دبیرکل دفتر تحکیم وحدت گفت: تشکل‌های دانشجویی شأن خودشان را به بازی‌های سیاسی احزاب نفروشند؛ در صورتی که چنین اتفاقی بیفتد، تاریخ انقضای آن تشکل اسفند 94 خواهد بود و بعد از انتخابات مجلس شورای اسلامی وجود خارجی نخواهد داشت.

"علی بیانی" دبیرکل دفتر تحکیم وحدت در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران پیرامون زمزمه‌های راه‌اندازی انجمن اسلامی دانشجویان اصلاح‌طلب در برخی دانشگاه‌های مطرح کشور، اظهار داشت: ما مشکلی با راه‌اندازی تشکل‌های دانشجویی با هر نوع گرایش سیاسی نداریم اما اینکه ما به صراحت از یک طیف سیاسی نام ببریم به شأن تشکل دانشجویی ضربه وارد خواهد کرد؛ به این معنا که دانشجویان خودشان را در یک حصاری قرار می‌دهند که بعدا نمی‌توانند فعالیت‌ داشته باشند.

وی اظهاراتش را با طرح یک سؤال  پیش برد و در همین‌باره گفت: اگر از طیف اصلاح‌طلب مشکلی سر بزند، آیا دوستان نمی‌خواهند انتقاد بکنند؟ تشکل‌های دانشجویی با این کار برای خود حاشیه‌سازی می‌کنند.

بیانی با تأکید بر اینکه تشکل‌های دانشجویی شأن فراجناحی دارند، گفت: هر تشکلی حق اظهار نظر دارد؛ لفظ انجمن اسلامی دانشجویان اصلاح‌طلب یا اصولگرا خنده‌دار است.

دبیرکل دفتر تحکیم وحدت تأکید کرد: اتفاقا اگر دوستان می‌خواهند کار حزبی کنند برایشان بهتر هم است و در همین راستا در شاخه دانشجویی یک حزب فعالیت کنند اما سوءاستفاده این افراد از نام انجمن اسلامی، در ضمن که شأن تشکل دانشجویی را پایین می‌آورد، در آینده نیز جلوی فعالیت خودشان را خواهند گرفت.

بیانی همچنین در ادامه اظهاراتش و در پاسخ به سؤالی مبنی بر رویکرد دفتر تحکیم در قبال تشکیل اتحادیه‌های پیروان خط امام(ره) ابراز داشت: ما از تشکیل اتحادیه پیروان خط امام(ره) در صورت رعایت قانون حمایت خواهیم کرد؛ انجمن‌هایی که عضو دفتر تحکیم یا عضو دیگر تشکل‌های دانشجویی هستند نمی‌توانند به عنوان هیئت مؤسس وارد یک اتحادیه جدید بشوند. اگر خبری به صورت رسمی در این خصوص منتشر شود، ما قطعا پیگیری می‌کنیم و تا آخرین لحظه هم از حقوق خودمان کوتاه نخواهیم آمد.

وی با ذکر این مطلب که ما از به وجود آمدن تشکل‌های دانشجویی با هر نوع گرایش سیاسی و البته در چارچوب قانون حمایت می‌کنیم، اظهار داشت: ما همان‌طور که از تشکیل یک تشکل دانشجویی توسط هیئت نظارت بر تشکل‌های دانشجویی حمایت می‌کنیم، به همان قوت هم از این هیئت انتظار داریم که اگر با تشکل‌هایی که کار خلاف قانون انجام می‌دهند برخورد کند و شاهد برخوردهای سلیقه‌ای با برخی تشکل‌ها نباشیم.

بیانی با بیان اینکه از تشکل‌های دانشجویی انتظار می‌رود که شأن و جایگاه خود را به "بازی‌های سیاسی احزاب" نفروشند، گفت: در صورتی که چنین اتفاقی بیفتد، تاریخ انقضای آن تشکل اسفند 94 خواهد بود و بعد از انتخابات مجلس شورای اسلامی وجود خارجی نخواهد داشت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار