خوش و بش‌های عیدانه با بختیاری:

گره‌گشایی از مردم اولویت کاری من است/ دسترسی آسان به خدمات دیوان در سال جدید

مدیرکل حوزه ریاست دیوان عدالت اداری گفت: وقتی خودم را با پیشکسوتان انقلاب، جهاد و شهادت و رزمندگان قیاس می‌کنم خودم را شایسته هیچ نمره‌ای نمی‌دانم اما در ملاقات‌ها و مواجهاتی که با مردم دارم به نظرم می‌رسد که آن‌ها اظهار لطف می‌کنند و از عملکرد من احساس رضایت دارند.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، فرارسیدن ایام نوروز و سال جدید بهانه‌ای شد تا گفتگویی داشته باشیم با علی اکبر بختیاری مدیرکل حوزه ریاست دیوان عدالت اداری تا چناچه خاطره‌ای در سال گذشته دارند برایمان بازگو کنند و دغدغه‌هایشان را برای سال جدید بیان کنند، وی با وجود فرصت کمی که داشت پاسخگوی برخی سوالات ما شد که متن این گفتگو را در ادامه می‌خوانید.


فغ


**باشگاه خبرنگاران: آقای بختیاری! وقتی مشغول کار هستید به خصوص به دلیل حجم بالای کار در حوزه دیوان عدالت، آنچه که موجب خوشحالی شما می‌شود و به نوعی خستگی را از تنتان بیرون می‌کند، چه چیزی است؟ 

*بختیاری: در جریان کارها خاطرات مختلفی پیش می‌آید که می‌تواند خوشایند یا ناخوشایند باشد آن چه در طول مدت خدمت موجب خوشحالی من می‌شود این است که بتوانم گره‌ای از کار مراجعین باز کنم.

در طول مدت خدمت خود در دیوان تا جایی که توانسته‌ام تلاش کرده‌ام تا با صدور رای به حقوق مردم توجه کنم و درصدد ابطال باطل باشم.

**باشگاه خبرنگاران: برخی مواقع ممکن است شما رایی صادر کنید که به مزاج شخص مقابل خوش نیاید، در این صورت برخورد شما چگونه است؟

*بختیاری: طبیعتا این یک امر بدیهی است چون در غیر این صورت رایی صادر نخواهد شد، اما بنده حتی اگر حقی متوجه شخصی نبوده سعی کرده‌ام با اخلاق اسلامی و انسانی به توجیح وی‌ بپردازم تا متوجه شود که حقش ضایع نشده است و این امر موجب شده که  او رضایتمندی نسبی‌ای داشته باشد.

**باشگاه خبرنگاران: در ابتدای گفتگو شما به کررات بیان کردید که آنچه در صدر برنامه‌های شما قرار دارد گره گشایی از کار مردم است، آیا این امکان وجود دارد که در این زمینه خاطره و یا نمونه ملموسی برایمان بازگو کنید؟

*بختیاری: اواخر اسفند ماه سال گذشته نامه‌ای به دیوان واصل شد مبنی براینکه فردی در یکی از شهرهای غربی کشورمان از بیماری رنج می‌برد و به لحاظ این که مستضعف است درخواست کمک داشت که با وی تماس برقرار کردیم و از شبکه بهداشت و درمان آن شهرستان خواستیم که توجهات لازم را به وی کنند و حتی بنده شخصا با وی تماس گرفته‌ام و او از روند درمانش اعلام رضایت کرد و گفت که مسیر بهبودی را طی می‌کند.



فغ



**باشگاه خبرنگاران: چرا تا این اندازه بر گره‌گشایی از کار مردم پافشاری دارید؟

*بختیاری: ببینید امام راحل (ره) همواره تاکید داشته‌اند که رعایت ضعفا را داشته باشیم و به عقیده بنده نیز گره از کار مردم باز کردن باید اولویت کارها باشد؛ گر وا نمی کنی گره خود گره مباش ابرو گشاده باش. امیدوارم با شروع سال جدید نیز به این وظیفه انسانی و اسلامی وفادار باشیم و بتوانیم تلاش کنیم تا گره‌ای از کار مردم باز کنیم.

**باشگاه خبرنگاران: برای سال آینده چه برنامه‌هایی در دیوان عدالت برای پیگیری دارید؟

نگاه ما در دیوان عدالت اداری به سمت توسعه عدالت و دسترسی آسان مردم به خدمات دیوان و به سمت پیشگیری بر تعامل بالا با دستگاه‌های اجرایی خواهد بود تا شکایت کمتری به دیوان واصل شود و هر کس به وظیفه قانونی و شرعی خود عمل کند تا شاهد هنجارشکنی نباشیم.

**باشگاه خبرنگاران: آقای بختیاری در پایان بفرمایید، چه نمره‌ای به عملکرد خود در دیوان می‌دهید؟


فغ


*بختیاری: بنده وقتی خودم را با پیشکسوتان انقلاب، جهاد و شهادت و رزمندگان قیاس می‌کنم خودم را شایسته هیچ نمره‌ای نمی‌دانم اما در ملاقات‌ها و مواجهاتی که با مردم دارم به نظرم می‌رسد که آن‌ها اظهار لطف می‌کنند و از عملکرد من احساس رضایت دارند.

گفتگو: مرجان نظری فرد

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار