حسینیان در نطق میان دستور:

دوقطبی کردن جامعه از سوی اصلاح‌طلبان همیشه به نفع آن‌ها تمام نخواهد شد/ادبیات رئیس‌جمهور با منتقدان، بدعت سیاسی است

نماینده مردم تهران گفت: رئیس جمهور در برخورد با منتقدین خود ادبیاتی بکار می‌برند که من آن‌ها را در نظام جمهوری اسلامی بدعت سیاسی می‌نامم. بیش از ۴۵ صفت ناپسند به منتقدان از جمله بی‌شناسنامه خواندن آن‌ها، به جهنم حواله دادن آن‌ها و ترسو خواندن آن‌ها و متهم کردن آن‌ها به تازه به دوران رسیده‌ها نه تنها از یک فردی که خود را حقوقدان می‌نامد ناپسند است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ روح الله حسینیان نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۲۴ اسفندماه) در نطق میان دستور خود گفت: در این وقت محدود و پایانی سال بر ادبیات و شیوه گفتاری یکساله آقای رئیس جمهور تحلیلی دارم و امیدوارم که آقای رئیس جمهور و دوستان اصولگرا به آن توجه کنند.  
 
وی افزود: در این گفتار نه قصد تحریم دارم و نه قصد تضعیف، بلکه وظیفه‌ای دارم که برمبنای آموزه‌های رسول اکرم (ص) که فرمودند؛ وقتی بدعت‌ها آشکار شدند آگاهان باید آگاهی بخشی نمایند، آقای رئیس جمهور در برخورد با منتقدین خود ادبیاتی بکار می‌برند که من آن‌ها را در نظام جمهوری اسلامی بدعت سیاسی می‌نامم. بیش از ۴۵ صفت ناپسند به منتقدان از جمله بی‌شناسنامه خواندن آن‌ها، به جهنم حواله دادن آن‌ها و ترسو خواندن آن‌ها و متهم کردن آن‌ها به تازه به دوران رسیده‌ها نه تنها از یک فردی که خود را حقوقدان می‌نامد ناپسند است، بلکه برخلاف حقوق شهروندی بلکه خود گواه است که این ادبیات را حتی سرهنگ‌های کودتاچی آمریکا هم در دهه‌های اخیر بکار نمی‌برند.  
 
وی تصریح کرد: خود آقای رئیس جمهور به خوبی می‌داند که همه ما تازه به دوران رسیده هستیم، نه ابوی ایشان رئیس جمهور بوده، نه پدر هیچ یک از ما نمایندگان نماینده بود، اگر ما وکیل، حضرتعالی رئیس جمهور هستید همه مرهون لطف الهی و رهبری‌های حضرت امام و شهادت و ایثار مردم بزرگوار است. پس هیچ کس حق ندارد دیگری را تازه به دوران رسیده‌ها خطاب کند.  
 
حسینیان با بیان این سوال که این ادبیات قبح ذاتی دارد چرا آقای رئیس جمهور بر آن اصرار دارد؟ اظهار داشت: مطابق اظهارات و نظریات پنهان و آشکار اصلاح طلبان جامعه را باید دوقطبی کرد، تا به قول آن‌ها قشر خاکستری به نفع اتحاد اصلاح طلبان، کارگزاران به پای صندوق‌های رای بیایند.  
 
عضو کمیسیون اصل ۹۰ گفت: اما اصلاح طلبان باید بدانند که دوقطبی کردن جامعه همیشه به نفع آن‌ها تمام نخواهد شد، چنانکه در انتخابات ریاست جمهوری نهم و دهم قشری که ما آن‌ها را بدنه مردم می‌نامیم ملت آهنگرزاده‌ای به میدان آمدند که فاقد شاخصه‌های تمایز طلبی و ادعای وراثت انقلاب و انحصار بودن آنرا داشت، تنها شاخصه وی ساده زیستی وی بود که کلامش را با سلام بر مهدی و درود بر رهبر انقلاب آغاز می‌کرد.  
 
وی اضافه کرد: آقای رئیس جمهور در نطق‌های سال ۹۳ به خود بار‌ها در نقد منتقدین فرمودند که انتقاد آری ولی تخریب نه، سوال من این است که آقای رئیس جمهور آیا خود به این اصل پایبند خواهد بود.  
 
حسینیان گفت: آیا استفاده از ادبیات نازیبا در مورد منتقدین تخریب نیست، این شیوه نقد آقای رئیس جمهور و معاونین وی در مورد دولت سابق حتی مورد نقد مقام معظم رهبری قرار گرفت، آیا برخلاف واقع مدعی خزانه خالی شدن و به ارث رسیدن ویرانه‌ای از دولت سابق نقد منصفانه است؟ این چه ویرانه‌ای است که فقط در بهمن امسال ۷۰۰۰ از طرح‌های نیمه تمام دولت سابق را افتتاح کردید، مگر چند هزار پروژه دولت سابق را به اتمام رسانده که فقط ۷۰۰۰ طرح آن را شما افتتاح کرده‌اید.  
 
این نماینده مردم تهران ادامه داد: آیا راه آهن سرتاسری ایران که خلیج فارس را به کشورهای شمالی ایران متصل می‌کرد در دولت سابق به اتمام نرسید که شما در هنگام افتتاح راه آهن کشور شمالی ایران طوری صحبت کردید که گویی دولت شما آن را ساخته است.  
 
عضو کمیسیون اصل ۹۰ افزود: سد آب شرب قم را کدام دولت ساخت؟ آیا جاده قم_ گرمسار ویرانه‌ای بود که در دولت سابق به کمال رسید و دولت جنابعالی فقط نصب گارد و خط کشی و قیمت گذاری که به باج گیری بیشتر شباهت دارد را به نام خود تمام کرد، راستی چرا پالایشگاه افتخارآمیز خلیج فارس را که ۹۰ درصد آن را که در دولت سابق ساخته شده است و روزانه قادر است ۳۶ میلیون لیتر بنزین یورو ۴ را تولید کند و کشور را از واردات بنزین بی‌نیاز کند، تکمیل نمی‌کنید.  
 
وی بیان داشت: آیا درست است که می‌گویند اگر دولت آنرا تکمیل کند مردم می‌فهمند که این صنعت ملی را دولت سابق بنیان گذاشته است و باید در سالهای آخر ریاست جمهوری تکمیل کرد تا به نام دولت فعلی تمام شود.  
 
حسینیان گفت: آیا واقعا می‌توان سرمایه عظیم ملت را بی‌جهت مهمل گذاشت؟ اینجاست که شایعات اوج می‌گیرد، که تکمیل این پروژه ملی به نفع واردکنندگان بنزین نیست.  
 
این نماینده مردم تهران خطاب به رئیس جمهور تصریح کرد: آقای رئیس جمهور در سال ۹۳ در مورد مسائل اقتصادی سخنانی فرمودند که نه با واقعیت‌های موجود انطباق داشت نه به قول خودشان با جیب مردم سازگاری داشت نه با نظر کار‌شناسان نه با آمار رسمی بانک مرکزی، ادعای به صفر رسیدن تورم در بهمن ماه از سویی که نرخ مرغ به صورت معجزه آسا بالا می‌رود و لبنیات روزانه رشد می‌کند، چه تاثیری روی قشرهای مستضعف دارد، ادعای عبور از رکود در حالیکه کارخانه‌ها به دلیل نداشتن نقدینگی و واردات بی‌رویه در حال ورشکستگی هستند، چه تاثیری روی سازمان سرمایه دارد، کار اقتصادی دولت را به معجزه تشبیه کردند، بی‌شک پایین آوردن سطح معجزه است.  
 
عضو کمیسیون اصل ۹۰ اظهار داشت: شاید واردات بی‌رویه فولاد و در آستانه ورشکستگی قراردادن صنایع داخلی معجزه باشد و شاید واردات بی‌رویه اجناس لوکس و گرانقیمت معجزه باشد.  
 
وی تاکید کرد: از رئیس‌جمهور می‌خواهم همانطور که نسبت به فتنه‌گران از سر لطف نگاه می‌کنند و به بخشیدن حر و وحشی استناد می‌کنند به منتقدین نیز نظر لطف داشته باشند.  
 
حسینیان در بخش پایانی نطق خود با اشاره به موضع‌گیری علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی درباره واقعه شیراز، گفت: از موضع‌گیری رئیس مجلس در این باره تقدیر می‌کنم و در کشور رشد یافته‌ای همچون ایران نباید برخورد فیزیکی را جایگزین استدلال آن هم در مقابل سخنان بی‌منطق و بی‌اساس بعضی‌ها کرد، ولی‌ای کاش در سال ۸۸ که فتنه گران با می‌ل‌های آهنی به جان آقای مرندی نماینده مردم تهران افتادندو اتومبیل وی را شکستند، کاش شما یک دقیقه یا کلامی موضع می‌گرفتید و‌ای کاش درباره جلوگیری از سخنرانی نمایندگان در دانشگاه‌ها و فشارهای مضاعفی که در دولت فعلی با شکایت‌های پی در پی از نمایندگان دارند لااقل تذکری به دولت می‌دادید.  

انتهای پیام/
برچسب ها: مجلس ، شورا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار