردیم 3 مدال بدست آوردیم که عملکرد قابل قبولی به حساب می آید،پس انتظار داریم تا مسئولین ورزش کشور مانند همیشه با ما تعامل داشته باشند تا بتوانیم با برگزاری اردوهای بیشتر،ملی پوشان بوکس کشور را آماده حضوری موفق در المپیک 2016 ریو کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار