آنچه در روی خط تهران پنجشنبه این هفته گذشت ؛

حکایت بازار فروش وسایل دست دوم و سرقتی در نعمت آباد چیست/ آیا ماجرای تخفیف حق انشعاب فاضلاب ساختمان های تهران به حقیقت پیوست

در روی خط تهران پنج شنبه این هفته به موضوع های مشکلات متقاضیان مسکن اداره برق، مشکلات ترددی بازارفروش وسایل دست دوم و سرقتی در نعمت آباد تخفیف حق انشعاب فاضلاب در ساختمان های تهران و هدر رفتن آب در خیابان اسکندری منطقه 11 پرداخت.

به گزارش خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران، بلاتکلیفی متقاضیان تعاونی مسکن اداره برق در هشتگرد در 24 سال گذشته موضوعی بود که روی خط تهران 5 شنبه این هفته در سوژه اول خود به آن پرداخت.

در 24 سال گذشته تعاونی مسکن اداره برق هشتگرد با فراخوانی اقدام به ثبت نام متقاضیان این تعاونی کرده است.

بیش از 20 هزار متقاضی به امید صاحب مسکن شدن در تعاونی مسکن اداره برق ثبت نام کرده اند این در حالی است که پس از گذشت 24 سال هنوز صاحب خانه نشده اند اهالی هشتگرد گلایه های بسیاری داشتند و گفتند در 24 سال گذشته اقدام به ثبت نام در تعاونی مسکن اداره برق در هشتگرد کردیم.

در سال 71 به حدود 20 هزار متقاضی سند مالکیت واحد های مسکنی را در این تعاونی تحویل دادند این در حالی است که در 21 سال گذشته مبلغ 1 میلیون و 700 هزار تومان را از متقاضیان برای واحد 450 متری دریافت کرده اند .

در ابتدا به متقاضیان اعلام کردند که  این مبلغ برای واحدهای 450 متری دریافت شده است اما بعد از مدتی صحبت از واحدهای 220 متری و 100 متری به میان آمد.

در همین میان به یکباره پای شرکت عمران هشتگرد به میان آمد و با پخش آگهی در روزنامه و ارائه کروکی زمین های متقاضیان ادعای مالکیت کردند سوال اینجاست آیا با وجود مالکیت متقاضیان شرکت عمران می تواند ادعای مالکیت داشته باشد متقاضیان تعاونی مسکن اداره برق در هشتگرد از روی خط تهران خواستار رسیدگی به مشکلشان شدند.
 
روی خط تهران موضوع را با اداره برق در میان گذاشت خراسانی سخنگوی اداره برق تهران در پاسخ اظهار کرد: ماجرای مسکن اداره برق هشتگرد هیچ ارتباطی به اداره برق ندارد.

در ادامه نیز روی خط تهران برای پیگیری های بیشتر به سراغ مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز رفت و موضوع را از ایمانی مدیر کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان البرز با توجه به این که تلاش های بسیاری برای پیگیری این موضوع انجام شد پاسخی در این باره به روی خط تهران ارائه نداد روی خط تهران موضوع را پیگیری خواهد کرد امیدواریم مسئولان چاره ای برای رفع  این مشکل بیندیشتند.

* حکایت بازار فروش وسایل دست دوم و سرقتی در نعمت آباد چیست

مشکلات ترددی و معضلات وجود بازار فروش وسایل دست دوم و سرقتی در نعمت آباد موضوعی بود که روی خط تهران 5 شنبه این هفته در سوژه دوم خود به آن پرداخت حکایتی که خبر از راه اندازی بازار فروش وسایل دست دوم و سرقتی در روزهای 5 شنبه و جمعه شامل اجناس از جمله ناخن گیر دست دوم کلید شکسته، گوشی های سرقتی و ... به میان می آورد ماجرا از این قرار است که عده ای در هنگام شب اقدام به جمع آوری وسایل دست دوم در زباله ها می کنند و بعد روزهای 5 شنبه و جمعه اقدام به فروش این وسایل در زیر پل محله نعمت آباد می کنند بازار فروش وسایل دست دوم و سرقتی مشکلات بسیاری را برای اهالی نعمت آباد به وجود آورده است به طوری که برای رسیدگی به مشکلشان از روی خط تهران خواستار رسیدگی  به معضلات بازار فروش وسایل دست دوم و سرقتی شده اند.

روی خط تهران موضوع را با سردار خانچلی رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ در میان گذاشت وی در پاسخ وعده رسیدگی به این معضل بزرگ را به ما داد.

امیدواریم هر چه سریع تر مشکلات اهالی محله نعمت آباد برطرف شود.

* آیا ماجرای تخفیف حق انشعاب ساختمان های تهران به حقیقت پیوست

روی خط تهران 5 شنبه این هفته در سوژه سوم خود به موضوع ماجرای تخفیف حق انشعاب فاضلاب ساختمان های تهران پرداخت.

چندی پیش مسئولان اعلام کردند شهروندان می توانند با مراجعه به شرکت آب و فاضلاب شهر تهران با ارائه تخفیف ویژه صاحب انشعاب فاضلاب های تهران شوند.

اما عده ای از شهروندان بر این باورند که پس از اقدام برای ثبت نام حق انشعاب فاضلاب ساختمان های خود بدون هیچ تخفیفی هنوز هیچ اقدامی در این باره نشده است این در حالی است که با پرداخت 13 میلیون تومان و تحویل قبض های اشتراک انشعاب های فاضلاب بعد از 5 یا 6 روز اعلام شده است که باید دوباره مالکان مبلغ 20 میلیون تومان پرداخت کنند.

در حقیقت هیچ تخفیفی که در میان نبود هیچ بلکه گران تر از مبلغ اعلام شده نیز بود به طوری که برای یک ساختمان 14 واحدی باید 6 میلیون تومان اضافه بر مبلغ قبل پرداخت شود یعنی برای هر واحدی 300 هزار تومان مازاد در اقساط 30 ماهه پرداخت شود.

روی خط تهران این موضوع را پیگیری خواهد کرد امیدواریم مسئولان چاره ای برای رفع این مشکل بیندیشند.

* حکایت سرریز شدن آب در خیابان اسکندری کجا و مصرف قطره ای در سرانه های فضاهای سبز تهران کجا

سرریز شدن و هدر رفتن آب در خیابان اسکندری منطقه 11 و استفاده از سیستم قطره ای آبیاری در سرانه های فضای سبز تهران موضوعی بود که روی خط تهران 5 شنبه این هفته در سوژه چهارم خود به آن پرداخت.

سرریز شدن و هدر رفتن آن بر اثر فرسودگی لوله های آب و فاضلاب منطقه 11 در خیابان اسکندری موضوعی بود که در قالب تصویر ارسالی در روی خط تهران 5 شنبه این هفته به آن پرداخته شد.

اهالی منطقه 11 از روی خط تهران خواستند تا شهرداری این منطقه موضوع را از نزدیک پیگیر شود و از هدر رفتن آب در پیاده روهای خیابان اسکندری جلوگیری کند.

انتهای‌پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار