طی‌نامه‌ای مطرح شد:

مطالبه جدی دانشجویان برای ریشه‌کن‌کردن علف‌های هرزی که حول وظایف سازمان محیط زیست را گرفته است/دریاچه ارومیه نیازمند توجه

جامعه اسلامی دانشجویان تبریز برای بررسی محیط زیست استان آذربایجان شرقی نامه‌ای را به «معصومه ابتکار» نگاشتند.

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکلهای باشگاه خبرنگاران، جامعه اسلامی دانشجویان تبریز برای بررسی محیط زیست استان آذربایجان شرقی نامه‌ای را به «معصومه ابتکار» به شرح زیر نگاشتند.

محضر سرکار خانم ابتکار
ریاست محترم سازمان حفاظت محیط زیست

سلام علیکم

با احترام و آرزوی توفیق برای حضرتعالی، همانطور که مستحضر هستید رسیدگی به مسائل زیست محیطی از جمله نیازهای مهم مردم ایران اسلامی است و سازمان محیط زیست جمهوری اسلامی ایران با حرکت در راستای رعایت اصول قانون، به خصوص اصل ۵۰ قانون اساسی سعی در حفظ محیط زیست برای آیندگان داشته و می‌خواهد همه علف‌های هرزی را که خود را به رنگ سبز طبیعت در می‌آورند از بیخ و بن ریشه کن نماید.

لذا جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تبریز به عنوان تشکلی مطالبه‌گر از ریاست محترم سازمان حفاظت محیط زیست که تمام دغدغه‌شان حفظ محیط زیست این کشور عزیز بوده و فکر و ذکری جز حل این مشکلات ندارد تمنا دارد که به مسئله مطروحه از این تشکل که دغدغه منافع ملی و زندگی با عزت مردم ایران اسلامی را دارد، ارج دهند.

سرکار خانم ابتکار

دریاچه ارومیه همواره به عنوان دغدغه مردم شمالغرب مطرح بوده و هست که اولین قول ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران جناب دکتر روحانی بر پایه احیای دریاچه به مردم ارومیه است.

اما همانطور که مشاهده می‌شود نه تنها کاری از طرف دولت برای این دریاچه صورت نگرفته بلکه مقدار بسیاری هم افول داشته است که این حرف دل مردم ایران اسلامی اکنون به درد دل تبدیل شده است با این حال تنها عملیات سازمان حفاظت محیط زیست کشور دور زدن حضرتعالی با هلی‌کوپ‌تر بر فراز دریاچه نیمه جان بوده و بعد از آن هم اعطای ستاد مطالعه دریاچه ارومیه به صد‌ها کیلومتر دور‌تر از آن یعنی دانشگاه شریف بوده است. سوال اینجاست که آیا دانشگاه‌های ارومیه، زنجان، تبریز و... که از دانشگا‌های بزرگ این کشور بوده و نیروهای مستعدی را به این انقلاب ارائه نموده‌اند ظرفیت و یا پتانسیل بررسی این مسئله را نداشته است؟

آیا رواست که تاکنون حتی قطره آبی هم به سمت دریاچه ارومیه سرازیر نشود در حالی که همیشه دم از حل مشکل دریاچه می‌زنید؟

با تخصیص بودجه بالای ۷۰۰ میلیارد تومان برای مطالعه دریاچه ارومیه آیا هنوز قرار نیست اتفاق خوشی برای نجات دریاچه نیمه جان انجام گیرد؟

بعد از گذشت دو سال از تصدی دولت یازدهم هنوز هیچ اقدامی عملی در این باره انجام نگرفته و مردم انقلابی ایران همچنان منتظر تحقق وعده جان گرفتن دریاچه ارومیه هستند

ریاست محترم سازمان حفاظت محیط زیست جمهوری اسلامی ایران

البته مردم انقلابی ایران اسلامی مطلعند که جنابعالی وظایف سنگین دیگری چون رسیدگی به امورات مجلس شورای اسلامی، موضع گیری‌های سیاسی جناحی و رسیدگی به اصل ۱۷۶ قانون اساسی علاوه بر حفاظت محیط زیست و تحقق اصل ۵۰‌‌ همان قانون دارید لذا از حضرتعالی می‌خواهند تا با ریشه کن کردن علف‌های هرز سبزی که حول وظایف سازمان محیط زیست را گرفته است، در اولویت چندم خود، گوشه چشمی به دریاچه‌شان داشته باشید

اللهم احفظ لنا سیدنا و قاعدنا امام خامنه ای

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تبریز
 
انتهای پیام/
برچسب ها: ابتکار ، جامعه ، اسلامی ، تبریز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار