شیعی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

الان زمان تشکیل اتحادیه باشگاه‌های والیبال نیست!/CD ها و واسطه‌ها عامل حضور خارجی‌های ضعیف در لیگ هستند

تیم والیبال پیکان توانست جواز حضور در جمع 4 تیم برتر مسابقات لیگ برتر امسال را به خود اختصاص دهد و یکی از مدعیان رسیدن به عنوان قهرمانی محسوب شود.

الان زمان تشکیل اتحادیه باشگاه‌های والیبال نیست!/CD ها و واسطه‌ها عامل حضور خارجی‌های ضعیف در لیگ هستندمحمود شیعی مدیر عامل باشگاه فرهنگی ورزشی پیکان در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به شرایطی که برای والیبال پیکان در سال‌های گذشته به وجود آمد از عنوان قهرمانی دور شد، امسال هدفگذاری ویژه‌ای را در نظر گرفتیم تا بتوانیم جایگاه خود را به طور مجدد به دست‌آوریم. با کارهای انجام شده و یارگیری مناسبی که داشتیم پس از پایان مرحله پلی‌آف به جمع 4 تیم برتر راه پیدا کردیم و از این پس برنامه‌های خود را برای کسب بهترین عنوان بکار خواهیم گرفت. می‌خواهیم با ایجاد انگیزه در میان بازیکنان یکی از پایه‌های فینال لیگ برتر والیبال امسال باشیم.
 
*ارتقا تصاعدی سهم فدراسیون از قرار دادها‌
 
وی در خصوص فدراسیون و همکاریش با باشگاه‌ها اظهار داشت: همکاری ما با فدراسیون بدون هیچ مشکلی دنبال می‌شود و کارهایمان را انجام می‌دهیم ولی از فدراسیون انتظار کمک داریم. در حال حاضر یکسری بحث‌ها اساسی بوجود آمده که نیاز به رسیدگی و همکاری فدراسیون با باشگاه‌ها دارد. 
 
مدیر عامل باشگاه فرهنگی ورزشی پیکان در ادامه اظهار داشت: هم‌اکنون بحث قرار داد‌ها و مبالغ آن از حساسیت بالایی برخوردار است در آئین نامه سازمان لیگ عنوان شده که 6 درصد از مبلغ قرار داد بازیکنان باید به فدراسیون تعلق گیرد که از آن، 2 درصد به هیئت های استانی و 4 درصد به فدراسیون اختصاص پیدا می‌کند ولی متوجه شدیم که این 6 درصد بر اساس مبلغ قرار داد بازیکنان به صورت تصاعدی افزایش پیدا می‌کند پرداخت این درصد از قرارداد برای بازیکنانی که مبلغ قراردادشان نسبت به بقیه بالاتر است بعضا تا 18 درصد هم افزایش یافته است ما دراین شرایط از فدراسیون توقع کمک داریم. 
 
شیعی خاطر نشان کرد: طبق آئین نامه ما باید تا پایان نیم فصل 70 درصد مبلغ قرار داد بازیکنان را پرداخت می‌کردیم این امر در شرایطی بود که دور رفت با 6 بازی به پایان رسید و پرداخت مطالبات بازیکنان و اعضای کادر فنی در این فرصت کوتاه فشار مضاعفی را به باشگاه‌ها وارد کرد. 
 
*زمان تشکیل اتحادیه در والیبال نیست 
 
وی در خصوص تشکیل اتحادیه باشگاه‌ها اظهار داشت: هنوز اتحادیه باشگاه‌ها پس از سال‌ها در فوتبال جواب نداده است و آن طور که انتظار داشتیم تاثیر گذاری خود را نداشته است در خصوص والیبال هم چون تغییر و تحولات زیاد بوده و تیم‌های مخلتف در لیگ والیبال رفت و آمد داشته و دارند نمی‌توان انسجام لازم را احساس کرد و به یک ثبات رسید معتقدم زمان تشکیل اتحادیه باشگاه‌ها در والیبال نرسیده است. 
 
*حضور در جمع 4 تیم برتر فوتبال هدف ماست 
 
مدیر عامل باشگاه‌ فرهنگی ورزشی پیکان در خصوص وضعیت تیم فوتبال این باشگاه گفت: اول فصل به خاطر یارگیری خوبی که انجام دادیم انتظار کسب نتایج قابل قبولی‌ را از فوتبالیست‌های خود داشتیم ولی متاسفانه در برخی موارد تیم موفق عمل نکرد و نتیجه قابل قبولی را به دست نیاورد اما با توجه به تغییراتی که داشتیم، نشان دادیم که تیم ما تیمی است که می تواند حق خود را بگیرد و در میانه های جدول نیم فصل بایستد و سال آینده جزو 4 تیم برتر لیگ باشد. 
 
شیعی خاطر نشان کرد: بازی با تیم فولاد یکی از دیدارهای سخت و حساس ما محسوب می شود. فولادی ها جوان و قدرتمند هستند ما هم برنامه و استراتژی خاص خود را داریم و با تمرینات منسجمی که داشتیم مطمئن هستم با دست پر از این بازی بر می گردیم. 
 
*CD ها اکثرا معرفی کننده خارجی هستند 
 
مدیر عامل باشگاه فرهنگی ورزشی پیکان در پاسخ به این سوال که چرا مدیران ورزشی اقدام به عقد قرارداد با بازیکنانی می کنند که هیچ گونه کمکی به تیم در طول زمان حضورشان نداشته و در پایان فصل برای گرفتن مطالبات خود به کنفدراسیون های مربوطه شکایت می کنند؟ گفت:  متاسفانه آن چه که در فوتبال رایج است مدیران از روی CD و صحبت های واسطه ها نسبت به بازیکنان مورد نظر خود شناخت پیدا می کنند، اکثر تیم ها طبق سهمیه فدراسیون و سازمان لیگ بازیکن خارجی جذب می کنند ولی باز هم می گویم که شناخت آنها بیشتر مواقع از روی CD و صحبت های واسطه هاست و این بازیکنان وقتی به ایران می آیند مدیران متوجه می‌شوند که سطح فنی آنها چیزی نیستند که می خواستند. 
 
وی تصریح کرد: یکسری بازیکن شناخته شده و مطرح داریم که نرخ آنها روشن و مشخص است. واسطه ها نمی توانند تاثیری روی نرخ قراردادهای آنها داشته باشند ولی بازیکنان تازه وارد از طریق CD و پرزنت ها به مدیران  شناخته می شوند، ما سعی کردیم در پیکان بازیکنان خارجی آماده ای را جذب کنیم.

در فصل جاری در تیم ما یک فوتبالیست ازبکستانی بازی می کند قبل از عقد قرداد، وی به طور کامل مورد تست پزشکی قرار گرفت و 2 هفته در کیش همراه با دیگر بازیکنان تمرین کرد وقتی به طور کامل مورد ارزیابی قرار گرفت و متوجه شدیم مشکل خاصی ندارد، قرارداد همکاری را با این بازیکن منعقد کردیم. 
 
*سرمایه گذاری پیکان 1394 روی جوانان و سنین پایه 
 
مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی پیکان در خصوص برنامه های این مجموعه در سال 1394 اظهار داشت: در صورتی که بتوانیم عنوان قهرمانی لیگ برتر والیبال را به دست آوردیم با تمام قوا خود را برای حضور در پیکارهای جام باشگاه های آسیا آماده می کنیم. همچنین هدف ما در سال آینده توجه به رده های سنی پایه و آینده سازان است البته این امر در کنار تیمداری در لیگ های رشته های مختلف انجام می شود. توجه به ورزشکاران سنین پایه می تواند کمک بزرگی به فدراسیون های ورزشی مختلف در سال‌های نه چندان دور داشته باشد چرا که آیندگان رشته های مذکور به طور حرفه ای در باشگاه ها تربیت می شوند. 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار