پاپلی‌یزدی در همایش تمرکز زدایی و ساماندهی پایتخت عنوان کرد:

هویت تهران قابل انتقال نیست/انتقال پایتخت صرفه اقتصادی و سیاسی ندارد

دبیرعلمی همایش تمرکز زدایی و ساماندهی پایتخت با بیان اینکه انتقال پایتخت صرفه اقتصادی و سیاسی ندارد، گفت: هویت پایتخت قابل انتقال نیست.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران محمدحسن پاپلی‌یزدی در همایش تمرکز زدایی و ساماندهی پایتخت که دوشنبه در دانشگاه تربیت مدرس  با حضور جمعی از مسئولان شهری و کشوری برگزار شد، با بیان اینکه انتقال پایتخت صرفه اقتصادی و سیاسی ندارد، اظهار کرد: هویت تهران قابل انتقال نیست و کشورهایی که این امر را انجام می دهند فدرال هستند و به تمرکز زدایی شغلی و کاری تکیه کرده اند.
وی با بیان اینکه باید تنفیذ استان ها از تراکم و رفت و آمد در شهر تهران بکاهیم،اضافه کرد : روزانه 40 تا 45 هزار نفر در تهران کار اداری دارند و همچنین بین یک میلیون 500 هزار تا یک میلیون و 700 هزار سفر برای انجام کارهای اداری در تهران انجام می‌شود و امیدواریم  که در طی 5 سال آینده بتوانیم 50 درصد این رفت و آمدها را کاهش دهیم.
پاپولی با تاکید بر اینکه در عصر امروز قانون مداری باید از تمامی ظرفیت ها برای حل مشکلات استفاده کنیم، گفت: در شهر تهران 3 هزار کیلومتر فیبر نوری داریم که تنها 3 درصد آن را استفاده می‌کنیم و به همین منظور باید به سمت استفاده از تکنولوژی‌های روز پیش برویم.
وی در پایان افزود: اگر از تمام ظرفیت ها در شهر استفاده کنیم میتوانیم از گرفتاری و مشکلات تهران مانند آلودگی هوا و ترافیک رهایی پیدا کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار