در حاشیه نشست اقتصادی شرم الشیخ مصر؛

کری: در صورت به توافق نرسیدن با ایران گزینه‌های دیگری داریم/ از مشارکت ايران در عمليات تکريت آگاه بودیم

وزیر خارجه آمریکا در سخنانی در حاشیه نشست اقتصادی در شرم الشیخ مصر اعلام کرد هنوز هیچ تصمیم نهایی در خصوص توافق هسته‌ای با ایران اتخاذ نشده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ شبکه تلویزیونی الحدث، "جان کری" وزیر خارجه آمریکا در سخنانی در حاشیه نشست اقتصادی در شرم الشیخ مصر بر پایبندی کشورش به شراکت با مصر تاکید کرد.

جان کری تاکید کرد مصر نقش مهمی در مبارزه با افراط‌گرایی ایفا می‌کند.

جان کری اضافه کرد: ما افزون بر چالش‌هایی که پیش روی مصر قرار دارد مساله حقوق بشر و آزادی‌ها را نیز با مقامات این کشور بررسی کردیم. ما خواهان مشارکت همه مصری‌ها در آینده کشورشان هستیم. 

کری با اشاره به بحث هسته‌ای ایران گفت: ما خواستار آن هستیم در‌‌ نهایت به این نتیجه برسیم که برنامه هسته‌ای ایران برنامه‌ای کاملا صلح آمیز در امروز و آینده باشد.

کری همچنین گفت هنوز هیچ تصمیم نهایی در خصوص توافق هسته‌ای با ایران اتخاذ نکرده‌ایم.

وی افزود: تحریم‌ها به تنهایی ضامن صلح آمیز ماندن برنامه هسته‌ای ایران نیست. 

کری ادامه داد: در صورتی که با ایران به توافق هسته‌ای دست پیدا نکنیم گزینه‌های دیگری داریم.

وی همچنین گفت پایان این ماه موعد نهایی دستیابی به توافق با ایران است.

جان کری گفت: تحریم‌ها به تنهایی نمی‌توانند چنین هدفی را محقق کنند ما نیازمند تعهدات و التزاماتی قابل اجرا وتحقق هستیم. ما نیازمند طرحی مورد اجماع هستیم که بتواند نظام بازرسی‌ها را تضمین کند و مشخص کند که در میدان واقعیت چه می‌گذرد و مطمئن شویم که برنامه هسته‌ای ایران صلح آمیز است. این چیزی است که ما درباره آن گفتگو می‌کنیم. 

وزیر خارجه آمریکا  ادامه داد: "بنابراین ما باید از هر مسیر و روند احتمالی چه درباره اورانیوم و چه پلوتونیوم یا هر ماده دیگری که ممکن است به بمب اتم تبدیل شود نگران باشیم."

کری در ادامه سخنرانی گفت: به تلاش برای دستیابی به توافق خوب با ایران ادامه خواهیم داد. هنوز درخصوص توافق هسته‌ای ایران شکاف‌های مهمی وجود دارد. 

جان کری در بخشی دیگر از سخنانش گفت: ما از تحرکات ایران در مناطق شمالی عراق آگاه هستیم و این موضوع را با العبادی نخست وزیر این کشور مطرح کرده‌ایم. ما از مشارکت ایران در عملیات نظامی کنونی در تکریت غافلگیر نشدیم و از آن مطلع بوده‌ایم.

جان کری در ادامه تاکید کرد: باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا برای حل مناقشه منطقه همچنان از طرح تشکیل دو کشور فلسطین و اسرائیل حمایت می‌کند.

در حال تکمیل.....
برچسب ها: جان کری ، کشور ، مصر ، امریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۳ ۲۳ اسفند ۱۳۹۳
جان کری گفت: تحریم‌ها به تنهایی نمی‌توانند چنین هدفی را محقق کنند ما نیازمند تعهدات و التزاماتی قابل اجرا وتحقق هستیم. افرین به این ذکاوت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۷ ۲۳ اسفند ۱۳۹۳
آقای جان کری ، شما هنوز اجازه توافق را ار بابتان دریافت نکرده اید . اصولا شما آمریکا ها اهل توافق نیستید ، اهل تجاوز ، تجاهل ، غارت ، کشتار و هر چه فعل بد در دنیا هست نی باشید .
Canada
ناشناس
۱۳:۵۰ ۲۳ اسفند ۱۳۹۳
ﺗﺮﻙ ﻣﺬاﻛﺮاﺕ ﺑﺮاﻱ ﺩﻭ ﺳﺎﻝ ﺑﺪ ﻫﻢ ﻧﻴﺴﺖ ﺑﺮاﻳﻨﻜﻪ ﭼﺮﺕ ﺑﺪﻭﻥ ﭘﺮﺳﺸﻬﺎ ﻭﮔﻤﺎﻧﻪ ﻫﺎ اﻳﺸﺎﻥ ﻧﻤﺎﻳﺎﻥ ﺷﻮﺩ
Iran (Islamic Republic of)
آل هاشم
۱۳:۳۸ ۲۳ اسفند ۱۳۹۳
اما ما یک گزینه بیشتر نداریم وآن به هزاران هزار گزینه های پراز خباثت شما می ارزد وآن این است:(((((هیهات من الذلة))))))
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۳:۱۸ ۲۳ اسفند ۱۳۹۳
حرف مفت کری واوباما که مرتب تکرارشده
آخرین اخبار