سردار آسودی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران تشریح‌ کرد

سناریوسازی از پیش تعیین شده حضور نتانیاهو در کنگره/ صهیونیست‌ها خود را در خطر سقوط جدی می‌بینند/ شرایط آمریکا خوب نیست

مشاور فرهنگی نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران گفت: نتانیاهو با حضور در کنگره آمریکا به دنبال ایجاد حساسیت‌هایی است تا مذاکرات هسته‌ای را منحرف و به خواسته‌های خود برسد.

سردار "محمدعلی آسودی" مشاور فرهنگی نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرنگار دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران؛  درباره حضور نخست‌وزیر رژیم منحوس صهیونیستی در کنگره آمریکا اظهار داشت: نتانیاهو به دنبال این است که آمریکایی‌ها را وادار به فشار بیشتر بر جمهوری اسلامی ایران کند. 

وی تصریح کرد: صهیونیست‌ها نکات مدنظر آمریکایی‌ها برای توافق در موضوع هسته‌ای را قانع کننده نمی‌دانند و تلاش آن‌ها بر این است که جمهوری اسلامی ایران را بیش از آنچه که مدنظر آمریکایی‌هاست تحت فشار قرار دهند. 

مشاور فرهنگی نماینده  ولی‌فقیه در سپاه با بیان اینکه اکثریت افراد حاضر در کنگره آمریکا همان لابی صهیونیست‌ها را تشکیل می‌دهند، گفت: نتانیاهو با حضور در کنگره آمریکا به دنبال ایجاد حساسیت‌هایی است تا مذاکرات هسته‌ای را منحرف و به خواسته‌های خود برسد. 

سردار آسودی با اشاره به اینکه این یک بازی است که از سوی آمریکایی‌ها صورت داده شده، بیان داشت: این رفتار نتانیاهو را یک بازی می‌دانم که آمریکایی‌ها به ظاهر با سناریوسازی می‌خواهند نشان دهند که اراده توافق از سوی آن‌ها وجود دارد و به طوری می‌‌خواهند با عوام‌فریبی نقش خوب را برای خود بدانند و نقش بد را به نتانیاهو بدهند تا بعضی افراد کم بصیرت داخلی را گول بزنند که نشان دهند فشارهایی هم بر آمریکا وجود دارد. 

وی افزود: این اقدام از عوام‌فریبی نیز بالاتر و یک اقدام فریب‌کارانه است زیرا به قول امام خمینی(ره) "آمریکا شیطان بزرگ است" و شیطان بزرگ نیز همیشه به دنبال شیطنت است؛ از همین‌رو آمریکا در این شرایط می‌خواهد به واسطه ایفای نقش از سوی نتانیاهو به خواسته‌های خود برسد.
 
مشاور فرهنگی نماینده  ولی‌فقیه در سپاه با بیان اینکه نتانیاهو در حال ایفای نقش است تا خود را نگران توافق آمریکا با ایران نشان دهد بیان داشت: آمریکایی‌ها نیز بارها اعلام کرده‌اند که آنچه در گفتگوها و مذاکرات و تصمیمات با ایران اتخاذ می‌شود را با صهیونیست‌ها هماهنگ می‌کنند؛ از همین‌رو ما باید حواسمان جمع باشد زیرا اکنون شرایط آمریکا و صهیونیست‌ها خوب نیست. 

سردار آسودی ادامه داد: صهیونیست‌ها اکنون به واقع ضعیف شده‌اند و خود را در خطر سقوط جدی می‌بینند، از همین‌رو در پی راه چاره‌ای هستند تا رژیم فاسد خود را نجات دهند، از همین‌رو ما نیز نباید فریب بخوریم و نباید فکر کنیم که آن‌ها شرایطی دارند که ما می‌توانیم از این شرایط استفاده کنیم؛ به هر حال این دقت‌های لازم قطعآ در هیأت مذاکره کننده ما وجود دارد که هوشمندانه اقدامات خود را پیش می‌برند و ان‌شاالله فریب این اقدامات را نمی‌خورند. 

وی در پاسخ به سؤالی درباره پیش‌بینی روند مذاکرات در آینده گفت: آینده مذاکرات را نمی‌توان پیش‌بینی کرد، به هر حال آمریکایی‌ها به دنبال آن هستند که خواسته‌های خود را به ما تحمیل کنند، اما به امید خدا تیم مذاکره کننده ما نیز باید دقت لازم را داشته باشد.

مشاور فرهنگی نماینده  ولی‌فقیه در سپاه خاطر نشان کرد: مذاکره نباید این‌گونه باشد که نظرات آمریکایی‌ها که همان نظر صهیونیست‌هاست بر ما تحمیل شود و به یقین هیآت مذاکره کننده ما نیز این موضوع را نخواهد پذیرفت؛ به همین منظور این موضوع را نیز باید بدانیم در گفتگو و مذاکره باید بحث تفاهم مطرح شود نه تحمیل؛ به هر حال امیدواریم این دقت که تا این جای کار بوده بیشتر شود تا خدای نکرده انقلاب، نظام و مردم لطمه نبینند و با هدایت‌های مقام معظم رهبری و پای کار بودن مردم نیز بعید می‌دانم اتفاق بدی برای ما بیافتد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار